arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

شمار مبتلایان به کرونا در آلمان از ۶۰ نفر گذشت

شش روز پیش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان صفر بود اما اکنون در این کشور ابتلا به این ویروس از ۶۰ نفر گذشته‌است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شش روز پیش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان صفر بود اما اکنون در این کشور ابتلا به این ویروس از ۶۰ نفر گذشته‌است.

به گزارش برلین اسپکتاتور، روزهای اولیه ورود ویروس کرونا به آلمان، آنگلا مرکل صدراعظم در مورد وضعیت کشورش اظهار نظر کرد و وی در جریان بازدید از حوزه انتخابیه خود در استراسلوند گفت که باید رویکرد اعمال محدودیت انجام شود.

وی افزود که مخالف لغو همه برنامه‌ها، مراسم اجتماعی و گردهماییها است.

در اولین گزارش ها، چهار کودک از یک مهدکودک در شهر هاینزبرگ مبتلا به ویروس کرونا شدند که احتمالاً توسط یک معلم آلوده شده‌اند. معلم این مهدکودک به عنوان یک بیمار ویروس کرونا در دوسلدورف تحت مداوا قرار دارد.

به دنبال شیوع ویروس در شهر بن یک مدرسه ابتدایی به مدت دو هفته بسته شد، زیرا سرایدار آن به جشن کارناوال رفته بود و در آنجا مبتلا به ویروس شد. در این مرحله، ۱۸۵ کودک در پایتخت سابق آلمان غربی مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

در میان افراد مبتلا شده تاکنون یک فرد آلوده در آلمان (شوهر معلم مهد کودک) در وضعیت بحرانی قرار داشته و وضعیت وی هنوز بهبود نیافته است.

در شهرستان هاینزبرگ جایی که این زوج زندگی می‌کنند، حداقل ۳۷ نفر آلوده شده‌اند و ایالت فدرالی نوردراین- وستفالن صدها نفر در خانه‌های خود در قرنطینه هستند. آن‌ها با مهد کودکی که معلم آن مبتلا بود، ارتباط داشته‌اند.

براساس گزارش روز شنبه کمیسیون بهداشت ملی چین، از میان ۸۵ هزار و ۱۶۲ بیمار در جهان، ۷۹ هزار و ۲۵۱ نفر از چین هستند. در مجموع ۲ هزار و ۹۲۳ نفر از ابتلا به کرونا جان باخته‌اند که سهم چین ۲ هزار و ۸۳۵ نفر بوده است.

این کمیسیون اعلام کرد که ۳۹ هزار و ۳۳۲ نفر تاکنون درمان شده‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان