arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

انباشت آلاینده‌‎ها در تهران و کرج

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا اوایل امشب ( یکشنبه ۱۱ اسفندماه ) پایداری هوا و تجمع ذرات آلاینده جمعی در شهرهای تهران و کرج ادامه خواهد داشت که کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا اوایل امشب ( یکشنبه ۱۱ اسفندماه ) پایداری هوا و تجمع ذرات آلاینده جمعی در شهرهای تهران و کرج ادامه خواهد داشت که کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.

فریبا گودرزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز یکشنبه سامانه بارشی در شمال غرب فعال است، به تدریج گستره فعالیت‌ آن غرب، جنوب غرب کشور و سپس دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان را فرا خواهد گرفت و در مناطقی از مرکز و شرق کشور نیز بارش پراکنده رخ می دهد.

وی اظهار داشت: در بعدازظهر امروز بارش برف در غرب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، شمال زنجان، کردستان و غرب کرمانشاه شدت خواهد داشت و در اوایل شب با شمالی شدن جریانات جوی بر روی غرب دریای خزر در استان‌های گیلان و غرب مازندران نیز بارش باران و کاهش دما و در ارتفاعات بارش برف آغاز می شود.

وی با بیان اینکه امروز در شمال خوزستان رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و در جنوب خوزستان وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود گفت: دوشنبه با ادامه فعالیت این سامانه در مناطق ذکر شده گستره آن به شمال شرق کشور نیز خواهد رسید و سبب کاهش ۵ تا ۷ درجه ای دما در نیمکره شمالی کشور می شود، بعدازظهر از فعالیت سامانه در نیمه غربی کاسته شده و شدت بارش‌ها در شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: سه شنبه و چهارشنبه در شمال شرق و شرق سواحل دریای خزر بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود، در شرق و جنوب شرق نیز بارش پراکنده و وزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، پنج شنبه و جمعه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و در نیمه غربی کشور جوی پایدار همراه با روند افزایشی نسبی دما پیش بینی می‌شود.

وی گفت: دریای خزر از اوایل شب یکشنبه طی روز دوشنبه، خلیج فارس در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه و تنگه هرمز در روز سه شنبه مواج است.

غبار محلی و رگبار در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران قسمتی ابری همراه با غبار محلی، در بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد، شب ابری در بعضی ساعات وزش باد و بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است. کمینه دمای امروز صبح تهران ۹ درجه بالای صفر بود و بیشنه دمای امروز پایتخت به ۱۷ درجه بالای صفر می رسد.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۳ درجگه زیر صفر و بندرعباس ۲۸ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

نظرات بینندگان