arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

عضو کمیسیون بهداشت: مردم فعلا مسافرت نروند/ زمان برای خرید عید وجود دارد

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «مردم از مسافرت‌های غیرضروری و حتی دید و بازدیدها خودداری کنند»، گفت: اینگونه اقدامات یک جنایت دوسویه است به همین دلیل باید در خانه ماند و حضور در بیرون از خانه را به حداقل رساند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «مردم از مسافرت‌های غیرضروری و حتی دید و بازدیدها خودداری کنند»، گفت: اینگونه اقدامات یک جنایت دوسویه است به همین دلیل باید در خانه ماند و حضور در بیرون از خانه را به حداقل رساند.

سیامک مره‌صدق در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که درصد قابل توجهی از مردم نکات مربوط به پیشگیری از شیوع کرونا را رعایت می‌کنند، اظهار کرد: با نگاهی به وضعیت ترافیک تهران می‌توان دید که درصد قابل توجهی از مردم از توصیه‌های مربوطه برای خارج نشدن از خانه‌ها تبعیت می‌کنند که این همکاری اکثریت مردم تحسین‌برانگیز است.

وی ادامه داد: در این بین یکسری از افراد با بی‌توجهی به مسائل بهداشتی جان خود و خانواده‌هایشان را به خطر می‌اندازند. توصیه اکید آن است که از فعالیت‌های غیراورژانسی در خارج از خانه خودداری شود یعنی اگر کسی کار ضروری ندارد از خانه خارج نشود. برای خرید عید وقت است. این‌که مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده فرصتی برای مسافرت و خروج از خانه نیست، چون این کار می‌تواند تمامی اقدامات برای جلوگیری از شیوع کرونا را بی‌اثر کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با درخواست از مردم برای رعایت موارد پیشگیری از شیوع کرونا، اضافه کرد: از دولت تقاضا دارم که در صورت جدی نگرفتن هشدارها، اماکنی همچون کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها را تعطیل کنند چون در آنجا تجمعاتی صورت می‌گیرد. باید تراکم‌ها را به حداقل رساند. درباره هتل‌ها هم باید نظارت‌های کافی باشد چون تردد در هتل‌ها وجود دارد.

مره‌صدق با تاکید بر این‌که «مردم در هفته جاری برای خرید عید از خانه خارج نشوند»، اظهار کرد: اگر موارد پیشگیری را رعایت کنیم حتما قبل از عید زمان مناسبی برای خرید باقی خواهد ماند ولی اگر رعایت نشود ممکن است برخی نتوانند عید امسال را جشن بگیرند. توصیه‌ام آن است که در وهله اول آرامش خود را حفظ کرده و سپس از مسافرت‌های غیرضروری، دید و بازدید و رفتن به دانشگاه و مدارس و حضور در هرگونه اجتماع پرهیز کنیم، چون یک جنایت دوسویه است که هم خود و هم سایر افراد را در معرض بیماری قرار می‌دهیم.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس توضیح داد: اصل اساسی درباره‌ اپیدمی‌ها آن است که افراد خروج از خانه را به حداقل برسانند حتی برای خرید هم هر چهار یا پنج روز بیرون بروند. در آن زمان هم حتی‌الامکان از پول نقد استفاده نکرده و کارت استفاده کنید به شرط آنکه قبل و بعد آن را ضدعفونی کنیم.

نظرات بینندگان