arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۸ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۸

حریرچی: خوداظهاری بهترین راهکار برای شناسایی مبتلایان به کرونا است

ناظر طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمامی خانواده‌ها می‌توانند از طریق سامانه خوداظهاری اعضای خود را نسبت به بیماری کرونا غربالگری کنند. خود اظهاری بهترین راهکار برای شناسایی بیماران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ناظر طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمامی خانواده‌ها می‌توانند از طریق سامانه خوداظهاری اعضای خود را نسبت به بیماری کرونا غربالگری کنند.

دکتر ایرج حریرچی روز سه‌شنبه در گردهمایی با رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: خود اظهاری بهترین راهکار برای شناسایی بیماران است و افراد می‌توانند برای این اقدام به آدرس https://salamat.gov.ir مراجعه کنند یا در تماس با سامانه ۴۰۳۰ خانواده خود را غربالگری نمایند.

وی ادامه داد: در این غربالگری افراد بسته به علایم بیماری راهنمایی شده و اگر کسی مشکوک باشد به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع داده می‌شود که دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون اقدامات خوبی در زمینه شناسایی بیماران انجام داده است.

وی گفت: راه اصلی مقابله با ویروس کرونا، شناسایی بیماران، جدا سازی آنها و جلوگیری از شیوع بیماری است و در مرحله بعد قطع زنجیره انتقال ویروس از طریق به حداقل رساندن سطح تماس مردم با یکدیگر مورد تاکید است.

حریرچی افزود: امن‌ترین مکان منزل است بنابراین مردم امسال حضرت امام رضا (ع) را از خانه خود و عاشقانه زیارت کنند و مشکل برای خود و مجاوران آن حضرت ایجاد نکنند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط مشهد، نگران این شهر هستیم و با توجه به گستردگی بیماری، توان سیستم بهداشت و درمان برای رسیدگی به بیماران شهر مشهد پاسخگو نیست.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۶۳۱ بیمار مبتلا به کرونا در استان خراسان رضوی شناسایی شده‌ که ۴۶ نفر آنان جان باخته‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان