arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۳ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

یادداشت‌های علم،‌چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۴۸: آن صدمه‌ای که نباید به کشور وارد شود، در اثر تشریف نداشتن شاه وارد شد

بالاخره آن صدمه‌ای که نباید به کشور وارد شود، در اثر تشریف نداشتن شاه به کشور وارد آمد. یعنی همان تصمیم درباره افزایش بلیت قیمت اتوبوس و بعد هم برگشت از این تصمیم. حالا راه برای هزار جور آشوب‌های دیگر در دانشگاه‌ها باز شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بالاخره آن صدمه‌ای که نباید به کشور وارد شود، در اثر تشریف نداشتن شاه به کشور وارد آمدپس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش انتخاب، در خاطرات علم آمده است:

امروز شاهنشاه از مسافرت ۴۵ روزه اروپا مراجعت فرمودند. بالاخره آن صدمه‌ای که نباید به کشور وارد شود، در اثر تشریف نداشتن شاه به کشور وارد آمد. یعنی همان تصمیم درباره افزایش بلیت قیمت اتوبوس و بعد هم برگشت از این تصمیم. حالا راه برای هزار جور آشوب‌های دیگر در دانشگاه‌ها باز شده است. البته اگر این تصمیم لغو نمی‌شد، خطرات بزرگ‌تری پیش می‌آمد، ولی حرف من در این‌جاست که چرا باید چنین تصمیم غلطی اتخاذ شود.

باری، شاهنشاه ساعت ۷ بعدازظهر ورود فرمودند. معلوم بود حال‌شان نمی‌تواند خوب باشد، به خصوص که ده پانزده روز است... در هیچ نقطه کشور باران نباریده. بعد هم این پیش‌آمد اتوبوس‌ها شده. بعد هم خبرهای مربوط به فروش نفت در آمریکا و بازاریابی آن‌جا به جایی نرسیده. بعد هم [مهدی] سمیعی از آمریکا برگشته و خبر آورده که اعتباراتی هم که قرار بود به ما داده شود، نصف شده. یعنی گفته‌اند نصف دیگر را باید از بانک‌های خصوصی بگیریم، نه از منابع دولتی. دانشگاه‌ها هم کم و بیش ناراحتی دارند و شلوغ هستند. پس حالت شاهنشاه خوب نیست.

نخست‌وزیر رفت در نیاوران شرفیاب بشود، و به من فرمودند: «تو برو منزل مادرم و سر شام باش».

بعد از شام حضور شاه یک ساعت صحبت کردم و اوضاع را تشریح نمودم. حال‌شان از جهت انژکسیون  [تزریق] ضدوبا که تزریق کرده بودند هم تعریفی نداشت، کمی تب داشتند. اوامری دادند که با سفیر آمریکا صحبت بکنم...

نظرات بینندگان