arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۶ اسفند ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کل بانک مرکزی: برداشت غیر قانونی بانک ها از حساب مشتریان / پول باید برگردد
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۲۲:۵۸
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه برخی از شعب بانکی از حساب مشتری یا ضامنان آن که مشمول تعویق در پرداخت سه ماهه اقساط شده‌اند، برداشت کرده‌اند، گفت: این کار غیرقانونی است و باید پول برگردد.
درهای حرم رضوی بسته شد
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۲۱:۲۵
در پی ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا و اعلام وزیر محترم بهداشت و درمان و لازم الاجرا بودن آن، آستان قدس رضوی، آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(س) در قم و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، توقف موقت حضور زائرین در حرم‌های مطهر را از روز سه شنبه 27/12/1398 اعلام کردند.
بسته حمایتی کرونا تا پایان اسفند واریز می‌شود
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۲۱:۱۸
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بسته حمایتی دولت برای اقشار آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا، قبل از پایان اسفندماه به حساب یارانه افراد واریز می‌شود.
آزمایش نخستین واکسن کرونا در آمریکا
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۲۰:۵۶
محققان آمریکایی روز دوشنبه نخستین واکسن آزمایشگاهی ویروس کرونای جدید را به یک فرد داوطلب تزریق کردند.
احتمال بسته شدن مرزهای اتحادیه اروپا به‌منظور مقابله با شیوع کرونا
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۲۰:۴۸
رئیس کمیسیون اروپا پیشنهاد کرد که در راستای پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در کشورهای اتحادیه اروپا، مرزهای این اتحادیه به مدت ۳۰ روز به روی اتباع غیراروپایی بسته شود.
حداقل حقوق سال آینده 2 میلیون و 800 هزار تومان
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۹:۳۱
محمد خدابخشی اظهار کرد: در پی ایرادات شورای نگهبان به مصوبات بودجه کمیسیون تلفیق بعدازظهر امروز تشکیل جلسه داد و آن چه نهایی شد این بود که تمام افرادی که زیر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند، افزایش ۱۵ درصدی در حقوق‌هایشان اعمال خواهد شد و بعد از آن مبلغی تحت عنوان تفاوت تطبیق به آنها اضافه می‌شود تا حقوق این افراد به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد. بنابراین حداقل حقوق در سال آینده با احتساب تفاوت تطبیق ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود.
پنهان کاری در مورد ابتلا به کرونا تا یک سال حبس دارد/ مجازات کیفری برای نقض کنندگان قوانین بهداشتی
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۹:۱۵
افرادی که با علم و اطلاع از مبتلا بودن به کرونا اقدامات پیشگیرانه مثل قرنطینه یا مراجعه به مراکز درمانی را انجام ندهند و موجب انتشار و ابتلا دیگران شوند نیز ممکن است مشمول مجازات مقرر در قانون عنوان شده قرار گیرند.
پنهان کاری در مورد ابتلا به کرونا تا یک سال حبس دارد/ مجازات کیفری برای نقض کنندگان قوانین بهداشتی
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۹:۱۵
افرادی که با علم و اطلاع از مبتلا بودن به کرونا اقدامات پیشگیرانه مثل قرنطینه یا مراجعه به مراکز درمانی را انجام ندهند و موجب انتشار و ابتلا دیگران شوند نیز ممکن است مشمول مجازات مقرر در قانون عنوان شده قرار گیرند.
فرزند کروبی آزاد شد
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۹:۱۴
محمد جلیلیان، وکیل حسین کروبی گفت: آقای محمدحسين كروبی عصر امروز از زندان اوين خارج و آزاد شد.
ابوالفضل فاتح: به عصر پساکرونا از هم اکنون بیاندیشیم / عید را تعطیل نپنداریم و به آینده فکر کنیم
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۸:۱۱

ابوالفضل فاتح در پنجمین یادداشت خود با عنوان «به عصر پسا کرونا نیز بیاندیشیم» خواسته است «عید را تعطیل نپنداریم و به آینده فکر کینم».

آخرین آمار کرونا در جهان: ۱۷۳ هزار و ۲۸۶ نفر مبتلا / ۶۶۶۸ نفر جان باخته / ۷۷ هزار و ۷۸۹ نفر بهبود یافته
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۷:۰۱

افزایش شمار جهانی مبتلایان و قربانیان کروناویروس جدید که تاکنون در کشور و منطقه جهان شیوع یافته، هم‌چنان روندی صعودی دارد.

بانک مرکزی: اختصاص ۲۵۰ میلیون یورو برای واردات فوری دارو و تجهیزات پزشکی
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۶:۱۷

بانک مرکزی اعلام کرد: معادل ٢٥٠ میلیون یورو به قید فوریت برای تامین واردات دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز تخصیص داده می‌شود.

حریرچی: تعداد بستری‌های کرونا در مشهد رو به افزایش است
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۶:۰۱

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت گفت: متاسفانه روند بیماری و افراد بستری در استان خراسان رضوی مشهد رو به افزایش است، تعداد قابل توجه افراد مبتلا منشا خارج از استان دارند، دوستداران امام رضا(ع) از آمدن به مشهد خودداری کنند.

خبر خوب از وضعیت محمدرضا شجریان
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۶:۰۱

بیمارستان جم در آخرین بیانیه‌اش از انتقال استاد محمدرضا شجریان از بخش مراقبت‌های ویژه به بخش و آماده‌سازی برای ترخیص او خبر داد.

پایان دوران نتانیاهو؟ / «بنی گانتز» مأمور تشکیل کابینه اسرائیل شد
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۵:۰۶

«رووین ریولین» رئیس جمهور اسرائیل امروز (دوشنبه) «بنی گانتز» رئیس حزب آبی‌وسفید را مأمور تشکیل کابینه کرد.

وزیر آموزش و پرورش: افزایش ۴ تا ۶ هفته‌ای سال تحصیلی پس از بازگشایی مدارس / برگزاری کنکور ۲۰ روز پس از پایان امتحانات نهایی
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۵:۰۶

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا وزارت آموزش‌ و پرورش می‌تواند تقویم زمانی مدارس را جابجا کند و اختیاراتی را به شورای آموزش‌ و پرورش استان‌ها می‌دهیم تا بین ۴ تا ۶ هفته پس از بازگشایی مدارس سال تحصیلی را ادامه دهند. همچنین کنکور ۲۰ روز پس از پایان امتحانات نهایی انجام خواهد شد.

فرمانده مدیریت کرونا در کلانشهر تهران: کرونا، ویروس بی رحمی است/ ریتم زندگی در تهران با اپیدمی کرونا همخوانی ندارد / از قرنطینه غول بی شاخ و دم ساخته شده است
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۵:۰۱

دکتر علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر ضرورت تحقق الزامات در خانه ماندن مردم و با تاکید بر اینکه اگر سطح مداخلات افزایش نیابد اپیدمی تا پایان خردادماه به طول می‌انجامد، گفت: ما با یک رخداد بسیار پیچیده بیولوژیک روبرو هستیم که تقابل با آن مانند یک جنگ تمام عیار فرسایشی است که ممکن است مدت آن هم طولانی‌تر از چیزی باشد که انتظار می‌رود.

آخرین آمار مربوط به کرونا در ایران از زبان سخنگوی وزارت بهداشت: فوتی ها ۸۵۳ نفر / مبتلایان ۱۴۹۹۱ نفر / بهبودی ۴۹۹۶ نفر
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۳:۴۶

از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۰۵۳ مورد جدید ابتلا به کووید19(کروناویروس جدید) در کشور شناسایی شدند و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۴۹۹۱ نفر رسید.

در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا؛ روحانی: از مرحله پیک بیماری کرونا عبور کرده ایم / آمارها و ارقام امیدوارکننده است؛ اما توصیه می کنم مردم همچنان در خانه بمانند / از فردا، در خروجی جاده‌های اعلام شده، افراد از نظر تب بررسی می‌شوند / آغاز سال تحصیلی آینده، همان اول مهر خواهد بود
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۲:۴۵

حسن روحانی روز دوشنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که همزمان استانداران سراسر کشور نیز از طریق ویدئو کنفرانس در آن مشارکت و حضور داشتند، با بیان اینکه برای پیروزی بر این ویروس خطرناک، بسیج عمومی و تلاش جمعی و همگانی ارزشمندی شروع شد و ادامه می یابد، گفت: وزارتخانه های بهداشت و کشور از فردا در خروجی های جاده هایی که اعلام می کنند، مردم را از لحاظ تب سنجی کنترل خواهند کرد.

اولین آزمایش واکسن کرونا بر روی انسان
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۱:۴۶

خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش کرده که اولین آزمایش واکسن ویروس کرونا بر روی انسان، امروز در شهر سیاتل آمریکا انجام خواهد شد. قرار است که این آزمایش بر روی ۴۵ نفر جوان سالم که داوطلب شده‌اند انجام شود. قرار است به این داوطلبان دوزهای مختلفی بدون آنکه به ویروس آلوده شوند تزریق شود. این پادتن در بدن داوطلبان اقدام به ساخت سلول‌های پروتئین می‌کند که می‌تواند عامل پیشگیری، درمان ویروس باشد.

آیت الله بطحائی به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۰:۳۳

آیت الله سید هاشم بطحائی گلپایگانی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری سحرگاه دوشنبه دار فانی را وداع گفت. وی از دو روز گذشته به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری شده بود.

بازداشت ۲۹۸ مقام نظامی در عربستان
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۰:۳۲

روزنامه "عکاظ" چاپ عربستان یکشنبه شب گزارش داد که ۲۹۸ مقام نظامی در این کشور به اتهام فساد بازداشت شده‌اند. افراد بازداشت شده شامل افسران ارتش و پلیس این کشور هستند که به اتهام رشوه‌خواری، فساد و سوء استفاده از مناصب خود بازداشت می‌شوند.

مقامات نیویورک: تهدید کرونا تا مهر ماه ٩٩ ادامه دارد
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۰:۳۲

مقامات شهر نیویورک به دیپلمات‌های سازمان ملل هشدار دادند که ویروس کرونا به صورت گسترده‌ای در این شهر شیوع یافته و احتمالا تهدیدات این ویروس برای شهروندان تا اواخر ماه سپتامبر ادامه خواهد یافت. «پنی ابیواردنا» از مقامات شهر نیویورک گفت که هنوز هیچگونه اقدام بخصوصی برای محافظت از دیپلمات‌ها در نیویورک در نظر گرفته نشده اما توصیه می‌شود هر کسی که مریض است در خانه بماند و این تنها راه برای نجات نیویورک است.

۱۴۶ نفر؛ مرگ و میر ناشی از الکل
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۰:۳۱

در حالی که اولین مورد کرونا در کشور روز ٣۰ بهمن رسما اعلام شد، از روز ۱۶ اسفند نیز مسمومیت های الکلی نیز به دغدغه ای مضاعف تبدیل شد. رواج مصرف الکل تقلبی یا صنعتی در کشور بر اساس آمار رسمی تاکنون ۱۴۶ قربانی گرفته است. این در حالی است که آمار فوتی های کرونا تا روز ٢۵ اسفند ٧٢۴ نفر بوده. یعنی قربانیان الکل تقلبی یا صنعتی ٢۰ درصد قربانین خود ویروس کرونا هستند که رقم بسیار بزرگی است.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۰:۲۸

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان