arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۶۷۸۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۸

عمار صالحی به ۱۰ سال حبس محکوم شد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اخرین رایی که دادگاه ویژه در تاریخ ۲۵ اسفند ۹۸صادر کرد راجع به بخش دیگری از پرونده بانک سرمایه و صندوق تعاونی فرهنگیان است. آقای محمدرضا جهانبانی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و تحصیل مال نامشروع محاکمه شد. این فرد به تنهایی و در قالب شرکت‌های متعدد بیش از ۱۰۰ فقره تسهیلات گرفته و تسهیلات را مسترد نمی کرد که به ۲۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت دائم از مشاغل دولتی محکوم شد. متهم دیگر عمار صالحی فرزند عطاءالله به اتهام معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به تحمل ۱۰ سال حبس و محرومیت دائم از خدمات دولتی محکوم شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی قوه قضاییه گفت: از محوری ترین برنامه‌های قوه قضاییه در سالی که گذشت، مبارزه و مقابله با کهنه ویروس و منفور و ناامیدکننده فساد در کشور بود.

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در نشستی خبری که از شبکه خبر سیما پخش شد، گفت: سال ۹۸ با فراز و نشیب هایی همراه بود البته ملت ایران با لطف خدا در همه میدان ها سرافراز و سربلند بود و فراز و نشیب‌های این سال را با سرافرازی پشت سر گذاشتند. ما در قوه قضاییه سال ۱۳۹۸ را با مدیریت جدید و با برنامه تحول آغاز کردیم و تلاش همکاران ما این بود که مردم ما طعم شیرین عدالت و خدمات قضایی را بچشند و در این عرصه گام های بلندی برداشته شد.

وی تصریح کرد: از محوری ترین برنامه‌های قوه قضاییه در سالی که گذشت مبارزه و مقابله با کهنه ویروس و منفور و ناامیدکننده فساد در کشور بود که به لطف خدا و با تلاش و جدیت همکاران ما می توان ادعا کرد که در مهار این ویروس موفقیت‌های چشمگیری حاصل شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: امروز مردم شاهد برخورد و مجازات کسانی هستند که مرتکب مفاسد اقتصادی شده‌اند، هستند. مردم ما به جای شنیدن اخبار راجع به غارت بیت المال، گزارشات مربوط به بازگشت اموال غارت رفته به بیت المال را می شنوند و گویای عملکرد مثبت قوه با این کهنه ویروس است.

وی افزود: اخرین رایی که دادگاه ویژه در تاریخ ۲۵ اسفند ۹۸صادر کرد راجع به بخش دیگری از پرونده بانک سرمایه و صندوق تعاونی فرهنگیان است. آقای محمدرضا جهانبانی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و تحصیل مال نامشروع محاکمه شد. این فرد به تنهایی و در قالب شرکت‌های متعدد بیش از ۱۰۰ فقره تسهیلات گرفته و تسهیلات را مسترد نمی کرد که به ۲۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت دائم از مشاغل دولتی محکوم شد. متهم دیگر عمار صالحی فرزند عطاءالله به اتهام معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به تحمل ۱۰ سال حبس و محرومیت دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

اسماعیلی ادامه داد: یکی از بدهکاران بانکی بیش از ۳ هزار میلیارد از ۱۰ بانک با عناوین مختلف تسهیلات گرفته بود و از تسویه امتناع می کرد و با پیگیری های قضایی بیش از ۵۰ درصد از این بدهی های معوق تا امروز تسویه شده است. بدهی هایی که استرداد شده عبارت است از ۵۳۰ میلیارد تومان در بانک اقتصادنوین ، ۳۲۰ میلیارد تومان در بانک پارسیان، ۲۰۴ میلیارد تومان در بان‌ توسعه صادرات، ۲۰۰ میلیارد تومان در بانک ایران زمین و ۱۴۵ میلیارد تومان در بانک سینا، ۱۱۰ میلیارد تومان در بانک سرمایه، ۵۹ میلیارد تومان در بانک گردشگری، ۲۸ میلیارد تومان در بانک پارسیان، ۲۳ میلیارد تومان در بانک شهر برگشته داده شد. دو فقره ۹۰۰ میلیارد تومان در حق بانک اقتصادنوین و ۵۲۳ میلیارد تومان در حق بانک دی باقی مانده است که اموالی شناسایی شده و امروز ۳۸۰ میلیارد تومان سهام بانکی که به نام بدهکار بانکی بود و نیز ملکهایی توقیف شده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱۸
غیر قابل انتشار: ۱
یکی از سپرده گذاران کاسپین دزد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
1
12
کل اموال این دزدان باید به نفع بیت المال ضبط و مصادره شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
19
4
درود بر مردانی نورانی و بزرگ چون سید ابراهیم رئیسی عزیز مردم ایران و لعنت خدا و مردم تا ابد بر معلوم الحالهایی که از همه موقعیت ها سواستفاده کردند
مطالبه گر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
1
6
ضمن خرسندي از مجازات مفسدان و تشكر از قوه قضاييه و قضات عزيز و براساس اجكام الهي و عدالت شيعي لطفاً در خصوص بازگشت وجوه به بيت المال نيز نتيجه را اعلام نماييد
ناشناس
|
France
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
3
16
چرا فرزندان این حضرات لباس زندان به تن ندارن، با کت و شلوار در دادگاه حاضر میشن؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
1
15
احیانا ایشون شازده فرمانده سابق ارتش نیستن....؟!!
جانباز 70 درصد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
15
چه قیافه حق به جانبی هم داره

معلوم نیست این آقا زندان بیفته

بنده خدا جانبازان 70 درصدی که همه چیزشون را دادند تا این ها از جنگ سو استفاده کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
10
پرونده مفسدان اقتصادی گروه جهانبانی 11 متهم دارد . حکم 9 نفر دیگه چی شد ؟ عمار صالحی و 9 نفر دیگه معاون جرم بودند اما فقط عمار محکوم شده ، بقیه تبرئه شدند متواری شدند محکوم شدند اما اعلام نشد ؟
ضمنا چرا برای بقیه متهمان بانک سرمایه متن کامل حکم منتشر شد اما برای اینها نه.
نظرات بینندگان