arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۳ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

یادداشت‌های علم، پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۴۶: جنگلبانی و ارتش به جان مردم افتاده، زمین‌های مردم را بی‌ربط تصرف می‌کنند

بعضی روز‌ها را مثل نوزدهم رمضان و نهم محرم (تاسوعا) و ... را حذف کرده‌اند و تفاوت همه این حرف‌ها ده روز در سال است. نمی‌دانم این چه پافشاری احمقانه‌ای‌ست... از یک طرف جنگلبانی و ارتش به جان مردم افتاده، زمین‌های مردم را بی‌ربط تصرف می‌کنند و باعث ناراحتی مردم می‌شوند، از طرف دیگر این هم سیاست عاقلانه دولت است، آن هم در این کشمکش.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یادداشت‌های علم، پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۴۶: جنگلبانی و ارتش به جان مردم افتاده، زمین‌های مردم را بی‌ربط تصرف می‌کنندپس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش انتخاب، در خاطرات علم آمده است:

امروز تمام به کار‌های جاری رسیدم. در هیات‌امنای یکی دو دانشگاه شرکت کردم. کار دانشگاه پهلوی عادی شد و بچه‌ها و استادان به سر کار خود رفتند. در این خصوص به شاهنشاه گزارش عرض کردم.
امروز دولت تعطیلات رسمی سال آینده را اعلام کرد. یک بار اعلام کرده بود، چون عید فطر و عید مبعث و عید قربان را که از اعیاد مهم اسلام است زده بود، سر و صدای مردم درآمد. من به شاهنشاه گزارش عرض کردم. فرمودند: «این [سه]عید را بگذارند.» امروز باز دیدم دیوانگی دیگری به خرج داده‌اند؛ بعضی روز‌ها را مثل نوزدهم رمضان و نهم محرم (تاسوعا) و ... را حذف کرده‌اند و تفاوت همه این حرف‌ها ده روز در سال است. نمی‌دانم این چه پافشاری احمقانه‌ای‌ست. در این موقع که دولت با کنسرسیوم نفت از یک طرف، با آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها از طرف دیگر درگیر است و امیدی به کمک روس‌ها هم عملا نمی‌تواند داشته باشد، چنین حمقی به خرج می‌دهد و افکار عمومی را ناراحت می‌کند. از یک طرف جنگلبانی و ارتش به جان مردم افتاده، زمین‌های مردم را بی‌ربط تصرف می‌کنند و باعث ناراحتی مردم می‌شوند، از طرف دیگر این هم سیاست عاقلانه دولت است، آن هم در این کشمکش. [امیرعباس]هویدا مرد کوچکی‌ست و اهل پیش‌بینی نیست. خدا عاقبت را حفظ کند. من ناچار به شاهنشاه گزارش تلگرافی عرض کردم که این وضع صحیح نیست. بعد از رسیدگی به کار‌های جاری، امشب ساعت یک صبح می‌خوابم. ولی ناراحتم، چرا بی‌جهت انسان سوزن به پهلوی خودش بزند و بعد بنالد.

نظرات بینندگان