arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

کلاهبرداری ۱۴۰ میلیاردی در پایتخت

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۶ کلاهبردار حرفه ای خبر داد و گفت: کلاهبرداران با تأسیس شرکت فروش خودروهای خارجی ۱۴۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۶ کلاهبردار حرفه ای خبر داد و گفت: کلاهبرداران با تأسیس شرکت فروش خودروهای خارجی ۱۴۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند.

سردار علیرضا لطفی گفت: در اواسط پانزدهم بهمن ماه امسال دو مرد میانسال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و اظهار داشتند، برای خرید دو دستگاه خودور کولیوس با قیمت ۲ میلیارد تومان با عنوان کارتکس و صفرکیلومتر از شرکتی واقع در جاده مخصوص کرج، اقدام کرده است و با تنظیم قرارداد مقرر شد در مدت یک ماهه خودروها به شرط پلاک ملی تحویل بشود. خودرو ها با پلاک غیر ملی تحویل و بعد از گذشت یک ماه فروشنده به تعهد خود عمل نکرد و در پاسخ به علت عدم تعویض خودروها مدعی شد که برای تعویض پلاک با مشکل مواجه شده ایم. خودروها را عودت دهید تا به پلیس راهور برای بازدید منتقل شوند و ۱۰ روزه با پلاک ملی به شما بر می گردانیم.

پس ازگذشت ۱۰ روز با پیگیری مجدد ما را دعوت و یک برگ رسید با سربرگ شرکت و یک فقره چک به ارزش خودروها به ما تحویل و وقتی به بانک مراجعه کردیم متوجه شدیم حساب ها مسدود و چک ها جعلی هستند و پس از آن گوشی های تلفن همراه را خاموش و دیگر جوابگو نبودند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی بدست آوردند که کلاهبرداران خودروها را با قیمت اندک از مناطق آزاد خریداری و به عنوان مرخصی یک ماهه به تهران منتقل و با این ترفند برای چندین بار به مشتریان مختلف فروخته و پول کلانی به جیب زده اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت عنوان کرد: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات مال باختگان و انجام تحقیقات اولیه با تایید صحت خبر، با هماهنگی قضائی با بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۳۲ تهران (جرایم اقتصادی) دستور دستگیری اعضای این باند کلاهبرداری صادر شد.

وی با اشاره با اینکه کارآگاهان در تحقیقات پلیسی محل دپو خودروها را شناسایی کردند، تصریح کرد: تیمی از کارآگاهان برای دستگیری متهمان و بازرسی از مخفیگاه آنان اعزام و موفق شدند چهاردهم اسفند ماه در یک عملیات پلیسی ۳ تن از متهمان را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۴ دستگاه خودرو رنو کولیوس، یک دستگاه هیوندا آزرا و یک دستگاه سانتافه همگی بدون پلاک، توقیف و به مقر پلیس آگاهی به همراه منتقل کنند.

سردار لطفی گفت: همزمان با این عملیات تیم دیگری از کارآگاهان به دفتر شرکت در زعفرانیه مراجعه و ضمن دستگیری ۳ کلاهبردار دیگر تمامی اسناد و مدارک و مبایعه نامه و فایل های مشتریان توقیف و ۱۴ جفت پلاک مناطق آزاد دیگر کشف و متهمان به همراه اموال کشف شده به پلیس آگاهی منتقل شدند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان این که تا کنون متهمان به فروش ۱۴ خودرو به ارزش تقریبی ۱۴۰ میلیارد ریال اعتراف کرده اند، گفت: تاکنون ۴۵ تن از مال باختگان نیز شناسایی و متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جزئیات پرونده در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان