arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۵۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۱ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا: همچنان برخی از مردم و مسئولان موضوع کرونا را ساده گرفته اند/ گلایه از نماندن تهرانی‌ها در منزل

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در تهران با ابراز گلایه از مردم برای عدم رعایت نکاتی مانند ماندن در منزل و جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی گفت: این موضوع سبب افزایش بار زحمات کادر درمانی کشور شده است. در تهران با ابراز گلایه از مردم برای عدم رعایت نکاتی مانند ماندن در منزل و جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی گفت: این موضوع سبب افزایش بار زحمات کادر درمانی کشور شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر علیرضا زالی با تاکید بر اینکه کرونا یک سرماخوردگی ساده نیست و می‌تواند افراد زیادی را به مام مرگ بکشاند، گفت: متاسفانه همچنان برخی از مردم و مسئوبین موضوع کرونا را ساده گرفته‌اند، این سهل انگاری بسیار هولناک است که می‌تواند سبب تلف شدن عده‌ای شود.

 

وی افزود: عمده‌ گلایه کادر درمانی نیز به این موضوع برمیگردد که معتقد هستند برخی از مردم کروناویروس را شوخی گرفته‌اند. پرستاران پزشکان نیز دچار فرسایش شدند چراکه هر روز تعداد بیمار بیشتری یه مراکز درمانی کراجعه می‌کند؛ اگر می‌خواهیم نیروهای پزشکی و پرستاری بتوانند استراحت بهتری داشته باشند تا خدمات بهتری ارائه دهند باید بیمار دهی به بیمارستان را کم کنیم و جز در موارد ضروری از تردد در سطح شهر خودداری کنیم.

 

وی در ادامه به برگزاری جلسه مجدد با تیم اعزامی سازمان بهداشت جهانی اشاره کرد و افزود: این تیم در حال ارزیابی دقیق وضعیت درمانی کشورمان هستند و امروز چندین واحد مراقبتی با حضور این دوستان بررسی شد. این واحد های مراقبتی برای بیمارانی طراحی شده است که نیاز به مراقبت بیمارستانی ندارند ولی بهتر است به جای منزل در این مراکز از آنها نگه‌داری شود.

 

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در تهران، ادامه داد: در ادامه بازدیدهای این هیئت اعزامی چند مرکز بهداشتی مورد بازدید قرار گرفت. کاری اکنون به صورت فعال در حال انجام آن هستیم این است که گروه‌های پر خطر جامعه که در سامانه سیب اطلاعاتشان ثبت شده است را بررسی می‌کنیم تا وضعیت آن‌ها را پس از شیوع کرونا بسنجیم و در صورتی که به بیماری مبتلا شده و اکنون بهبود یافته باشند انهارا مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان