arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۱۳۸
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
گزارش نیویورک تایمز از ویروس کرونا؛

آیا شاهد تکرار مجدد وقایع سال ۱۹۱۸ هستیم؟

جان ماری بری در کتاب خود درمورد آن عالم گیری که "آنفولانزای بزرگ" نام دارد، می نویسد: "تقریباً در هر خانه ، حداقل یک نفر بیمار بود. مردم از یکدیگر دوری می کردند و اگر مجبور بودند با هم صحبت کنند ، سرشان را دور می کردند و خود را قرنطینه می کردند. اختلال فعالیت شرکت مخابرات باعث افزایش انزوا شد. بیش از 1800 شرکت اپراتور خطوط تلفن تعطیل شدند و در نتیجه شرکت مخابرات فقط تماس های اضطراری را وصل می کرد. "
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برای ده ها سال ، هشدارهای کارشناسان برای آماده سازی در برابر بیماری عالم گیر خطرناک بدون توجه باقی مانده اند. آلیس ولوویتز ، یک دانشجوی پرستاری، یک روز صبح شیفت خود را در بیمارستانی در فیلادلفیا آغاز کرد. او در حین مراقبت از بیماران،  بیمار و به سرعت ضعیف شد و در نهایت همان شب از دنیا رفت. این ماجرا در سال 1918  رخ داد. سالی که مردم در سراسر جهان بر اثر اپیدمی آنفولانزای اسپانیایی در حال احتضار و مرگ بودند. 31 بیمارستان فیلادلفیا پر بود و حتی بیمارانی را که حاضر بودند برای بستری شدن مبالغی کلان پرداخت کنند، پذیرش نمی کردند. ماموران پلیس با ماسک های جراحی برای برداشتن اجساد به خانه ها اعزام شدند ، اما 33 افسر پلیس طی چند هفته جان باختند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب به نقل از نیویورک تایمز، جان ماری بری در کتاب خود درمورد آن عالم گیری که "آنفولانزای بزرگ" نام دارد، می نویسد: "تقریباً در هر خانه ، حداقل یک نفر بیمار بود. مردم از یکدیگر دوری می کردند و اگر مجبور بودند با هم صحبت کنند ، سرشان را دور می کردند و خود را قرنطینه می کردند. اختلال فعالیت شرکت مخابرات باعث افزایش انزوا شد. بیش از 1800 شرکت اپراتور خطوط تلفن تعطیل شدند و  در نتیجه شرکت مخابرات فقط تماس های اضطراری را وصل می کرد. "

در آن دوران، رویدادهای ورزشی لغو شد. تئاترها بسته شدند. دست دادن در آرکانزاس(پرسکات) ممنوع شد، فیلادلفیا با عجله شش سردخانه جدید راه اندازی کرد. خانواده ها کاغذهای رنگی را روی درب های ورودی خانه ها می بستند تا تعداد درگذشتگان را نشان دهند و به زودی کاغذهای رنگی روی دربهای اکثر خانه ها دیده شد.

بیماری آنفلوانزا در سال 1918 باعث کشته شدن حداقل 50 میلیون نفر در سرتاسر جهان شد ، از آن زمان تاکنون آنفولانزای 1918 یک معیار مهم برای تشخیص وخامت اوضاع یا عالم گیری یک بیماری بوده است. ده ها سال است كه كارشناسان بهداشت عمومی خواستار آمادگی برای یك بیماری یا ویروس " عالم گیر بزرگ" دیگر شده اند. اما هرگز آمادگی لازم بوجود نیامده است.

هیچ کس نمی داند که آیا ویروس کرونا یک ویروس عالم گیر دیگر خواهد بود یا خیر، زیرا وضعیت شیوع این بیماری هنوز مبهم است. تا زمان انتشار این مقاله، تعداد بسیار کمی در ایالات متحده بر اثر این بیماری جان باخته اند. این  در حالی است که سالانه هزاران نفر بر اثر آنفولانزای فصلی جان خود را از دست می دهند. اما کارشناسان می گویند که ما فقط در صورت آماده بودن می توانیم مانع از افزایش مرگ و میر کرونا شویم.

"آیا شاهد تکرار مجدد وقایع سال 1918 هستیم؟" این سوال را مجله پزشکی نیوانگلند از بیل گیتس پرسید که سالها است خطر ابتلا به بیماری های عالم گیر را به صراحت هشدار می دهد. او معتقد است این ویروس می تواند بیماری عالم گیر قرن باشد. گیتس گفت: "امیدوارم این ویروس چندان بد نباشد ، اما باید فرض کنیم که تا زمانی که ما چیز بیشتری نفهمیم شرایط چگونه خواهد بود."

