arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

نتایج یک نظرسنجی: هیچ یک از احزاب اسرائیل به تنهایی قادر به تشکیل کابینه نخواهند بود

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در رسانه‌های عبری زبان نشان می‌دهد که هیچ یک از احزاب این رژیم نخواهند توانست ۶۱ کرسی یعنی نصف به اضافه یک در کنست را به دست آورند تا بتوانند بدون کمک احزاب دیگر تشکیل کابینه دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در رسانه‌های عبری زبان نشان می‌دهد که هیچ یک از احزاب این رژیم نخواهند توانست ۶۱ کرسی یعنی نصف به اضافه یک در کنست را به دست آورند تا بتوانند بدون کمک احزاب دیگر تشکیل کابینه دهند.

به گزارش پایگاه خبری "عکا" از سرزمین‌های اشغالی، برپایه نظرسنجی که شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی "کان" انجام داده است، حزب لیکود به رهبری "بنیامین نتانیاهو" و "ائتلاف آبی وسفید" به رهبری "بنی گانتس" هر یک ۳۴ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست را از آن خود خواهند کرد.

همین امر سبب خواهد شد که هیچ یک از این احزاب نتوانند به تنهایی کابینه تشکیل دهند و نیامند همراهی دیگر احزاب خواهند بود.

برپایه این نظرسنجی، پس از این دو گروه، فهرست مشترک احزاب عرب ۱۴ کرسی، حزب افراطی "شاس" به ریاست "أرییه درعی" ۹ کرسی، احزاب دست راستی به رهبری "ایلیت شاکید" وزیر پیشین دادگستری کابینه نتانیاهو، و ائتلاف کارگر و گیشر به رهبری "عمیر پرتس" هشت کرسی، "یهدوت هتوراه" به ریاست "یعقوب لیتسمان" هفت کرسی، حزب یسرائیل بیتنا (اسرائیل خانه ماست) به رهبری "اویگدور لیبرمن" وزیر جنگ مستعفی کابینه نتانیاهو نیز ۶ کرسی کنست را کسب خواهند کرد.

این درحالی است که برپایه نظرسنجی که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی انجام داده است، حزب لیکود ۳۵ کرسی و حزب آبی و سفید ۳۳ کرسی را بدست خواهند آورد.

در همین ارتباط، شبکه ۱۳ اسرائیل نیز اعلام کرد که براساس نظرسنجی این شبکه، حزب لیکود و آبی و سفید هریک ۳۳ کرسی را کسب خواهند کرد و فهرست مشترک احزاب عرب نیز ۱۵ کرسی را از آن خود می‌کند.

طبق نتایج بیست و دومین انتخابات کنست در سرزمین های اشغالی حزب کاحول لاوان (آبی و سفید) در مجموع ۳۳ کرسی به دست آورد و پس از آن نیز حزب لیکود به رهبری نتانیاهو قرار گرفت که نتوانست بیشتر از ۳۲ کرسی را از از آن خود کند.

پس از ناکامی گانتس و نتانیاهو در تشکیل کابینه ائتلافی و نیز رییس پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) برای معرفی نخست وزیر، نمایندگان این رژیم پیش‌تر طرح انحلال بیست‌ و دومین دوره پارلمان را تصویب کردند.

با انحلال کنست، سومین انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی در طول یک سال، ۲ مارس ۲۰۲۰ (دوازدهم اسفند ۱۳۹۸) برگزار می‌شود.

پیش از این، ساکنان سرزمین‌های اشغالی امسال دو بار در ۲۰ فروردین و ۲۶ شهریور ماه برای انتخابات کنست به پای صندوق‌های رأی رفتند که در هر دو بار تشکیل دولت رژیم صهیونیستی به شکست انجامید.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان