arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / نخستین آزمایش واکسن کرونا بر روی انسان / حداقل حقوق سال آینده چقدر خواهد بود؟ / صدور مجازات برای پنهان‌کنندگان کرونا در کشور / واریز بسته حمایتی کرونا تا پایان اسفند / درگذشت فریبرز رئیس دانا بر اثر ابتلا به کرونا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / نخستین آزمایش واکسن کرونا بر روی انسان / حداقل حقوق سال آینده چقدر خواهد بود؟ / صدور مجازات برای پنهان‌کنندگان کرونا در کشور / واریز بسته حمایتی کرونا تا پایان اسفند / درگذشت فریبرز رئیس دانا بر اثر ابتلا به کرونا

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

نخستین آزمایش واکسن کرونا بر روی انسانمحققان برای نخستین بار واکسن آزمایشی برای درمان ویروس «کرونای جدید» را به بدن یک انسان سالم تزریق کردند. نوعی واکسن آزمایشی که فرض می‌شود بتواند در درمان ویروس کرونا موثر واقع شود امروز دوشنبه برای اولین بار در آمریکا بر روی یک فرد آزمایش شد. خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت دیروز دوشنبه دانشمندان موسسه پژوهشی «کایزر پرمننته» در «سیاتل» با تزریق این ماده به بازوی یک فرد سالم، نخستین مرحله پژوهشی برای تولید واکسن موثر در درمان بیماری «کووید-۱۹» را آغاز کردند.

تعیین حداقل حقوق سال آینده: یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۹ از اصلاحات این کمیسیون در لایحه بودجه برای رفع ایراد شورای نگهبان خبر داد و گفت که بر این اساس حداقل حقوق در سال آینده با احتساب تفاوت تطبیق به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد رسید. محمد خدابخشی اظهار کرد: در پی ایرادات شورای نگهبان به مصوبات بودجه کمیسیون تلفیق دیروز تشکیل جلسه داد و آن چه نهایی شد این بود که تمام افرادی که زیر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند، افزایش ۱۵ درصدی در حقوق‌هایشان اعمال خواهد شد و بعد از آن مبلغی تحت عنوان تفاوت تطبیق به آنها اضافه می‌شود تا حقوق این افراد به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد.

رسیدن مبتلایان به کرونا به مرز 15 هزار نفر در کشور: کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت:‌ از ظهر دیروز (یک‌شنبه)  تا امروز (دوشنبه) و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۰۵۳ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به۱۴۹۹۱ نفر رسید. وی ادامه داد: متاسفانه از بین بیماران جدید شناسایی شده، ۱۲۹ نفر نیز جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بیماری کووید۱۹ در کشور تا امروز به ۸۵۳ نفر رسید.

واریز بسته حمایتی کرونا تا پایان اسفند: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بسته حمایتی دولت برای اقشار آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا، قبل از پایان اسفندماه به حساب یارانه افراد واریز می‌شود. «محمد شریعتمداری» شامگاه دیروز، دوشنبه در خصوص اینکه بسته حمایتی شامل چه کسانی می‌شود، گفت: این بسته حمایتی برای افرادی که از حداقل‌ها برخوردار نیستند، واریز خواهد شد.

مجازات پنهان کنندگان بیماری کرونا از سوی قوه قضاییه: مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از تحت تعقیب قرار گرفتن نقض کنندگان توصیه‌های پیشگیری از شیوع کرونا خبر داد. رضا مسعودی‌فر گفت: عدم رعایت توصیه های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بعنوان تهدید علیه بهداشت عمومی قابل تعقیب کیفری است. او تاکید کرد: مطابق قانون مزبور اقدام علیه بهداشت عمومی تا یک سال حبس دارد.

درگذشت فریبرز رئیس دانا بر اثر ابتلا به کرونا: فریبرز رئیس دانا، اقتصاددان، پس‌از شش‌روز دست‌وپنجه‌نرم‌کردن با بیماری کرونا و بستری‌بودن در بیمارستان درگذشت. رئیس دانا، تالیفات و نوشته های بسیاری در حمایت از حقوق کارگران و مزدبگیران دارد و در این رابطه، تلاشهای بسیار کرده است. فریبرز رئیس‌دانا متولد ۱۳۲۷ در تهران، از استادان اقتصاد دانشگاه تهران بود که تحصیلاتش را در سطح دکتری رشته اقتصاد و علوم سیاسیِ مدرسه اقتصاد لندن گذارنده بود. وی نویسنده بیش از ۱۵ جلد کتاب درباره مسائل اقتصادی و سیاسی بود

تشکیل شورای تامین در پی هتک حرمت به حرم حضرت معصومه (س): دیروز فرمانده نیروی انتظامی استان قم از تشکیل شورای تأمین در پی هتک حرمت به حرم حضرت معصومه(س) خبر داد و گفت: اجاره تعدی نمی‌دهیم. سردار عبدالرضا آقاخانی با اشاره به آماده‌باش کامل نیروهای انتظامی و پلیس در محوطه بیرون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: در حال حاضر در جلسه شورای تأمین در داخل حرم مطهر تشکیل‌شده است و هرگونه تصمیمی که اتخاذ شود ما مجری آن خواهیم بود.

اعلام قرطینه سراسری در فرانسه: «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه شامگاه دیروز، دوشنبه از وضع مقررات ویژه در این کشور برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد. بر اساس این مقررات،‌ تمامی جابجایی‌ها در این کشور به مدت 15 روز محدود می‌شود و کسانی که قوانین جدید فرانسه برای مقابله با ویروس کرونا را نقض کنند مجازات خواهند شد.  همچنین به شهروندان تنها برای خرید غذا یا رفتن به سر کار (در صورتی که کار کردن از خانه غیرممکن باشد) اجازه خروج از منازل داده خواهد شد.

غربالگری کرونایی  ۱۴ میلیون نفر در کشور: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارزیابی و غربالگری ۱۴ میلیون نفر در طرح بیماریابی و غربالگری ویروس کرونا در کشور خبر داد. سعید نمکی دیروز درباره اجرای بسیج ملی مبارزه با کرونا افزود: حداکثر ۴ روز است که این بسیج ملی با سرعت آغاز شده و توانستیم تا کنون ۱۴ میلیون نفر را تحت پوشش قرار دهیم. تعداد قابل توجهی از این افراد در سامانه وزارت بهداشت وارد شده و تعداد دیگری از طریق تلفن و پرونده الکترونیک سلامت و سامانه‌های سیب و ناب تحت ارزیابی قرار گرفته‌اند.

وارد شدن اتهام تولید کرونا ویروس توسط آمریکا در 2015: سخنگوی رسمی وزارت خارجه چین از وجود دلایل و مدارکی پرده برداشت که نشان می‌دهند که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) عامل شیوع ویروس کرونا در چین است. ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) اعلام کرد، دلایلی وجود دارند که ثابت می‌کنند ویروس کرونا (کووید ۱۹) از سوی دانشمندان آمریکایی در سال ۲۰۱۵ تولید و شیوع پیدا کرده است.

 

نظرات بینندگان