arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در استان مرکزی ۶۷ مورد است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در این استان تا روز یکشنبه یازدهم اسفندماه سال جاری ۶۷ مورد گزارش شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر محمد جمالیان شامگاه یکشنبه  افزود: بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در استان مرکزی،۲۲ مورد به مربوط به مرکز استان و شهرستان اراک است.

وی ادامه داد: ساوه با ۱۳ مورد ابتلا و دلیجان با ۱۰ مورد ابتلا پس از اراک بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی را به خود اختصاص داده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در شهرستان محلات نیز ۴ مبتلا و در کمیجان نیز ۴ مورد دیگر به کرونا ویروس گزارش شده است.

جمالیان بیان کرد: شهرستان های خنداب، تفرش، خمین و آشتیان نیز به ترتیب ، یک ، ۲، چهار و سه مورد ابتلا به کرونا ویروس را به ثبت رسانده اند.

وی افزود: در شهرستان فراهان نیز چهار مورد ابتلا به کرونا ویروس گزارش شده است.

ویروس کرونا که با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر را مبتلا و جان بیش از ۲ هزار نفر را گرفته است.

ویروس کرونا از چین به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده است، ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان