arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۶۰۴۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۹ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

شهردار: اوضاع مشهد نگران‌کننده است / خیلی از چیزهای بدی که پیش‌بینی کرده بودیم، دارد اتفاق می‌افتد / هفته آینده، سرنوشت سازترین هفته برای مشهد است / چاره کار، فقط خودقرنطینگی است

شهردار مشهد گفت: امروز اوضاع در مشهد حادتر و نگران‌کننده شده و متاسفانه خیلی از چیزهای بدی که پیش‌بینی کرده بودیم دارد اتفاق می‌افتد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهردار مشهد گفت: امروز اوضاع در مشهد حادتر و نگران‌کننده شده و متاسفانه خیلی از چیزهای بدی که پیش‌بینی کرده بودیم دارد اتفاق می‌افتد.

محمدرضا کلائی روز شنبه در ادامه سلسله پیامهایی هشدارآمیز از طریق گروههای اجتماعی فضای مجازی، در پست اخیر اینستاگرامی خود افزود: از روز نخست معتقد بودم مردم برای مقابله با کرونا باید جدی باشند، دولت تصمیم صحیح بگیرد و ما هم به عنوان مدیریت شهری هر کاری از دستمان ساخته باشد را انجام بدهیم. هنوز معتقدم همین سه گروه با تقسیم وظیفه می‌توانیم از بحران خارج شویم.

وی ادامه داد: در قسمت مدیریت شهری لایحه‌ای به شورای شهر ارسال و درخواست کردم تا اطلاع ثانوی بسیاری از اقداماتمان متوقف شود تا سریعتر به سمت "خودقرنطینگی خانگی" برویم. شورا هم توقف فعالیت قطار شهری و اتوبوسرانی را خواستار شده است.

شهردار مشهد نوشت: یکی از انتقاداتی که در هفته گذشته با آن مواجه بودیم فعالیت کارگران خدوم فضای سبز، عمران و رنگ‌آمیزی در شهر بود. واقعیتش وقتی کارگر روزمزدی به مزد روزش محتاج است و خط بازیافت یا تفکیک پسماند را برای جلوگیری از شیوع ویروس تعطیل می‌کنیم، باید یک کار کم خطرتر مثل رنگ‌آمیزی جدول به آنها بدهیم، نمی‌توانیم رهایشان کنیم.

وی در این پست ایتستاگرامی افزود: با این ضرورت ما در پروژه‌های عمرانی و استقبال از بهار آنها را به کار گرفته‌ایم و تلاش کردیم تا با رعایت نکات بهداشتی، هم از آنها حمایت کرده باشیم و هم فضای شهر را برای روحیه دادن به شهروندان آماده کنیم. اما الان اوضاع نگران‌کننده‌تر از این حرفها است. اگر شورای شهر مشهد موافقت کند تا پرداختی حمایتی به آنها خصوصا کارگران روزمزد داشته باشیم، تمام این فعالیتها را از یکشنبه تعطیل می‌کنیم تا نگرانی همشهریان کمتر و مدت بیکاری آنها هم جبران شود. در این صورت می شود تمهیداتی برای دورکاری همکاران در مناطق، ستاد و سازمانها در نظر گرفت که نگرانی آنها هم کمتر شود.

کلائی ادامه داد: "بخشودگی عوارض کسب و پیشه در سه ماه نخست سال ۱۳۹۹، تخفیف ۵۰ درصدی اجاره واحدهای تحت تملک شهرداری در مدت مذکور، همراهی برای کاهش زیان شرکتهای تبلیغاتی که از رکود شدید بیلبوردها متضرر شده‌اند، اعطای مهلت در پرداخت بدهیهای تقسیط شده مردم به شهرداری و معافیت تاکسیها از پرداخت آبونمان برای چهار ماه" از مفاد لایحه حمایتی است که امیدوارم شورای شهر تصویب کند.

وی در پایان این پست نوشت: از طرف دیگر یادمان باشد این مفاد هم اگر تصویب بشوند و ما خودمان رعایت نکنیم، زنجیره انتقال ویروس ادامه‌دار بوده و هم‌اینک چاره فقط خودقرنطینگی است که باید رعایت کنیم تا بتوانیم به سیر صعودی ابتلا در شهر پایان دهیم. متاسفانه اصلا متناسب با خطری که همه را تهدید می‌کند، مسئولیت پذیر نبوده ایم. باور دارم هفته آینده سرنوشت سازترین هفته برای مشهد و مردمش است.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی تاکنون با اضافه شدن ۱۱۰ مبتلای جدید به ۳۹۵ نفر رسیده است.

۲۷۰ نفر از کل مبتلایان به ویروس کرونا در این استان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه در مناطق زیرپوشش سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان هستند.

تعداد جانباختگان استان خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت شده است ۲۸ تن است که ۲۰ تن از این تعداد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۶ تن مربوط به دانشکده علوم پزشکی نیشابور هستند و دانشگاههای علوم پزشکی تربت‌جام و گناباد هم هر کدام یک فوتی داشته‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۱۳
غیر قابل انتشار: ۲
امیرحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
3
5
خیلی ساده ست. شما فروشگاه‌های اطراف حرم رو ببندید، نه کسی میاد سفر به مشهد نه مشهدیا از جاشون تکون میخورن و همه چیز خوب پیش میره.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
2
7
سلام
این آقای شهردار جوان که به همه مردم توصیه میکند کرونا را جدی بگیرند و از خانه بیرون نیایند بگونه ای که در گفتگوی چند شب پیش تلویزیونی ایشان با رپیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اینقدر در توصیه های بهداشتی زیاده روی کرد که رپیس دانشگاه گفت این گفتگو را اگر وزیر بهداشت ببیند فردا حکم مرا باطل و ایشان را منصوب میکند لیکن ایشان الان صدها کارگر بیچاره را در سطح شهر مشهدبدون کمترین امکانات و در حالی که تمام بودجه کشور صرف مبارزه با کرونا شده است مجبور کرده است تا جداول خیابانها را رنگ بزنند امسال که مردم عید ندارند همین بودجه رنگ آمیزی را ایشان دستکش پلاستیکی و ماسک تهیه کند و در ورودی مترو و اتوبوس به مسافرین بدهد تا در مسیر مسافرین دچار مشکل نشوند این کار رضایت مردم را بیشتر بدنبال دارد لطفا این موضوع را به ایشان منعکس کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
0
19
خب خراب شده ادارات رو تعطیلی نکرده اند چه جوری ملت بشینند خونه... دولتمردان بی کفایت ما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
1
11
لطفا یک فکری واسه کارمندای بیچاره بکنن اگه بانک هارو تعطیل بکنن دیگه مردم بهونه الکی ندارن برن توخیابونا واسه کارای بانکی واقعا کارمندا درخطر شدید هستن ولی متاسفانه مجبورا تا ۲۸ برن سرکارواقعا این درسته ؟؟؟؟؟؟
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
2
5
فقط حرف میزنه این شهردار
یکی نیست بهش بگه تو که لالایی بلدی چرا خوابت نمیبره
من خودم توسازمان عمران شهرداری مشغول بکارم تعطیل که نکردن بماند ساعت کاری رو هم افزایش دادن فقط حرف حرف حرف
مانند نمونه پروژه بی آرتی چهارراه ابوطالب پروژه پل پرتوی پروژه میدان پژوهش و....
نادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
0
3
سلام
ما قبل از این که با کرونا بمیریم از استرس می‌میریم لطفا اگه جنم دارید و صلاح مردم رو میخاین هر چه سریعتر شهر رو قرنطینه کنید البته هم داخل وهم خارج شهر رو
هر چه زودتر بهتر بزا حداقل سال جدید رو با آرامش طی کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
2
5
آقای مثلا شهردار ،، چی داری میگی؟ نریم ازخونه بیرون تو خرجمون رو میدی؟ کارگرای شهرداری رو میگی جدول رنگ بزنن که حقوق بگیرن که زندگیشون بچرخه خوب ماهم مثل اونا زندگیمون خرج داره، شماها که عرضه ندارید خرجی یارانه بدید مثل چین مثل اروپا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
4
2
شهردار جوان. اگر در صحبت خود جدي هستی. حتما زیرساختی برای این کار دیده ای

اما یک پیشنهاد دارم برای شما. منزل به منزل با کمک بسیجیان پیش برو و ضمن ثبت مشخصات. آن ها را در یک اپلیکیشن ثبت نام و مایحتاج آن ها را ازطریق سامان دهی بسیجیان و تمامی کارمندان ادارات و تجهیزات خودرویی دولتی و خصوصی به صورت بهداشتی و عادلانه توزیع کن و سود فروش از مناطق مرفه را خرج توزیع رایگان اقلام در مناطق کم برخوردار کن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
4
1
به هر حال دعا دعا
نظرات بینندگان