arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۱ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

جانسون: لندن چند هفته تا رسیدن به اوج شیوع کرونا فاصله دارد

نخست وزیر انگلیس هشدار داد که لندن تنها چند هفته تا رسیدن به اوج (پیک) شیوع کرونا فاصله دارد. وی به ساکنان پایتخت توصیه کرد که تا حد امکان دورکاری کرده، از تماس‌ های غیرضرور مانند حضور در سینما، باشگاه‌ها و کلوپ‌های شبانه اجتناب کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر انگلیس پس از نشست فوق‌العاده اعضای دولت درباره نحوه مقابله با کرونا، اذعان کرد که این کشور در مسیر سربالایی آمار ابتلا به این ویروس قرار دارد و ضروری است که افراد، از تماس‌های غیر ضروری خودداری و در صورت امکان دورکاری کنند.

«بوریس جانسون» مانند جلسات گذشته در کنار دو مشاور پزشکی دولت، مقابل خبرنگاران حاضر شد و سیاست‌های جدید دولت درباره مقابله با کرونا را تشریح کرد.

وی اذغان کرد که بدون اقدامات سختگیرانه، آمار ابتلا به کرونا هر پنج تا شش روز دو برابر می‌شود. او با این حال، چنانچه انتظار می‌رفت از تعطیل کردن مدارس طفره رفت و حتی درباره تجمعات و گردهمایی با ادبیاتی محتاطانه اعلام کرد که دولت از چنین برنامه‌هایی حمایت نمی‌کند.

جانسون هشدار داد که لندن تنها چند هفته تا رسیدن به اوج (پیک) شیوع کرونا فاصله دارد. وی به ساکنان پایتخت توصیه کرد که تا حد امکان دورکاری کرده، از تماس‌ های غیرضرور مانند حضور در سینما، باشگاه‌ها و کلوپ‌های شبانه اجتناب کنند.

نخست وزیر انگلیس همچنین به افراد توصیه کرد که در صورت سرفه مداوم یا تب بالا، به مدت ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند. او منحنی ابتلا به کرونا در کشور صعودی توصیف کرد و افزود: ضروری است که افراد، دستورالعمل‌های دولت را جدی بگیرند.
در این نشست «پارتیک والانس» مشاور ارشد علمی دولت انگلیس نیز نسبت به ترددهای غیرضروری هشدار داد و گفت: شاید لازم باشد مدارس نیز تعطیل شوند.
به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار شهروند انگلیس با امضای توماری، مراتب اعتراض خود را به سیاست دولت بوریس جانسون برای باز نگه‌ داشتن مدارس اعلام کرده و خواستار اقدام فوری دولت در این خصوص شدند.
در این تومار الکترونیکی که توسط فردی به نام «سامی آبوت» روی تارنمای پارلمان انگلیس ایجاد شده، امضاکنندگان تأکید کرده‌اند که دانش‌اموزان از ترس ابتلا به کرونا قادر به تمرکز روی تحصیل خود نیستند.
آنها با بیان اینکه مدارس هرچه دیرتر تعطیل شوند، ویروس کرونا بیشتر شایع می‌شود، ابراز امیدواری کرده‌اند که دولت یا پارلمان در این زمینه اقدام لازم را هرچه سریع‌تر معمول دارد. دولت انگلیس که در این پیوند تحت فشار زیادی قرار دارد، در مقابل تعطیل کردن مدارس مقاومت کرده است.
پارتیک والانس در ادامه اظهارات خود هشدار داد که با سرعت کنونی ابتلا به کرونا، انگلیس تنها سه هفته تا رسیدن به وضع ایتالیا فاصله دارد. دولت ایتالیا هفته گذشته با توجه به سرعت شیوع ویروس کرونا، حوزه محدودیت کنترل این ویروس کشنده را به کل ایتالیا گسترش داد.
نخست وزیر ایتالیا زمانی این تصمیم را اتخاذ کرد که حدود ۹ هزار نفر به کرونا مبتلا بودند.
آمار ابتلا به کرونا در انگلیس نیز روز به روز در حال افزایش است. تاکنون یک هزار و ۵۴۳ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۳۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان