arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۷ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران:

هر ورود و خروجی به شهر به شیوع کرونا کمک خواهد کرد

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه هر گونه ورود و خروج در شهر به افزایش شیوع این ویروس کمک خواهد کرد، گفت: لذا باید تا جایی که امکان دارد از میزان تردد شهروندان در شهر کم شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رضا کرمی محمدی در جلسه کارگروه مشارکت های مردمی ستاد مدیریت بحران بیماری کرونا که با حضور اعضای این کارگروه در مرکز فرماندهی و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، گفت: ویروس کرونا می‌تواند موجب ترس و افسردگی و منفعل شدن مردم شود، لذا این کارگروه برای فعال شدن مردم در کمک به خود و دیگران فرصت خوبی است. همچنین این ستاد باید برای تعطیلات عید نوروز نیز تصمیم گیری کند.


عضو شورای فرماندهی ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلان شهرتهران با بیان اینکه هر گونه ورود و خروج در شهر به افزایش شیوع این ویروس کمک خواهد کرد، گفت: لذا باید تا جایی که امکان دارد از میزان تردد شهروندان در شهر کم شود به همین منظور باید با استفاده از زیرساختها و امکانات شهرداری تهران و ایجاد پویش های داوطلبانه و مردمی شهروندان برای کمک به یکدیگر، سالمندان و سایر اقشار محروم جامعه اقدام کرد.
وی افزود: در روزهای آتی به گفته مسئولان مربوطه شیوع این ویروس به اوج خود می رسد و هرچه قدر میزان شیوع فراگیرتر شود حذف آن از جامعه طولانی تر خواهد شد.

کرمی محمدی در مورد مصوبات این جلسه نیز گفت: در این جلسه مسئولیت کارگروه مشارکت های مردمی بر عهده مهدی شیرزاد، رئیس ستاد مدیریت محله سپرده و مقرر شد جلسه های بعدی این کارگروه با استفاده از ظرفیت سازمان فناوری اطلاعات به صورت غیر حضوری برگزار شود. همچنین مقرر شد سازمان فاوا ضمن مذاکره با اپلیکیشن های موفق و پر طرفدار برای کمک به مشارکت های مردمی در موضوع کرونا امکان سنجی کند. ستاد ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی محلات نیز نسبت به راه اندازی دفتر مشارکت‌های مردمی به منظور جذب و ساماندهی مشارکت های شهروندان اقدام کند.


وی ادامه داد: برآورد تعداد مورد نیاز برای اسکان داوطلبان و ایجاد ظرفیت پشتیبانی و اسکان آن ها در شهر تهران، راه اندازی سامانه کار داوطلبانه توسط ستاد ساماندهی مشارکتهای اجتماعی محلات با همکاری سازمان فاوا و بارگذاری در سایت شهرداری تهران از دیگر مصوبات این جلسه بود.


کرمی محمدی افزود: همچنین به منظور جلب مشارکت های مردمی و کارهای داوطلبان مقرر شد سازمان فاوا با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران از ظرفیت های اپلیکشن شهر آماده استفاده کند و مرکز ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری تهران نیز موظف شد از ظرفیت هنرمندان برای آموزش و جلب مشارکت های مردمی استفاده کند و در عین حال این مرکز با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران از ظرفیت یک ساعت پخش روزانه استودیو شهر آماده استفاده کند.


به گفته رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مقرر شد دفتر مشارکت‌های مردمی در ستاد مدیریت محله، گروه‌های داوطلب و نیروهای خبره و متخصص داوطلب را برای مصاحبه های رادیویی و تلوزیونی، به مرکز ارتباطات و روابط بین الملل معرفی کند.


گفتنی است کارگروه مشارکت مردمی به عنوان پنجمین کارگروه ستاد مدیریت بحران بیماری کرونا امروز با حضور نمایندگان شرکت شهر سالم، ستاد ساماندهی مشارکت های اجتماعی در محلات، سازمان خدمات اجتماعی، اداره کل سلامت معاونت خدمات اجتماعی فرهنگی، مرکز ارتباطات و امور بین الملل در محل مرکز فرماندهی ستاد مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان