arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۸ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۸

سخنگوی شورای شهر: جلو زباله گردی را بگیرید

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران امروز جمعه خواستار اجرای مصوبه ستاد بحران شهرداری تهران به منظور توقف تفکیک زباله در خیابان‌ها شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«علی اعطا» روز جمعه با انتشار مطلبی در صفحه توئیتر خود نوشت: زباله های شهر می توانند به ویروس کرونا آلوده باشند و عقل حکم می کند تفکیک زباله طبق مصوبه ستاد بحران شهرداری متوقف شود تا ضایعات آلوده، به چرخه بازیافت وارد نشوند.

وی افزود: «اراده جدی‌تری از سوی شهرداری در برخورد با تفکیک در خیابان و کود و گاراژ توسط برخی پیمانکاران متخلف مورد انتظار شوراست».

شهروندان کمک کنند

از سوی دیگر، رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه زباله گردی را در پایتخت ممنوع کرده ایم، از شهروندان خواست تخلف پیمانکاران را در عدم توزیع ماسک بین کارگران پسماند و فضای سبز در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

غلامحسین محمدی امروز جمعه توئیت کرد: «به همکاران و پیمانکاران ابلاغ کرده ایم که هیچ کارگر خدمات شهری در کل شهر بدون تجهیزات بهداشتی فعالیت نکند.»

وی ادامه داد: «بازارها و اماکن را بسته ایم و زباله گردی را ممنوع کرده ایم اما توان ما برای نظارت محدود است.»

سخنگوی شهرداری تهران در زمینه مقابله با ویروس کرونا به همین دلیل از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در زمینه تفکیک زباله، موضوع را به سامانه 137 شهرداری اعلام کنند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از ظهر دیروز تا امروز تعداد ۱۲۸۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده اند و به این ترتیب، شمار کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر افزایش یافته است.

وی افزود: از این تعداد، تاکنون ۳۵۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌ اما ۵۱۴ تن دیگر جان خود را از دست داده اند.

شمار مبتلایان ویروس کرونا در تهران ۲ هزار و ۹۷۶ نفر اعلام شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان