arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۹ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آغاز رزمایش پدافند بیولوژیک ارتش از امروز/ افزایش مبتلایان به کرونا به بیش از 12 هزار نفر / پایش ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در طرح بیماریابی کرونا / تکذیب قرنطینه شهر تهران / ابلاغ قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی توسط رییس جمهور / تن دادن ترامپ به انجام تست کرونا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آغاز رزمایش پدافند بیولوژیک ارتش از امروز/ افزایش مبتلایان به کرونا به بیش از 12 هزار نفر / پایش ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در طرح بیماریابی کرونا / تکذیب قرنطینه شهر تهران / ابلاغ قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی توسط رییس جمهور / تن دادن دوناد ترامپ به انجام تست کرونا

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آغاز رزمایش پدافند بیولوژیک ارتش از امروز: در پی ابلاغ فرمان فرماندهی کل قوا به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، جلسه اضطراری فرمانده کل ارتش با فرماندهان نیروهای چهارگانه ارتش به صورت ویدیو کنفرانس برگزار و مقرر شد با دستور امیر سرلشکر موسوی، رزمایش پدافند بیولوژیک ارتش از فردا آغاز شود. امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش با صدور دستور فوری مبنی بر ایجاد مراکز درمانی متعدد در محله‌ها که از اقدامات موثر در راستای فعال‌تر شدن خدمات ارتش است؛ تأکید کرد: به منظور مدیریت دقیق و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر مراکز موجود، در ۳۰۰ محله و منطقه در کشور با ایجاد مراکز درمانی نسبت به شناسایی بیماران کرونایی اقدام و از گسترش این بیماری جلوگیری خواهد کرد.

افزایش مبتلایان به کرونا به بیش از 12 هزار نفر:  کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط با آخرین آمار مربوط به بیماران کرونایی گفت: از ظهر دیروز (جمعه) تا امروز (شنبه)  و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۳۶۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۲۷۲۹ نفر افزایش یافت. در ادامه جهانپور گفت: خوشبختانه تا کنون ۴۳۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند اما متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۷ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۶۱۱ مورد رسید.

پایش ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در طرح بیماریابی کرونا: علی رضا رییسی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز از ارزیابی ۷.۵ میلیون نفر در طرح بیماریابی کرونا خبر داد و گفت: حدود ۲.۱ درصد از این افراد دارای علائم بیماری بودند. وی ادامه داد: این افراد دچار تب، سرفه، تنگی نفس، بدن درد یا گلو درد بوده‌اند که از این تعداد، ۰.۳ درصد به پزشک ارجاع داده شدند.

ابلاغ قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی توسط رییس جمهور: بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور» را برای اجرا به وزارت امور اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

حمله مجدد موشکی به پایگاه نظامی التاجی بغداد: دیروز منابع امنیتی از شلیک چندین موشک کاتیوشا به سوی پایگاه التاجی در شمامل بغداد خبر دادند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده دستکم ۱۲ موشک کاتیوشا به این پایگاه که نیروهای ائتلاف بین‌المللی در آن قرار دارند اصابت کرده است.  فرماندهی عملیات مشترک بغداد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «اردوگاه التاجی مورد بمباران موشکی قرار گرفت و نتایج اولیه این حملات حاکی از زخمی شدن دو نفر از نیروهای  فرماندهی نیروهای دفاع هوایی است.» این برای دومین بار طی یک هفته است که پایگاه التاجی مورد حمله موشکی قرار می‌‌گیرد.

تن دادن ترامپ به انجام تست کرونا: دفتر سخنگویی کاخ سفید دیروز شنبه اعلام کرد دونالد ترامپ شامگاه جمعه برای انجام آزمایش کرونا اقدام کرده است. دونالد ترامپ که تا چند روز پیش اعتقادی به نگران کننده بودن ویروس کرونا نداشت، با افزایش تعداد ابتلای کسانی که در اقامتگاه شخصی وی حضور داشته‌اند، با انتقادات فراوانی روبرو شد. روز گذشته هم ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهوری آمریکا خود را در قرنطینه قرار داد.

تکذیب قرنطینه شدن تهران: «علی ربیعی» شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با رد شایعات مربوط به قرنطینه تهران، افزود: هیچ تغییری در ساعات کار مراکز خرید، فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، نانوایی‌ها و مشاغل ضروری که نیاز مردم است صورت نخواهد گرفت. ربیعی افزود: ما از روز اول تشکیل ستاد مبارزه با کرونا از همه تقاضا کردیم که از سیاسی کردن موضوع اجتناب کنند، اما برخی تلاش می کنند با ترویج اخبار دروغ، نگرانی های و دغدغه‌های مردم را در این شرایط افزایش دهند.

تعطیلی 3 روزه حرم امام رضا (ع): حرم امام رضا (ع) سه روز تعطیل شده است. در همین زمینه، رئیس شورای شهر مشهد گفت: اکنون نیز به مدت سه روز این بقعه مبارکه برای ضد عفونی تعطیل شده و امیدواریم بر مبنای همان نگاه با رجوع به بخش بهداشتی و کارشناسی و مدیران استان این موضوع تداوم یابد.

خیز بلند پوتین برای ابقای در قدرت: رئیس جمهوری روسیه طرح اصلاح قانون اساسی روسیه را که در آن قید شده او بار دیگر می تواند در انتخابات ریاست جمهوری (سال ۲۰۲۴ میلادی) شرکت کند را با امضای خود تایید کرد. به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیروز شنبه پس از امضای قانون اصلاح قانون اساسی روسیه، آن را برای تایید به دادگاه قانون اساسی روسیه فرستاد.

درخواست سناتور آمریکایی برای اقرار ترامپ به شکست در برابر ایران: رابرت مندز سناتور دموکرات آمریکایی و عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در پی مورد هدف قرار گرفتن مواضع کتائب حزب‌الله درعراق توسط جنگنده‌های آمریکایی، روز جمعه در بیانیه‌ای با ادعای این که این شبه‌نظامیان عراق وابسته به ایران هستند، اظهار کرد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص این حمله باید اقرار کند که تلاش‌هایش برای جلوگیری از خصومت ایران در حال شکست خوردن است و این نظامیان آمریکایی هستند که نهایت فداکاری را می‌کنند.

 

نظرات بینندگان