arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۳۲۰
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

نامه تُند وزیر بهداشت به وزیر صمت؛ تولید روزانه چند میلیون ماسک عوام فریبی است، تاکنون ۱ میلیون ماسک تحویل گرفتیم

وزیر بهداشت در نامه ای به وزیر صنعت ضمن گلایه از کمبود ماسک در مراکز بهداشتی اعلام کرد: متاسفانه هنوز مشکل ماسک پابرجاست و با اطلاعات واصله شبکه در هم تنیده احتکار ماسک را با قیمت ۱۰ برابری می فروشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نامه تُند وزیر بهداشت به وزیر صمت؛ تولید روزانه چند میلیون ماسک عوام فریبی است، تاکنون ۱ میلیون ماسک تحویل گرفتیمسعید نمکی وزیر بهداشت در نامه ای به رضا رحمانی وزیر صنعت ضمن گلایه از کمبود ماسک در مراکز بهداشتی اعلام کرد"متاسفانه هنوز مشکل ماسک پابرجاست و با اطلاعات واصله شبکه در هم تنیده احتکار ماسک در شرایطی که همکاران جان بر کف اینجانب زندگی‌شان را شبانه روز فدای مردم می‌کنند و مردم در خطر ابتلا به بیماری قرار دارند محصولات خود را احتکار و با واسطه با قیمت 10 برابری به دلالان معرفی می کنند".

متن نامه وزیر بهداشت به وزیر صمت به شرح زیر است

جناب آقای مهندس رحمانی
وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، عضو ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و رئیس کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد

با سلام؛

علیرغم جلسات مکرر همکاران اینجانب در آن وزارتخانه، متاسفانه هنوز مشکل ماسک پابرجاست و با اطلاعات واصله شبکه در هم تنیده احتکار ماسک در شرایطی که همکاران جان بر کف اینجانب زندگی‌شان را شبانه روز فدای مردم می‌کنند و مردم در خطر ابتلا به بیماری قرار دارند محصولات خود را احتکار و با واسطه با قیمت 10 برابری به دلالان معرفی می کنند.

از هفته پیش تا کنون طبق اظهار نظر مدیران وزارت بهداشت حداکثر یک میلیون ماسک تحویل شده که با شعار فریبنده روزی چند میلیون تولید و متاسفانه انتقال این عوام فریبی به مردم، اینجانب و همکارانم به شدت مورد شماتت و تحت فشار قرار گرفته ایم. به نظر اینجانب این شیوه برخورد و پیگیری بوروکراتیک مشکلی از مملکت حل نخواهد کرد و آبروی نظام و سلامتی مردم به شدت زیر سوال خواهد رفت. لازمست مقامات امنیتی، قضتیی و انتظامی کشور نه تنها در گرفتن تعدادی ماسک از انبارهای متفرقه بلکه با در دست گرفتن کارخانه‌های تولیدی و گذاردن مدیر دولتی مستقل سریعاً این مشکل را حل کنند.

بی تردید مدیریت شرایط پیچیده کنونی شیوه ‌ای متفاوت می‌طلبد که در ساز و کارهای موجود و جسات بی حاصل دست آوردی نصیب کشور، مردم درمانده در بیماری و همکاران بی پناه اینجانب در بیمارستان های آلوده نخواهد شد.

دکتر سعید نمکی

وزیر و رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا

نامه تُند وزیر بهداشت به وزیر صمت؛ تولید روزانه چند میلیون ماسک عوام فریبی است، تاکنون ۱ میلیون ماسک تحویل گرفتیم

