arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۶ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
نیویورک تایمز:

ویروس کرونا شرایط مالی مایکروسافت را در حالت هشدار قرار داد

شرکت مایکروسافت به عنوان دومین غول فناوری ایالات متحده(پس از اپل) یک پیغام هشدار منتشر کرده است که نشان می دهد این شرکت به علت شیوع ویروس کرونا در زنجیره تامین خود با مشکلاتی مواجه خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت مایکروسافت به عنوان دومین غول فناوری ایالات متحده(پس از اپل) یک پیغام هشدار منتشر کرده است که نشان می دهد این شرکت به علت شیوع ویروس کرونا در زنجیره تامین خود با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب؛ این غول فناوری اعلام کرده است که فروش این شرکت در سه ماهه فعلی کمتر از آن چیزی است که قبلاً پیش بینی کرده بود. این موضوع صراحتا به اختلالات مربوط به کرون و اختلالات در بخش تولید چین مرتبط است.

بر اساس اطلاعات موجود، این شرکت به سرعت در زمینه رایانش ابری تحت تأثیر قرار نمی گیرد اما در بخش تولیدات تبلت، نصب ویندوز، فروش لپ تاپ ها و تبلت های سرفیس با مشکلتی مواجه است و فروش کمتری را نسبت به آنچه که به سرمایه گذاران وعده داده بود ثبت کرده است. این شرکت در بیانیه ای گفت: "اگرچه ما تقاضای ویندوز را مطابق با انتظارات خود می بینیم ، زنجیره تأمین با سرعت کندتر از آنچه پیش بینی شده است به عملکردهای عادی باز می گردد."

تقریباً یک هفته پیش ، اپل هشدار داد که پیش بینی فروش را بخاطر بحران بهداشت عمومی ناشی از کرونا کاهش داده است.اپل گفت کارخانه هایی که آیفون ها را تولید می کنند پس از سال نو قمری کندتر از آن چه که انتظار می رفت عمل کرده بودند و این شرکت تقاضای کمتری را برای محصولات خود از مصرف کنندگان چینی تجربه کرد. در آن زمان ، تمام فروشگاه های اپل در چین بسته بودند ، هرچند برخی شرکت ها از آن زمان تا کنون شروع به بازگشایی کرده اند.

دن ایوز ، مدیر عامل شرکت Wedbush Securities گفت ، هشدارهای مالی مایکروسافت و اپل به عنوان دو شرکت با ارزش بین شرکت های معاملاتی فناوری در جهان بر آسیب پذیری زنجیره های عرضه فناوری در چین تأکید دارد. بسیاری از شرکت های فنی در ایالات متحده به کارخانه های بزرگ در چین تکیه می کنند ، اگرچه برخی از آنها شروع به جابجایی به کشورهای دیگری مانند ویتنام کرده اند.

وی ادامه داد: "هنگامی که طلایه دارانی مانند مایکروسافت با این صراحت در مورد ضعف در زنجیره تأمین صحبت می کنند، شعله برخی از نگرانی ها را برای زنجیره عرضه گسترده تر روشن می کنند." سهام مایکروسافت در معاملات پس از اعلام این خبر حدود 1 درصد کاهش یافت.

فروشی که شامل فروش سخت افزار و همچنین ویندوز نصب شده  روی کامپیوترهایی است که سایر شرکت ها تولید می کنند و به فروش می رسانند، تقریباً یک سوم درآمد مایکروسافت را تشکیل می دهد.در ماه ژانویه ، این شرکت اعلام کرد که انتظار می رود در این بخش بین 10.75 میلیارد دلار تا 11.15 میلیارد دلار فروش داشته باشد. برخلاف اپل ، مایکروسافت در چین فروش چندانی ندارد و چین، بازار کمتر از 2 درصد از درآمد شرکت را به خود اختصاص داده است.

نظرات بینندگان