arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۶۱۵۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

اظهارات عجیب ایلان ماسک خطاب به کارکنان «اسپیس ایکس»: احتمال مرگ در تصادف رانندگی بیشتر از مرگ بر اثر ابتلا به کرونا است

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت های اسپیس ایکس و تسلا طی هفته های اخیر، بارها و بارها شدت شیوع کرونا را کمرنگ جلوه داده است. اکنون او در اظهار نظری عجیب اعلام کرده است که مرگ افراد در تصادف با خودرو محتمل تر از مرگ بر اثر ابتلا به کرونا است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت های اسپیس ایکس و تسلا طی هفته های اخیر، بارها و بارها  شدت شیوع کرونا را کمرنگ جلوه داده است. اکنون او در اظهار نظری عجیب اعلام کرده است که مرگ افراد در تصادف با خودرو محتمل تر از مرگ بر اثر ابتلا به کرونا است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ماسک در نامه ای خطاب به کارمندان خود از طریق ایمیل گفته است که بر اساس شواهدی كه اخیرا مشاهده کرده، ویروس کرونا بین 100 ویروس بزرگ و خطرناک ایالات متحده طبقه بندی نمی شود.

البته ماسک به کارمندان اسپیس ایکس توصیه کرده است که در صورت احساس بیماری، در خانه بمانند و حتی گزینه های مرخصی و دورکاری را نیز برای مدتی محدود در دسترس کارمندان خود قرار داده است. اما به نظر می رسد ایلان ماسک اساسا اعتقادی به اهمیت کرونا ندارد و هفته گذشته نیز توئیت کرد که «وحشت از کروناویروس بی اساس و گنگ است.»

با این حال ، نظرات ماسک کاملا متضاد با نظرات کارشناسان بهداشت و سلامت ایالات متحده است. یک هیئت علمی وابسته به دانشگاه کالیفرنیا ، سانفرانسیسکو ، این هفته پیش بینی کرده است که بین 40 تا 70 درصد آمریکایی ها ظرف 18 ماه آینده آلوده می شوند و در صورت عدم پیشگیری مناسب تا 1.5 میلیون نفر نیز جان خود را از دست می دهند.

براساس یادداشت داخلی که ماسک خطاب به کارمندان خود منتشر کرده است، وی علی رغم ضعیف جلوه دادن کرونا و بی اهمیت بودن آن به کارمندان تسهیلاتی برای مبارزه با کرونا اعطا کرده است. او در این نامه اشاره کرده که به جز کارمندان رسمی، کارمندان ساعتی و غیر رسمی نیز می توانند از سرپرستان خود مرخصی با حقوق بگیرند.

اظهارات ماسک در شرایطی مطرح می شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، ویروس کرونا را  یک فوریت ملی اعلام کرده است و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها به مردم توصیه کرده سات سفرهای درون و برون شهری خود را به حداقل ممکن رسانده و قرنطینه خانگی را رعایت کنند.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
1
1
نابغه فناوری دنیا نمیفهمه ما میفهمیم؟ تا چند وقت دیگه مشخص میشه منافع و نتیجه این ترس عالم گیر تو جیب چه کسانی رفته و چه کسانی از رده خارج شدن. واقعا حرفش کاملا درسته. اینجا صحبت از احتمال شده . واقعا انسانها بر اثر تصادف خیلی خیلی بیشتر میمیرن تا از کورونا این یک امر بدیهیه. ولی خوب بهداشت فردی و جمعی همیشه باید رعایت بشه نه فقط تو این ایام.
محفوظ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
1
1
کاملا درست است. مخصوصا" در ایران، اصلا هم عجیب نیست. در روز ۴۵ نفر در اثر تصادف از دنیا می روند، آیا کرونا هم اینقدر تلفات در ایران دارد؟
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
فعلا که امروز 100 نفر طبق آمار دولت از کرونا مردن و قطعا آمار واقعی خیلی بیشتره!
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
2
سرمایه داران و بورس داران همه چبز را از زاویه قیمت سهام شان می بینند.
مرگ افراد برایشان کم شدن یک عدد است نه بیشتر
نظرات بینندگان