در حالی که آمار و ارقام مشخص نیست ،  اما گفته می شود کرونا ممکن است 2 درصد از مبتلایان را از بین ببرد. اگر این آمار  صحیح باشد، ممکن است شبیه به مرگ و میر آنفولانزای 1918 باشد (همچنین ممکن است افراد بیشتری نیز بدون علائم مهم آلوده شوند ، که این امر باعث می شود نرخ مرگ و میر بسیار پایین باشد). شباهت دیگر با ویروس 1918 این است که ایالات متحده و جهان برای یک بیماری عالم گیر آماده نیستند.

آیا ویروس کرونا یک عالم گیری بزرگ دیگر است؟

دکتر ایروین ردلنر ، استاد دانشگاه کلمبیا و مدیر مرکز ملی آمادگی در برابر بیماری ها می گوید: "ما به طرز حیرت انگیزی آماده نیستیم." رئیس جمهور ایالات متحده؛ دونالد ترامپ تهدیدات مربوط به کاروان مهاجران را جدی می گیرد، درباره خطرات مبهم مربوط به ایران، اغراق می کند و  میلیارد ها دلار از بودجه ارتش را برای ساختن دیوار مرزی خرج کرده است که قاچاقچیان با 100 دلار به راحتی آن را دور می زنند. اما او درباره  تهدیدات بیماری های عالم گیر چندان فعال نبوده است: در سال 2018 کاخ سفید موضع شورای امنیت ملی را برای مبارزه با عالم گیری ها حذف کرد. استدلال او نیز برای این حذف این بود که از از 49 کشور، تنها 10 کشور چنین هزینه ای می کنند. کارشناسان در آن زمان هشدار دادند که این کار به طور خطرناکی، ناشی از کوته فکری است.

زمانی که به رهبری خردمندانه و آگاهانه علمی احتیاج داریم ، خودمان را در مواجهه با رئیس جمهوری کم اطلاع و در تضاد با دانشمندان می یابیم. جالب است بدانید که در جریان بحران ابولا در سال 2014 ، ترامپ یکی از شدیدترین منتقدان سیاست های دولت بود که در واقع موفق به پایان دادن شیوع این بیماری شد.

ایالات متحده به به دلیل نواقص متعدد در سیستم مراقبت های بهداشتی ، آسیب پذیر است. آمریکا  تنها کشور ثروتمند بزرگ بدون بیمه خدمات درمانی جهانی و مرخصی بیماری است و سرانه پزشکان کمتری نسبت به کشورهای همسایه دارد. داستان واقعی یک مرد فلوریدایی را در نظر بگیرید ، که اخیرا از چین بازگشت و خود را بیمار یافت . همانطور که میامی هرالد گزارش کرده است ، او معمولا به یک داروخانه می رفت و داروی بدون نسخه آنفولانزا خریداری می کرد اما این بار به دلیل هراس از ابتلا به كرونا او این كار را انجام نداد و به دنبال مراقبت پزشک تخصصی بود. وی برای آزمایش به بیمارستان رفت. در پایان ، معلوم شد که او مبتلا به کرونا نیست. اما وی 3،270 دلار قبض بیمارستان را نیز پرداخت کرد. ما باید اطمینان حاصل کنیم که هیچ کس به خاطر هزینه ها از درمان فراری نشود.

کنگره باید فوراً سیستمی را تأسیس کنند تا اطمینان حاصل شود که بیماران نیازی به پرداخت هزینه آزمایش و درمان کرونا ندارند. همچنین باید مرخصی بیمار را تضمین کنیم. آیا ما واقعاً می خواهیم به رستورانی برویم که یک تهیه کننده مواد غذایی سرفه و عطسه کنان مشغول کار است، چرا که نیاز مالی دارد؟

ویلیام ا. هاسلتین ، رئیس اتاق فکر  "اکسس هلث اینترنشنال" می گوید:" تولید یک واکسن موثر ممکن است حداقل شش تا هشت ماه طول بکشد. چرا که باید بارها آزمایش شود. در عین حال برخی تخمین های دیگر طولانی تر است و این باید شامل یک سرمایه گذاری فوری فدرال از طریق پروژه BioShield باشد. . ما همچنین برای زنده نگه داشتن افراد، نیاز به تشخیص و درمان بهتر و همچنین امکانات بیشتری داریم."

