arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

ترامپ: به‌زودی با سرکردگان طالبان دیدار می‌کنم

دونالد ترامپ ساعاتی پیش در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که در آینده‌ای نزدیک با سرکردگان طالبان دیدار خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ: به‌زودی با سرکردگان طالبان دیدار می‌کنم

تارنمای خبری آمریکایی «هیل» روز یکشنبه با انتشار این خبر گزارش داد: ترامپ ساعاتی بعد از امضای توافق میان طالبان و آمریکا که عصر روز گذشته با حضور مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور، زلمی خلیل زاد نماینده دولت آمریکا در امور افغانستان و عبدالغنی برادر از سرکردگان طالبان در دوحه قطر انجام شد، از دیدار قریب الوقوع خود با سرکردگان طالبان افغانستان خبر داد.

وی به زمان و مکان انجام این ملاقات اشاره نکرد.

ترامپ گفت: اکنون زمان آن رسیده است که نیروهای خود را به خانه برگردانیم زیرا جنگ ما در افغانستان طولانی شده است.

رییس جمهوری آمریکا که تا روز گذشته طالبان را تروریست می نامید، تاکید کرد: از این پس، طالبان تروریست ها را خواهند کشت و به جنگ علیه با تروریست ها خواهند پرداخت. ادامه خواهند داد.

برخی رسانه ها نیز گزارش دادند که ترامپ در کنفرانس خبری گفته است اکنون زمان آن فرا رسیده که همسایگان افغانستان پاکستان ، ایران و روسیه در افغانستان کار های بیشتری را انجام دهند.

وی گفته است که نقش آمریکا در افغانستان نباید بعنوان یک «پلیس» باشد و این توافق موجب می شود تا این مسئوتلیت به طالبان واگذار شود.

ترامپ افزود: من خود قراراست شخصا با رهبران طالبان در آینده ای نه چندان دور ملاقات کنم، ما بسیار امیدواریم تا آنها به آنچه می گویند عمل کنند، (یعنی) کشتن تروریست ها ، اکنون زمان آن است تا پس از این همه سال افرادمان را به خانه بازگردانیم.

ترامپ در ادامه افزود: من به واقع معتقدم که طالبان خواهان انجام برخی کارها است تا نشان دهد ما (واشنگتن) وقت خود را تلف نکرده ایم، اما اگر چیزهای بدی رخ دهد (آنگاه) ما باز خواهیم گشت.

طبق توافق آمریکا با طالبان، آمریکایی ها نیروهای خود در افغانستان را از ۱۲ هزار نیرو در شرایط کنونی، به ۸۶۰۰ نفر کاهش خواهند داد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان