arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
مد تک اینتلیجنس:

چین پس از کنترل کرونا به یکی از رهبران تکنولوژی پزشکی تبدیل می شود؟

دکتر ایمس گروس رئیس و بنیانگذار شرکت "پاسیفیک بریج مدیکال" و  یکی از شناخته شده ترین رهبران بین المللی در بازارهای پزشکی آسیا معتقد است دولت چین با سرمایه گذاری های گسترده خود در فناوری های جدید پزشکی موفق شده در بحران مبارزه با کرونا در بسیاری از بخش ها بهتر از انتظار عمل کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر ایمس گروس رئیس و بنیانگذار شرکت "پاسیفیک بریج مدیکال" و  یکی از شناخته شده ترین رهبران بین المللی در بازارهای پزشکی آسیا معتقد است دولت چین با سرمایه گذاری های گسترده خود در فناوری های جدید پزشکی موفق شده در بحران مبارزه با کرونا در بسیاری از بخش ها بهتر از انتظار عمل کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، دکتر گروس در مقاله ای در نشریه پزشکی و سلامتی"مد تک اینتلیجنس" به بررسی حضور هوش مصنوعی در فناوری های پزشکی چین می پردازد، در این مقاله می خوانیم:  نقش فناوری های پزشکی در خدمات درمانی چین غیرقابل انکار است. این کشور از فناوری های جدید برای نفوذ هوش مصنوعی در درمانهای بیمارستانی استفاده می کند. راه حل های چینی ها شامل راهکارهایی برای رفع شیوع COVID-19 است.

استفاده از هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی به سرعت در حال شتاب است، زیرا دستگاه ها و محصولاتی که شامل یادگیری ماشینی می شوند و رفتار انسان را تقلید می کنند، در ایالات متحده ، اروپا و به طور فزاینده در آسیا این فناوری ها در حال گسترشند. حدود یک سال پیش ، هوش مصنوعی هنوز به طور عمده در مرحله تحقیق بود ، اما اکنون صدها برنامه هوش مصنوعی پزشکی در حال نزدیک شدن به تایید توسط تنظیم کننده ها هستند. در اروپا و ایالات متحده بیش از 100 محصول هوش مصنوعی برای مصارف بالینی تایید شده اند. شرایط در کره جنوبی ، چین و ژاپن نیز مشابه است.

غول های آسیایی به دلیل وعده های خود برای سرعت بخشیدن به تشخیص و درمان بیماری های مزمن و افزایش کارآیی سیستم های پزشکی ، به سرعت به سمت فناوری های جدید سوق پیدا کرده اند. مقامات نظارتی چین در سال گذشته اولین دستورالعمل های فنی خود را برای محصولات نرم افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی صادر کردند و دولت سرمایه گذاری مبالغ زیادی را برای توسعه فناوری های جدید انجام داده است.

فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی برای تشخیص زودهنگام بیماری ، دستیابی به دقت بیشتر در تشخیص و تکمیل روش های درمانی شخصی بیشتر به یادگیری عمیق و تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته رایانه ای متکی هستند. آنها به سرعت در حال پیشرفت هستند ، اما به خصوص در رادیولوژی ، جایی که استفاده از تصاویر و نرم افزارهای رایانه ای در حال حاضر به خوبی تثبیت شده است ، بسیار رواج داشته اند. فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند با استفاده از ابزارهای بزرگ داده و نرم افزار تشخیص تصویر ، راه حل هایی را برای تجزیه و تحلیل تصویر و تشخیص ارائه دهند. الگوریتم های هوش مصنوعی برای تفسیر رادیوگرافی های قفسه سینه ، تشخیص سرطان در ماموگرافی ها ، شناسایی ضایعات سرطانی پوست و پولیپ های روده بزرگ ، تجزیه و تحلیل گسترده یا انجام می دهند.

در چین ، هوش مصنوعی علیه COVID-19 و به طور گسترده تری برای پیش بینی بیماری استفاده شده است. مقامات بهداشت چینی و شرکت های خصوصی به دنبال این هستند که از هوش مصنوعی برای حل مشکلات فعلی کشور درباره کرونا استفاده کنند. در اواخر ماه ژانویه ، مرکز بهداشت عمومی شانگهای (SPHCC) سیستم ارزیابی هوشمندی از قفسه سینه برای تشخیص COVID-19 راه اندازی کردند. این روش از فناوری هوش مصنوعی برای بهبود روشهای سنتی برای ارزیابی تصاویر ضایعه سینه استفاده می کند ، که معمولاً چندین ساعت طول می کشد.

SPHCC همچنین با استفاده از فناوری هوش مصنوعی دیگر برای بررسی  گسترش كروناویروس استفاده می كند. فارغ از این ها، چینی ها سیستمهای آنلاین پرسش و پاسخ درباره ویروس کرونا را راه اندازی کرده اند. فراتر از کاربردهای هوش مصنوعی برای کنترل شیوع  COVID-19 ،شرکت های چینی در حال پیشرفت در استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تصویربرداری و تشخیص پزشکی در طولانی مدت هستند.

از سال 2017 ، هنگامی که شرکت تنسنت ، مستقر در شنزن ، خدمات تصویربرداری پزشکی تشخیصی AIMIS را راه‌اندازی کرد ، با بیش از 100 بیمارستان چینی توافقاتی داشت تا از این فناوری استفاده کنند. . Airdoc ، یک شرکت فن آوری بهداشت چینی ، یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی را تولید کرده است که با تجزیه و تحلیل تصاویر شبکیه ، بیماری های مزمن را تشخیص می دهد.

در آسیا بیش از هر کجای دیگر ، وعده های هوش مصنوعی در حال تحقق است و با دستیابی به انقلاب دیجیتالی، این امکان را برای ذخیره داده های بزرگ ، تجزیه و تحلیل پیشرفته و سرعت بخشیدن به تشخیص ، ردیابی استفاده از داروسازی و کارآمدتر کردن پزشکان و سایر متخصصین مراقبت های بهداشتی فراهم می کند.  اکنون باید دید آیا چین می تواند پس از کنترل شیوع کرونا به رهبر تکنولوژی پزشکی منطقه تبدیل شود یا خیر.

برچسب ها: فناوری ، کرونا
نظرات بینندگان