arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

طالبان دستور توقف حملات در افغانستان را صادر کرد

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان به خبرگزاری فرانسه گفت: از آنجا که امروز (شنبه) این قرارداد به امضا رسیده و مردم ما خوشحال هستند و از آن تجلیل می‌کنند، ما تمام عملیات نظامی خود را در سراسر کشور متوقف کرده‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طالبان روز شنبه به دنبال توافق با آمریکا در شهر دوحه قطر، دستور توقف حملات در افغانستان را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، طالبان اعلام کرد که آن‌ها قبل از امضای توافق نامه تاریخی عقب نشینی سربازان آمریکایی، دستور توقف کامل یک روزه حملات در افغانستان را صادر کرده‌اند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان به خبرگزاری فرانسه گفت: از آنجا که امروز (شنبه) این قرارداد به امضا رسیده و مردم ما خوشحال هستند و از آن تجلیل می‌کنند، ما تمام عملیات نظامی خود را در سراسر کشور متوقف کرده‌ایم.

سخنگوی طالبان درباره اینکه آیا حملات این گروه از روز یکشنبه از سر گرفته می‌شود گفت: اقدامات بعدی طالبان مطابق توافق نامه دوحه خواهد بود.

توقف حملات روز شنبه توسط طالبان دومین اقدام توقف حمله این گروه در طول تمام مدت جنگ افغانستان به حساب می‌آید، پیش از این اولین دستور توقف در آتش بس سال ۲۰۱۸ به مدت سه روز انجام شده بود.

«حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که از تمام جزئیات توافق‌نامه صلح آمریکا و طالبان آگاهی دارد و با بخشی از این توافق از نگاه فنی موافق نیست.

محب در گفت وگو با خبرنگاران در کابل گفت که دولت افغانستان با برخی نکته‌ها که در توافق نامه است موافق نبوده و یکی از نقاط مورد اختلاف را ذکر «امارت اسلامی» به جای «تحریک طالبان» در توافق‌نامه، عنوان کرد.

محب گفت که باید از گروه طالبان به نام «تحریک طالبان» یاد می‌شد.

توافق‌نامه آمریکا و طالبان پس از ۱۱ دور مذاکرات رسمی امروز شنبه ۱۰ اسفند ماه توسط «زلمی خلیل زاد» و «عبدالغنی برادر» بصورت رسمی امضا شد.

توافق‌نامه آمریکا و طالبان با حضور نمایندگان و وزیران خارجه ۳۰ کشور منطقه و جهان و همچنین نماینده‌های ویژه برخی از کشورها برای افغانستان بصورت رسمی امضا شد.

«ملا عبدالغنی برادر» رئیس هیأت طالبان در قطر نیز در مراسم امضای توافق نامه گفت: مذاکرات توافق امارت اسلامی و آمریکا دستاوردی بزرگ برای ملت مجاهد افغانستان بود و آن را تبریک می‌گویم.

ملاغنی برادر همچنین از ایران، چین روسیه، ازبکستان، اندونزی و نروژ هم برای همکاری در روند صلح قدردانی کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان