arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۱ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
فاینشال تایمز:

شرکت سامسونگ برای نجات از خسارت های کرونا به ویتنام پناه می برد

شرکت سامسونگ اعلام کرد که برای بازگشت وضعیت خط تولید خود به شرایط پیش از شیوع کرونا تصمیم به انتقال خط تولید خود به ویتنام دارد. این کار با هدف اطمینان از "تولید پایدار" تلفن های هوشمند رده بالای این شرکت گرفته شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت سامسونگ اعلام کرد که برای بازگشت وضعیت خط تولید خود به شرایط پیش از شیوع کرونا تصمیم به انتقال خط تولید خود به ویتنام دارد. این کار با هدف اطمینان از "تولید پایدار" تلفن های هوشمند رده بالای این شرکت گرفته شده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از فاینشال تایمز، سامسونگ الکترونیک بخشی از تولید داخلی تلفنهای خود را به دلیل گسترش سریع کرونا در کره جنوبی به ویتنام منتقل خواهد کرد. این شیوع  شدید و سریع باعث تعطیلی اجباری کارخانه ها و قرنطینه برخی کارمندان سامسونگ شده است و در نتیجه باعث ایجاد اختلال در تولید گوشی های هوشمند برتر برای بازار محلی شده است.

سامسونگ روز جمعه کارخانه تلفن های هوشمند خود را در گومی، شهر صنعتی خود در جنوب شرقی کشور کره جنوبی بسته است. زیرا تعداد موارد تایید شده Covid-19 در این کارخانه به شش مورد افزایش یافته است. گوم در نزدیکی دائگو ، چهارمین شهر بزرگ این کشور است که در قلب شیوع ویروس در کره جنوبی قرار دارد.

این شرکت در حال تولید جدیدترین پرچمدار خود ، گلکسیS20 و تلفن جدید تاشو خود گلکسیZ Flip در  گومی بود که با شیوع کرونا عملا تولید این گوشی ها با مشکلاتی مواجه شده است. سامسونگ اعلام کرده که این تصمیم را برای اطمینان از "تولید پایدار" تلفن های هوشمند رده بالا گرفته است. هر ماه حدود 200 هزار واحد محصولات هوشمند از کارخانه های ویتنام روانه بازار می شوند.

این شرکت اعلام کرد: "به منظور به حداقل رساندن تأثیر احتمالی کرونا در عملیاتهای ما،  به طور موقت بخش کمی از تولید خود را از کارخانه گومی کره به ویتنام انتقال می دهیم. این یک تصمیم پیشگیرانه برای خدمت به  مصرف کنندگان است و ما تولید گومی را نیز در صورت لزوم به سطح عادی باز خواهیم گرداند."

کره جنوبی تاکنون بیش از 6500 مورد ابتلا به کرونا را گزارش کرده است و این آمارها، کشور کره جنوبی را به عنوان بدترین کشور خارج از چین تبدیل کرده است. کارخانه سامسونگ گومی ، حدود 10 هزار کارگر دارد اما بسیاری از کارگران در اثر افزایش خطر ابتلا به کرونا قرنطینه شدند. این شرکت اعلام کرد این کارخانه از بعد از ظهر شنبه کار خود را از سر گرفته است.

شرکت های فناوری کره جنوبی با وجود تلاش مقامات بهداشتی برای مهار شیوع کرونا با، چشم انداز فزاینده خسارت در زنجیره تأمین خود روبرو هستند. برخي از قطعه سازان داخلي ، در هفته هاي اخير مشكلاتي را از چين و ويتنام دريافت كرده اند و شاهد اختلال در توليد محلی خود هستند.

 

نظرات بینندگان