arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

تشدید مبارزه فیس بوک با منفعت طلبان کرونایی / از ممنوعیت تبلیغ ماسک تا حذف آگهی داروهای ضد کرونا

فیس بوک اعلام کرد که وضعیت مبارزه با منفعت طلبان کرونایی را تشدید می کند. این شرکت با ممنوع کردن تبلیغات برای ماسک های صورت پزشکی ، تلاش خواهد کرد هرج و مرج مرتبط با کرونا را روی سیستم عامل خود محدود کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیس بوک اعلام کرد که وضعیت مبارزه با منفعت طلبان کرونایی را تشدید می کند. این شرکت با ممنوع کردن تبلیغات برای ماسک های صورت پزشکی ، تلاش خواهد کرد هرج و مرج مرتبط با کرونا را روی سیستم عامل خود محدود کند.

راب لاترن مدیر محضولات فیس بوک در توییتر گفت: "ما موارد مرتبط با COVID19 را از نزدیک رصد می كنیم و اگر ببینیم افرادی سعی می كنند از این اورژانس بهداشت عمومی به نفع خود استفاده كنند، به سرعت وارد عمل می شویم.ما تبلیغات و فهرست های تجاری را که ماسک صورت پزشکی می فروشند ممنوع می کنیم. "

فیس بوک همچنین تبلیغات را برای محصولات پزشکی خاصی محدود می کند. درواقع اگر در تبلیغات، به این موضوع اشاره شود که این کالا می تواند تضمینی برای درمان یا پیشگیری از کرونا باشد، به سرعت از فهرست تبلیغات فیس بوک حذف می شود. در کنار این تغییرات ، در چند روز آینده فیس بوک مسدود کردن گروه ها و صفحات با مضمون ویروس کرونا را در پاکسازی الگوریتمی خود شروع می کند.

از آنجا که ترس از اپیدمی کرونا در سراسر جهان در جریان است ، سیستم عامل های آنلاین برای متوقف کردن افزایش قیمت کالاهای بهداشتی و اطلاعات  جعلی تلاش کرده اند. آمازون در تلاش است تا محصولاتی گران قیمت مانند ضدعفونی کننده دست و ماسک های صورت را از بازار خود پاک کند ، در حالی که ای بی(خرده فروشی آنلاین) تمام  فهرست های ماسک های صورت N95 و N100 ، ضد عفونی کننده های دست و دستمال مرطوبهای الکل را ممنوع کرده است. این  سایت حراج آنلاین ، همچنین استفاده از عباراتی مانند "COVID-19" و "کرونا ویروس" را رد خواهد کرد.

در اوایل این هفته ، فیس بوک اعلام کرد که جستجوهای مرتبط با کرونا را با  یک پنجره بازشونده اتوماتیک شامل اطلاعاتی از سازمان بهداشت جهانی و مقامات بهداشت محلی پشتیبانی می کند. فیس بوک گفت: "با توجه به شرایط پیش رو، ما با وزارتخانه های بهداشت و سازمان های ملی مانند سازمان جهانی بهداشت، CDC و یونیسف همکاری می کنیم تا به آنها کمک کنیم اطلاعات به موقع و دقیق در مورد کرونا را منتشر کنند. ما به سازمان جهانی بهداشت، امکان تبلیغات رایگان ارائه می دهیم. آنها  برای پاسخ به کرونا به پشتیبانی نیاز دارند."

تصمیم فیس بوک مبنی بر غیرفعال کردن تبلیغات برای ماسک های صورت در حالی صورت می گیرد که مقامات بهداشتی از مردم می خواهند که از خرید ماسک ها خودداری کنند ، هم به دلیل عدم نیاز به پوشیدن ماسک توسط افراد سالم و هم به دلیل اینکه تقاضا برای ماسک ها در عرضه آنها برای کارمندان پزشکی اختلال ایجاد کرده است.

برچسب ها: فناوری ، کرونا
نظرات بینندگان