arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۸ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
بیزینس تودی:

آیا ویروس کرونا منجر به کمبود گوشی های هوشمند در بازار می شود؟

اگرچه وضعیت تولید کنندگان چینی تلفن هوشمند از قبیل ریلمی و شیائومی از مدتی پیش در سایه ویروس کرونا مورد توجه قرار گرفته است، اما طبق گفته های شرکت اپل، این شرکت نیز درعرضه سری آیفون 11 و برخی از مدلهای اپل واچ با مشکلاتی رو به رو است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اگرچه وضعیت تولید کنندگان چینی تلفن هوشمند از قبیل ریلمی و شیائومی از مدتی پیش در سایه ویروس کرونا مورد توجه قرار گرفته است، اما طبق گفته های شرکت اپل، این شرکت نیز درعرضه سری آیفون 11 و برخی از مدلهای اپل واچ با مشکلاتی رو به رو است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، محدودیت های عرضه آیفون ها و گوشی های سایر برندهای تولید کننده گوشی که به دلیل تعطیلی کارخانه های خود در چین تحت فشار قرار دارند،  بر محصولات نهایی تاثیر بسزایی گذاشته است.

این روزها بازار تولید تلویزیون های TCL و شیائومی نیز با کمبود حاد مواجهند. ریلمی اعلام کرده که در عرضه مدل های جدید گوشی های هوشمندی مانند C3 و 5i تحت تأثیر کرونا قرار دارد و به دنبال اختلال در عرضه ، خرده فروشان تخفیفهای روی محصولاتی مانند آیفون ، رایانه های مک بوک و ساعت اپل را  کاهش داده اند.

آیا ویروس کرونا منجر به کمبود گوشی های هوشمند  در بازار می شود؟

اگرچه برخی کارخانه ها در چین کار خود را از سر گرفته اند ، اما هنوز هم در حدود 30 تا 50 درصد ظرفیت سابق این کارخانه ها کار نمی کند. از سوی دیگر هزینه برخی از قطعات بالا رفته و این موضوع نیز تولید کنندگان را تحت فشار قرار داده است تا قیمت های تهویه مطبوع (AC) ، تلویزیون و برخی تلفن های هوشمند را در ماه فوریه 5-10٪ کاهش دهند.

خرده فروشان آفلاین نیز با کمبود در انبارهای خود مواجه هستند زیرا برخی توزیع کنندگان عمده فروشی با ترس از اختلال و جلوگیری از افزایش قیمت ها تا پایان ماه مارس ، محصولات خود را انبار کرده اند. با این حال ، هیچکدام از سازندگان تلفن های هوشمند به غیر از شیائومی به طور رسمی قیمت مدل های مختلف خود را افزایش نداده اند. برخی خرده فروشان بدون هماهنگی با شرکت ا شروع به افزایش اندک برخی محصولات و یا برداشتن تخفیف ها کرده اند.

ویروس کرونا در کره جنوبی گسترش یافته است ، جایی که لوازم الکترونیکی مصرفی و مارک های تلفن های هوشمند سرشناسی مانند سامسونگ و ال جی در آن قرار دارند. کره جنوبی کشوری مهم  ددر حوزه فناوری های هوشمند است. وضعیت چینی ها نیز خطرناک است چون اگرچه تولید کنندگان چینی شامل وان پلاس، اوپو، ویوو و شیائومی، محصولات خود را داخل هند مونتاژ می کنند ، اما برای قطعاتی مانند باتری ، صفحه نمایش ، حافظه و برد مدار چاپی به چین هستند. علاوه بر این ، مدل های جدید اپل که شامل آیفون XR و آیفون 11 هستند کاملاً از چین ارسال می شوند.

نظرات بینندگان