arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

فناوری های تشخیص سریع کرونا جایگزین روشهای آزمایشگاهی قدیمی می شوند؟

سازمان غذا و داروی ایالات متحده امروز اعلام كرد كه اجازه می دهد از فناوریهای جدید تشخیصی استفاده شود تا  زمان دریافت پاسخ آزمایش كرونا یا  COVID-19 ، در بیمارستانهای تخصصی و  و مراكز بهداشتی درمانی تسریع شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان غذا و داروی ایالات متحده امروز اعلام كرد كه اجازه می دهد از فناوریهای جدید تشخیصی استفاده شود تا  زمان دریافت پاسخ آزمایش كرونا یا  COVID-19 ، در بیمارستانهای تخصصی و  و مراكز بهداشتی درمانی تسریع شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ابتکار جدید این آژانس در حالی صورت می گیرد که منتقدین به آژانسهای مختلف دولتی ایالات متحده به دلیل عدم آمادگی در برابر کرونا خرده می گیرند. درواقع منتقدان می گویند سازمانهای بهداشتی ایالات متده، خطر کرونا را جدی نگرفته اند.

با این وحود سازمان غذا و داروی ایالات متحده اعلام کرده آماده است برای مبارزه مؤثر با انتشار کرونای جدید در این کشور از روشهای نوظهور مبتنی بر فناوری استفاده کند که نسبت به روشهای سنتی، روندی سریع تر دارند. از زمانی که نخستین مورد مبتلا به کرونا در ایالات متحده شناسایی شد، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده فقط 459 آزمایش را انجام داده اند.

این در حالی است که چینی ها بیش از پنج روش آزمایشی جدید برای کرونا در دست بررسی دارند و اکنون می توانند تا 1.6 میلیون آزمایش در هفته انجام دهد. براساس گزارشی که در مجله ساینس انجام شده است، کره جنوبی 6500 نفر  را آزمایش کرده است. اما آزمایش های اولیه در ایالات متحده با توزیع کیت های آزمایشی یک بار مصرف چندان موفق نبوده است.

CDC تنها آژانس ایالات متحده نیست که بخاطر رفتار نادرست خود در پاسخ به شیوع احتمالی مورد انتقاد قرار گرفته است. روز پنجشنبه شکایتی نیز در مورد وزارت بهداشت ، درمان و خدمات انسانی مطرح شد که ادعا می کرد این آژانس بیش از دهها نفر از کارمندان خود را به ووهان فرستاده است تا شهروندان آمریکایی را از این کشور بدون آموزش مناسب یا تجهیزات محافظتی تخلیه کنند.

اکنون ، سازمان غذا و دارو درهای مراکز تحقیقاتی را در سراسر کشور برای استفاده از فناوریهای جدیدی که هنوز برای استفاده در مواقع اضطراری تأیید نشده اند ترغیب کرده است. به نظر می رسد مسئولان وزارت بهداشت ایالت متحده برای تشخیص سریع بیماری و پیشگیری از گسترش بیش از حد این بیماری حاضرند هر روشی را امتحان کنند.

یکی از اعضای ارشد سازمان غذا و داروی ایالات متحده؛ دکتر استفان م. هان ، در بیانیه ای گفت: "ما معتقدیم که این خط مشی متعادلی در  مواقع اضطراری بهداشت عمومی است ما با تکیه بر علم و فناوری سعی داریم مدت زمان پاسخگویی به نیازهای بهداشتی جامعه را به حداقل برسانیم."

در مواردی که وزارت بهداشت و خدمات انسانی اعلام می کند که یک اورژانس بهداشت عمومی یا احتمال قابل توجهی برای اورژانس بهداشت عمومی وجود دارد ، سازمان غذا و داروی ایالا متحده مجاز است روشهای سریع و حتی تایید نشده را وارد عمل کند که شامل فناوریهای جدید نیز می شود.

 

برچسب ها: فناوری ، کرونا
نظرات بینندگان