دکتر پیتر جی هاتزز ، متخصص بهداشت جهانی در دانشگاه بیلور نیز تأکید کرد که نیاز به حمایت از کارکنان بهداشت خط مقدم و جلوگیری از آلوده شدن آنها  به شدت محسوس است. وی گفت: "اگر ما در ایالات متحده وضعیتی مشابه ووهان ببینیم(بیش از 1000 مورد ابتلای کارمندان بیمارستان و پنج یا شش مورد فوت)  بازی به پایان رسیده است. چرا که کارمندان بخش بهداشت و سلامت اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و همه چیز از هم پاشیده می شود. "

ما همچنین ممکن است در مورد کاهش تجمعات مردمی فکر کنیم که این به معنای افزایش دورکاری، عدم حضور در دفاتر ، اتوبوس ها و متروها خواهد بود. همچنین ممکن است به معنای اجتناب از تماشای رویدادهای ورزشی ، حضور در مدرسه ، مجالس و حتی عدم مراجعه غیر ضروری به مطب پزشکان مختلف باشد. اکنون به نظر می رسد که زمانی مناسب برای توسعه پزشکی از راه دور است.

کارشناسان نمی توانند به سؤالاتی که همه ما داریم پاسخ دهند ، اما آنها می گویند اگر با تکیه بر علم و شواهد و نه با اظهارات رهبران سیاسی جهان (که سعی در گفتگو با هدف کسب امتیاز سیاسی دارند ) به کرونا نگاه کنیم مقدمات مبارزه با بیماری  را بهتر آماده می کنیم. جاشوا لدربرگ چهره سرشناس ژنتیک و برنده جایزه نوبل ، یک بار گفت که در مبارزه با بیماری های جدید "این عقل ما است که در برابر ژن های آنها(بیماری ها) ایستاده است." اگر می خواهیم عقل ما پیروز شود ، باید شفاف فکر کنیم ، برای بدترین وضعیت آماده شویم و بهتر عمل کنیم.

مترجم:رویا پاک سرشت

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
29
7
جو جامعه رو متشنج نکنین با این مقالات زرد.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
21
12
طرفدارانت ازت متنفر شدند انتخاب به جای امیدبخشی داری هراس افکنی میکنی
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
21
8
طرفدارانت ازت متنفر شدند انتخاب به جای امیدبخشی داری هراس افکنی میکنی
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
17
7
واقعا متاسفیم برای شما
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
17
به‌نظرم وقتی مردم یه شهر کل کشور رو به قهقرا میبرن مطالبی این چنین نه تنها کافی نیست بلکه کمم هست.
انتخاب، مردم رو بیدار کن.
الان وقت قشم و شمال رفتن نیست
الان وقت سهل انگاری و شوخی های مسخره و سخیفی مثل سرفه کردن تو صورت مردم نبست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
1
10
مقاله بسیار جالبی بود. برای برخی وقتی نیویورک تایمز ضد ایران بنویسد معتبر است ولی اگر در نقد سیستم بهداشت افتضاح آمریکا بنویسد زرد است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
7
3
گویا نون شما در ترس و بیم مردمه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
1
13
به انتقادها گوش نده انتخاب کارت درسه اگه همین هراس افکنی نبود الان ایران توی موضوع کرونا چین رو گرفته بود با مردم ایران باید همینجوری رفتار کرد تا جدی بگیرن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
4
به انتقادها گوش نده انتخاب کارت درسه اگه همین هراس افکنی نبود الان ایران توی موضوع کرونا چین رو گرفته بود با مردم ایران باید همینجوری رفتار کرد تا جدی بگیرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
8
تاریخ تکرار می شود باید از تاریخ درس گرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
11
اتفاقا برای افزایش سطح هوشیاری مردم اینگونه مقالات لازم است
واقعا مردم خطرناک بودن وضعیت موجود را درک نکردند
عزت
|
Finland
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
3
12
وزیر بهداشت ترکیه: ایران توصیه ما برای قرنطینه قم را نپذیرفت حالا کمک می‌خواهد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
0
7
این بیماری شوخی نیست برای جوک و خنده هم نیامده بیش از حد به مردم ارامش داده شده بخش بزرگی از جامعه ابدا جدی نگرفته اند
روش انتخاب درست است همه باید از این بیماری بترسند
به نظر میرسد چین هم در اعلام امار تلفات واقعیات رو پنهان کرده و امار تلفات بیش از ۲ درصد باشد
نظرات بینندگان