arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آزمایش موفق واکسن کرونایروس / چرا تهران قرنطنیه نمی‌شود؟ / پرداخت ۴ بسته حمایتی دولت برای خانوار‌های کم درآمد / برگزاری «امتحانات دانش‌آموزان» یک ماه بعد از بازگشایی مدارس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / برگزاری «امتحانات دانش‌آموزان» یک ماه بعد از بازگشایی مدارس / آزمایش موفق واکسن کرونایروس/ تاکید جناچی بر ناممکن بودن قرنطینه تهران در شرایط تحریم‌ / افزایش تعداد جان‌باخته‌گان کرونا به 724 نفر / موافقت ۸۹.۴ درصد مردم ایران با قرنطینه شهر‌های با شیوع بالا / پرداخت ۴ بسته‌ حمایتی دولت برای خانوارهای کم درآمد

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

برگزاری «امتحانات دانش‌آموزان» یک ماه بعد از بازگشایی مدارس: علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره زمان امتحانات دانش‌آموزان اظهار کرد: در هر زمانی که مدارس باز شود، آموزش و پرورش مصمم است یک ماه فرصت آموزش حضوری را برای دانش‌آموزان مهیا کند و دانش‌آموزان یادگیری‌های قبلی خود را در جریان آموزش‌های تلویزیونی، فضای مجازی و فضای الکترونیکی فرصت داشته باشند با معلمان خود مرور کنند و بعد وارد فرایند ارزشیابی پایان سال شوند. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اگر بازگشایی مدارس اول اردیبهشت باشد، می‌توانیم در نیمه خرداد، امتحانات را شروع کنیم و سال تحصیلی را تقریباً به موقع تمام کنیم.

تاکید حناچی بر ناممکن بودن قرنطینه تهران: پیروز حناچی شهردار تهران که دیروز در دویست و پنجمین جلسه شورای شهر حضور یافت گفت: امکان قرنطینه تهران وجود ندارد؛ زیرا تامین مایحتاج مردم و جبران خسارت سخت است. شهردار تهران افزود: در شرایط عادی و خوب اقتصادی می‌توانستیم اعمال قرنطینه کنیم اما پلن‌های بعدی قرنطینه مثل تامین مایحتاج و جبران خسارت امکان اجرا در کشور ندارد و به همین دلیل اقدامات قرنطینه به طور کامل نمی‌تواند اجرا شود.

افزایش تعداد جان‌باخته‌گان کرونا به 724 نفر: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از ظهر دیروز (شنبه) تا امروز (یک‌شنبه) و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 1209 مورد بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به 13938 نفر افزایش یافت. جهانپور افزود: خوشبختانه تا کنون 4590 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 113 نفر از مبتلایان جدید کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 724 مورد رسید.

آزمایش موفق واکسن کرونایروس: دانشمندان کالج سلطنتی لندن اعلام کردند با آزمایش موفقیت آمیز واکسن "کروناویروس" جدید روی موش‌ها، به زودی آن را روی انسان آزمایش خواهند کرد. دانشمندان کالج سلطنتی لندن پس از آزمایش موفق واکسن کروناویروس جدید بر روی موش‌ها به آزمایش آن روی انسان‌ها نزدیک شده‌اند. این محققان به سرپرستی دکتر رابین شاتوک گفتند که آنها با موفقیت این واکسن را در موش‌ها آزمایش کرده و جواب گرفته‌اند. آنها امیدوارند که بتوانند این واکسن را تا ماه ژوئن برای آزمایش‌های انسانی آماده کنند. اما در صورت موفقیت در آزمایش انسانی نیز بعید است که این واکسن حداقل تا سال آینده در دسترس بیماران قرار گیرد.

رد احتمال هرگونه قرنطینه در  ایام عید توسط دولت: حسن روحانی دیروز و پس از جلسه مشترک ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان فعالان اقتصادی با تاکید بر اینکه چیزی به نام قرنطینه نه امروز و نه در ایام عید نداریم و خدمات طبق روال به مردم ارایه می شود، گفت: هر گونه محدودیت در ستاد ملی مبارزه کرونا در تهران تصمیم‌گیری می‌شود. وی افزود: اصلا اینکه شایع شده در تهران یا بعضی شهرها برخی فروشگاه‌ها و برخی مشاغل قرنطینه هستند،‌ اصلا چنین چیزی وجود ندارد. نه امروز قرنطینه است، نه ایام نوروز، نه بعد و قبلش و همه در کسب و کار و فعالیت خود آزادند.

موافقت ۸۹.۴ درصد مردم ایران با قرنطینه شهر‌های با شیوع بالا: به گزارش مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران، بررسی دیدگاه مردم ایران نسبت به شیوع ویروس کرونا طرح سنجش نگرش مردم به ابعاد شیوع ویروس کرونا، از تاریخ 21 تا 25 اسفند 1398 در سطح ملی با اندازه نمونه 1554 نفر به صورت مصاحبه تلفنی توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) انجام شد، 89.4 درصد مردم ایران موافق قرنطینه شدن شهرهایی که ویروس کرونا در آنها شیوع بیشتری دارند هستند (منظور محدود شدن ورود و خروج شهرها، شهر تعطیل شود و مردم جز برای کار ضروری بیرون نیایند). طبق نتایج مقایسه ای داده ها، زنان (92.6 درصد) بیش از مردان (87.1 درصد) موافق قرنطینه شهرهای با شیوع بالا هستند.

پرداخت ۴ بسته‌ حمایتی دولت برای خانوارهای کم درآمد: حسن روحانی دیروز و پس از جلسه مشترک ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان فعالان اقتصادی گفت: تصمیم گرفته شد که به مردم در زمینه آب، برق، گاز و عوارض شهرداری و بدهکاری‌هایی که در این سه ماه خواهند داشت را به تعویق بیندازند و این مهلت هم داده شد. رییس‌جمهوری افزود: یکی از موضوعات مورد بحث مربوط به افراد خیلی کم درآمد است و دچار مضیقه هستند و در این روزها آنها بیشتر دچار مضیقه می‌شوند مانند دست‌فروشان یا افرادی که به شکل موقت کار می‌کردند که شامل ۳ میلیون نفر هستند و لیست آنها مشخص است؛ پیش‌بینی شده که در ۴ نوبت بسته حمایتی به آنها پرداخت شود.

پیشنهاد لغو رقابت‌های یورو 2020: گابریل گراوینا در صحبت‌هایی عنوان کرد که به دلیل تعطیلی لیگ‌های فوتبال اروپایی و احتمال از سر گرفتن آن و کشیده شدن به تاریخ برگزاری یورو 2020،‌این مسابقات لغو گردد. وی در صحبت‌هایی عنوان کرد: پیشنهاد ما به مقامات یوفا این است که رقابت‌های یورو 2020 لغو گردد. ما در نظر داریم که رقابت‌های سری آ را پس از سرگیری در تاریخ 30 ژوئن به پایان برسانیم.

 

نظرات بینندگان