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۴
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
2
33
پزشکان ما در هر جا و هر پستی که باشند شریف هستند و شریف میمانند و زمانی که سلامت مردم در میان است تعارفات و ملاحظات سیاسی را کنار میگذارند ما مردم از شما جناب دکتر نمکی و همکاران شریفتان حمایت میکنیم.
م.ر.
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
28
16
این آقای وزیر، بر خلاف بعضی همکارانش که دارند زحمت می کشند (و بر خلاف خیلی های دیگر که از ترسشان به ویلاهایشان پناه بردند) خیلی دارد داد و فریاد می کند.
اگر قرار به فرافکنی است، ایشان پاسخ دهد چطور بعد از فراگیر شدن کرونا در شهر قم و مرگ چندین نفر، دقیقاً شب انتخابات یادش افتاد که اعلام کند کرونا وارد ایران شده است!!؟
اگر ایشان و همکارانشان کارهایشان را درست انجام داده بودند، حداقل از نیمه دوم بهمن باید ورود کرونا را شناسایی و اعلام می کردند تا مردم بدبخت برای خودشان فکری می کردند.
خیلی از اینهایی که الان در بیمارستانها به سختی نفس می کشند، اگر زودتر اعلام شده بود، لااقل از حضور در اماکن پر تردد شهر قم خودداری می کردند. آیا خوب است یکی هم دائماً داد و فریاد کند و این غفلت بزرگ ایشان را در رسانه ها اعلام کند؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
بزرگوار الان موضوع بحث احتکار است!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
3
21
بنده تو بورس فعالیت می کنم و چند ماه که هم وزیر صنعت و هم خودروسازان مرتبا از افزایش دو برابری تولید حرف می زنند ولی طبق سامانه کدال هر ماه گزارش تولید خودرو سازان چیز دیگه میگه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
10
7
واقعا این آقای وزیر بهداشت نمی تواند این حرفها را در هیات دولت به آقای وزیر صمت بزند؟ یا در جلسه ستاد کرونا که ایشان رئیس هستند و وزیر صمت معاون پشتیبانی؟ به نظر من ایشان یا لایق این مسئولیت نیست و نمی داند که باید چه کار کند یا مساله دیگری را تلاش می کند پنهان کند.
پاسخ ها
پدرام
| Netherlands |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
اشتباه می کنید . اولا در جلسات هیات دولت شفاها مطرح می شود ولی برای اینکه مستند باشد و افکار عمومی گواه باشند مکتوب و رسانه ای می شود .
قبل از انتخابات هم ایشان از رئیس جمهور و دفتر ... خواستند مردم در جریان قرار بگیرند ولی بخاطر اینکه اعلام موضوع تاثیر منفی در انتخابات نداشته باشد به صلاح دانسته نشد .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
2
3
مملکت را اینجوری اداره می کنند. هر دو عضو هیات دولت، عضو ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و.... بعد نمی توانند مثل آدم رودررو حرفهایشان را به هم بزنند. برای عوام فریبی شروع به انتشار نامه سرگشاده می کنند.... یکی نیست بگه عزیز جان مگر به حکم رئیس جمهور شما بالاترین مسئول پیگیری موضوع نشده و مگر در همان حکم نیامده که همه موظف به همکاری بی چون وچرا با شما هستند؟ معنی حقوقی آن نامه این است که اختیارات رئیس جمهور در این بخش به شما واگذار شده و می توانی بجای نامه نگاری های حاوی گلایه های خاله زنکی ، امر ونهی کنی و دستور دهی...ولی ظاهرا اینکاره نیستی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
وقتی در جلسه نمیتونه جواب بگیره مجبوره چنین کاری بکنه
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
0
7
با این وزیر همین وزیر صنعت است بازار همه چیز بهم خورده
عباس علمدار
|
United States
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
1
1
با نظر علی موافقم ، همه دنبال شواف هستند .
این وزیر صنعت معاون همون وزیر ان صنعتی است که بیشترین تخلفات خودرویی در دوره ایشون اتفاق افتاد و ایشون هم لایی رد کرد . وزیر بهداشت ام که عرضه رودررو صحبت کردن نداری . و نمی تونی یه موضوع قرنطینه رو جا بندازی.
مردم بیچاره شدن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
فکر میکنی قضیه به همین راحتیه، صدها نهاد و نفر تصمیم گیر و دخالت کننده وجود داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
0
3
متاسفانه بارها دیده شده مدیریت بحران در کشور ما یک موضوع چالش برانگیزه که هیچوقت توفیقی در آن صورت نگرفته است.
مدیران همیشه دستپاچه هستند، معمولا مدیریت بحران بصورت ، مدیریت هیاتی و سنتی پیش می رود، همیشه عده ای بخاطر منافع شخصی خود دست به اعمال نفوذ در تصمیمات میزنند و قوانین را بهم می زنند، نهادهای زیادی تصمیم گیر هستند و به تصمیمات گرفته شده نویز وارد می کنند و اجازه نمی دهند وضعیت مطابق با برنامه ها و تصمیمات صورت گرفته پیش رود، مدیران اغلب شعار زده هستند و علی الخصوص چشم پوشی و کوتاهی نهادهای نظارتی و در برخی موارد ذی نفع بودن خود کارشناسان نظارت و ده ها موارد دیگر باعث میشود هیچوقت جواب خوبی گرفته نشد و تلفات خیلی بیشتر از حد استاندارد بالا رفته است!!
به عبارتی اگر دست به مدیریت نزنند و کنار بشینند، شاید تلفات کمتری داشته باشیم،
از ساختمان پلاسکو گرفته، کشتی سانچی ، سیل و زلزله و ده ها بحران دیگه و اخیرا هم همین کرونا همه و همه موید همین موضوع می باشد!
البته مورد اخیر یعنی کرونا در این وضعیت سوء مدیریتی و چالش مدیریت بحران در کشور، این یک مورد علی رغم وجود مافیای مخوف صنعت دارو در کشور به نسبت سایرین، جواب قابل قبولی گرفته اند، شاید این دفعه مدیران از جنس پزشکان بوده اند!
نظرات بینندگان