arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۶۱۶۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۶ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

تحقیقات جدید درباره شیوع کرونا در چین؛ نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۷ آبان) روی داده

پژوهشگران چین بعد از انجام تحقیقات گسترده و علمی روی ویروس کرونا به نتایج و داده های تازه ای در مورد این ویروس رسیدند از جمله اینکه نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا نه اواخر ماه دسامبر ۲۰۱۹ بلکه یک ماه زودتر از آن یعنی اواسط ماه نوامبر روی داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایرنا از نشریه «دی پست» هنگ کنگ، بر اساس این داده ها که امروز شنبه منتشر شد اولین بیمار که یک فرد ۵۵ ساله و ساکن استان هوبی کانون شیوع بیماری بوده است روز ۱۷ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۷ آبان) به ویروس کرونا مبتلا شده است در حالی که پیشتر گفته می شد این بیماری اواخر دسامبر (۹ دی ۱۳۹۸) شیوع پیدا کرده است.

این گزارش خاطر نشان کرده است اعلام چنین اطلاعاتی می تواند به دانشمندان و متخصصان برای آگاهی از منشا ویروس، دامنه انتشار و پراکندگی آن کمک کند.

گزارش دولت چین در این باره حاکی است دستکم ۲۶۶ نفر از افرادی که به کرونا مبتلا شده اند در سال ۲۰۱۹ میلادی به آن مبتلا شده و از همان زمان هم درمان روی آنها شروع شده است.

بر این اساس برخی از بیماران پس از ابتلا به کرونا مشخصا نمی دانستند به این ویروس مبتلا شده اند زیرا از اواخر ماه گذشته میلادی بتدریج نتایج آزمایش این ویروس اعلام شد در واقع پزشکان و دانشمندان چینی در پایان سال گذشته میلادی بود که اعلام کردند با یک ویروس ناشناخته روبرو هستند که زوایای آن برایشان مرموز است.

تحقیقات نشان می دهد از اولین مورد ابتلا به این ویروس در روز ۱۷ نوامبر بتدریج هر روز یک یا چند نفر به این ویروس مبتلا شدند تا اینکه در روز ۱۵ دسامبر شمار مبتلایان به ۲۷ نفر رسید پنج روز پس از این تاریخ اعلام شد ۶۰ نفر بیمار شده اند.

روز ۲۷ دسامبر یک پزشک به نام «جانگ جی شیان» از بیمارستان هوبی به مسئولان و مقامات بهداشتی چین اعلام کرد با یک ویروس کرونا جدید روبرو هستیم در این روز شمار بیماران مبتلا به ۱۸۰ نفر رسیده بود به این ترتیب تا پایان ماه دسامبر در این استان شمار مبتلایان به ۲۶۶ نفر و در نخستین روز سال ۲۰۲۰ میلادی به ۳۸۱ نفر رسید.

این داده ها از آن جهت با اهمیت است که نشان می دهد دقیقا چه اتفاقی در چه زمانی رخ داده و دامنه انتشار ویروس به شهرهای دیگر از جمله پکن پایتخت چه روندی داشته است.

هنوز باور پزشکان این است که این ویروس از خفاش به انسان منتقل شده است اما متخصصان چینی انتشار داده های جدید از سوی دولت را برای کشفیات آینده درباره منشا ویروس و نحوه انتقال آن از حیوان به انسان بسیار مهم توصیف کرده اند.

دکتر «آی فون» از پزشکان چین در مصاحبه ای با مجله مردم گفته است ما روز ۱۶ نوامبر مشخصا بیماران مبتلا به ویروس کرونا را در شهر ووهان مرکز استان هوبی شناسایی کردیم اما به طور مسلم این افراد قبل از این از بیماران دیگری که آنها را نمی شناسیم این ویروس را گرفته اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان