arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۵۹۳۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۳ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۸

یادداشت‌های اعتمادالسلطنه، چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۲۷۲: گرفتگی قلب بعد از ناخوشی آنفولانزا خیلی اسباب وحشت من شد

به واسطه اختلاجی [گرفتگی] که در قلب بود بعد از ناخوشی آنفولانزا و خیلی اسباب وحشت من می‌شد، میرزا علی‌اکبرخان و جمعی دیگر از اطبا تجویز مطبوخ چوب‌چینی نمودند. از امروز شروع کردم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گرفتگی قلب  بعد از ناخوشی آنفولانزا خیلی اسباب وحشت من شدپس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش انتخاب، در خاطرات اعتماد السلطنه آمده است:

به واسطه اختلاجی [انقباض] که در قلب بود بعد از ناخوشی آنفولانزا و خیلی اسباب وحشت من می‌شد، میرزا علی‌اکبرخان و جمعی دیگر از اطبا تجویز مطبوخ چوب‌چینی نمودند. از امروز شروع کردم. پیاده به دارالترجمه رفته میرزا غیاث کاشی، برادر میرزا علی‌محمدخان، که جزو دوم کتاب اسدالغابه را ترجمه نموده بود به حضور بردم. بعد از درخانه مراجعت به منزل شد. تمام دول و ملل روی زمین اهتمام می‌کنند که اسلحه را از دست رعیت بگیرند و ما به طمع چهار پنج شاهی دخل تفنگ‌های ورندل را که نایب‌السلطنه به قیمت ارزان خریده است از قرار قبضه‌ای پانزده شانزده تومان به اکراد و الوار می‌فروشیم. چنان‌چه پانزده شانزده لوله رعایای سمنگان قریه واقع در کرمانشاه متعلق به عیال من امروزها خریده بودند.

نظرات بینندگان