arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
سازمان اورژانس کشور:

تجهیزات اورژانس و بیمارستان‌های هدف کرونا تامین است

پیرحسین کولیوند، رییس سازمان اورژانس کشور گفت: تجهیزات موردنیاز اورژانس و بیمارستان‌های هدف ویروس کرونا تامین است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیرحسین کولیوند در باره جلسه کمیته فنی‌ و عملیات قرارگاه مدیریت بیماری کرونا که عصر امروز (یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به تعداد کافی آمبولانس های اورژانس، اظهار کرد: تمام نیروهای اورژانس در حالت آماده باش‌ کامل به صورت شبانه روزی قرار دارند و اگر مشکلی ایجاد شود، می‌ توانیم به طور کامل همه موارد را پوشش دهیم.

وی توضیح داد: از نظر لباس و تجهیزات لازم به مقدار مناسب تهیه شده و در انبار نگهداری می‌شود و در مجموع مشکلی در این زمینه نیست.

رییس سازمان اورژانس کشور ‌ با بیان اینکه پرسنل اورژانس با آخرین تجهیزات ایمنی برای مقابله با ویروس کرونا تجهیز هستند، یادآور شد: از زمان شیوع ویروس کرونا تمهیدات لازم پیش بینی شد و منابع مالی آن تامین شد.

بهبودی ۸۰ درصدی مبتلایان به کرونا در منزل

کولیوند گفت: ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کروناویروس در منزل بهبود پیدا کرده و در ۲۰ درصد مواقع نیاز به بستری در بیمارستان ها دارند. درحال حاضر نیز تعداد قابل توجهی از هموطنان بهبود پیدا کرده و ترخیص شده اند.

وی با بیان اینکه تیم های عملیاتی ویژه در سطح کشور همچنان فعال هستند، خاطرنشان کرد: آمبولانس های ویژه انتقال بیماران کرونا فعال بوده و هیچ گونه خللی در کار اورژانس به وجود نیامده و علاوه بر خدماتی که قبلا به مردم ارائه می شد، خطوط ویژه ای که برای پاسخگویی در باره ویروس کرونا تدارک دیده شده نیز پاسخگوی نیازهای مردم است.

رییس سازمان اورژانس کشور با تاکید براینکه سفرهای غیرضروری باید کنسل شود، عنوان کرد: چنانچه مردم درخصوص کروناویروس سوالی داشتند می توانند با ۱۹۰ تماس بگیرند و اگر علائمی مانند تب، سرفه و تنگی نفس را یکجا، در خود مشاهده کردند، سریعا با ۱۱۵ تماس بگیرند تا از طریق آمبولانس های ویژه به نزدیک ترین بیمارستان هدف، انتقال داده شود.

ویروس کرونا که رسما کووید- ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر یکشنبه (یازدهم اسفند) به ۹۸۷ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۵۴ نفر رسیده است همچنین ۱۷۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان