arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

طالبان: خروج آمریکا از افغانستان پیروزی بسیار بزرگی است

رهبر طالبان توافق این گروه با آمریکا را دستاوردی عظیم خواند و تاکید کرد خروج آمریکا از افغانستان پیروزی بسیار بزرگ مردم افغانستان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«ملا هبت الله آخوندزاده» رهبر طالبان در پیامی از طرف‌های درگیر خواست تا توافق میان آمریکا و طالبان را نقض نکنند.

وی در این باره گفت: «امارت اسلامی» به نصرت پروردگار و به نمایندگی مردم دلیر افغانستان توانست پس از تقریبا 19 سال جهاد و مبارزه، بالاخره برای پایان اشغال از افغانستان به توافق برسد.

وی افزود: توافق بر سر خروج تمام نیروهای خارجی از افغانستان و عدم هیچگونه مداخله در آینده، کامیابی بزرگی است.

رهبر طالبان خاطرنشان کرد: این کامیابی در نتیجه قربانی‌هایی است که مردم افغانستان در طول این سال‌ها پرداخت کرده‌اند.

وی همچنین گفت: توافق طالبان با آمریکایی‌ها با در نظر داشت اصول شرعی انجام یافته و با تمام معیارهای جهانی نیز موافق است، از سوی همه مجاهدین و مردم افغانستان عهد و وعده‌ای است که عملی کردن آن بر همگان لازم می‌شود. هیچ یک مسئول و فرد امارت اسلامی و در مجموع هیچ فرد کشور باید این توافقات را نقض نکند و در این مورد خود را مکلف بدانند.

ملاهبت‌الله تاکید کرد: اگر از سوی جهت مقابل مخالفت و نقض صورت گیرد، تمام ملت ما باز هم همانند گذشته به دفاع از خود با قاطعیت آماده می‌باشند.

وی تاکید کرد: مذاکرات موفقیت‌آمیز با طرف آمریکایی ثابت کرد که هرگونه موضوعات پیچیده را می‌توان با تلاش حل کرد. پیروزی این مذاکرات، به تمام جهت‌های داخلی از سوی امارت اسلامی پیام می‌دهد که ما برای یک حل معقول و عادلانه آماده هستیم. کابل نیز از مخالفت با مردم دست بردارد.

رهبر طالبان همچنین به روابط حسنه و مثبت با تمامی کشورهای منطقه تاکید کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان