arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

کرونا بازار سقز را تعطیل کرد

جمع زیادی از بازاریان شهرستان سقز از جمله اتحادیه پارچه فروشان و خیاطان و فرش فروشان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، واحدهای صنفی خود را تعطیل کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جمع زیادی از بازاریان شهرستان سقز از جمله اتحادیه پارچه فروشان و خیاطان و فرش فروشان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، واحدهای صنفی خود را تعطیل کردند.

رییس اتاق اصناف سقز روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن اعلام همبستگی و تلاش همگانی برای پیشگیری از بیماری کرونا، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شیوع آن در شهرستان سقز، تعدادی از واحدهای صنفی از جمله پارچه فروشان، خیاطان، و فرش فروشان نسبت به تعطیلی مغازه های خود در جهت پیشگیری از شیوه این ویروس اقدام کردند.

بهزاد یزدانی با بیان اینکه واحدهای صنفی را برای تعطیلی آزاد گذاشتیم و اجباری در این خصوص نیست، افزود: به غیر از واحدهای خدمات رسان همانند، قصابی، نانوایی، خواروبار فروشی، مواد پروتئینی، میوه و سبزیجات و واحدهای که نیازهای ضروری مردم را تامین می کنند، تعطیلی مابقی واحدهای صنفی را بلامانع اعلام کردیم.

وی با اشاره به اینکه راسته بازار، کفش فروش‌ها و بازار شیخ پرترددترین مکان‌های بازار سقز است، تاکید کرد: امیدواریم واحدهای صنفی این قسمت ها هم برای جلوگیری از ازدحام و تجمع همشهریان واحدهای خود را چند روزی تعطیل کنند تا با جدیت بیشتری برای مقابله با ویروس کرونا آماده شویم.

یزدانی یادآور شد: در جلسه دیروز روسای ۱۵ اتحادیه صنفی و خدماتی شهرستان سقز، تصمیم گرفتیم، کمک‌های نقدی برای خریداری وسایل بهداشتی همچون، ماسک، اسپری صدعفونی، دستکش و مواد شوینده و بهداشتی را جمع آوری کنیم و به صورت رایگان میان مردم توزیع کنیم.

رییس اتاق اصناف سقز در بخشی دیگری از عموم شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه افزایش قیمت واحدهای صنفی، آن را به اتاق اصناف یا اداره صنعت، معدن و تجارت سقز گزارش کنند تا به صورت قانونی با واحد متخلف برخورد کنیم.

رییس اتحادیه پارچه فروشان سقز نیز در این ارتباط گفت: اعضای این صنف اعلام کردند تا روز یکشنبه ۱۸ اسفند ۹۸ به صورت داوطلبانه برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، مغازه های خود را تعطیل کنند تا شهروندان در خانه بمانند و از هرگونه حضور در تجمعات پرهیز کنند.

مختار کریم زاده ضمن اینکه کمپین های خیریه برای تحقق این امر و همچنین توزیع ماسک و مواد ضدعفونی رایگان در سطح شهرستان تشکیل خواهند داد، افزود: از امروز با همکاری فرمانداری ویژه سقز، کمک های مردمی را برای تهیه و توزیع وسایل بهداشتی جمع آوری و با خرید این اقلام آنها را به صورت رایگان میان مردم توزیع خواهیم کرد.

وی همچنین از صنوف دیگر نیز خواست، واحدهای خود را برای پیشگیری و مقابله جدی با ویروس کرونا تعطیل کنند تا همه با هم این ویروس کشنده را شکست دهیم.

کریم زاده تاکید کرد: تعطیلی واحدهای صنفی پارچه فروشان و خیاطان در راستای سلامت جامعه است و همچنین در حد توان و بضاعت خود برای تهیه و توزیع رایگان ماسک، ژل ضدعفونی و مواد شوینده و بهداشتی بین مردم، تلاش خواهیم کرد و کمک‌های مردمی را برای این خصوص جمع آوری خواهیم کرد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

نظرات بینندگان