arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / استرالیا مدعی کشف درمان کرونا شد / تایید بودجه سال 99 از سوی شورای نگهبان / تلاش پشت پرده انگلیس برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران / حقوق کارمندان در سال آینده چقدر افزایش می‌یابد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / استرالیا مدعی کشف درمان کرونا شد / / تایید بودجه سال 99 از سوی شورای نگهبان / تلاش پشت پرده انگلیس برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران / حقوق کارمندان در سال آینده چقدر افزایش می‌یابد؟

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ادعای استرالیا در ارتباط با کشف درمان کرونا: رسانه‌های چین دیروز چهارشنبه گزارش کردند که محققان استرالیا دو دارو برای درمان ویروس کرونا یافته‌اند که تاثیر زیادی در بهبود بیماران دارد. نام این داروها که محققان کویینزلند استرالیا آنها را یافته اند فاش نشده است اما یکی از داروها ضد ایدز و یکی دیگری ضد مالاریا است داروی ضد ایدز خیلی موثر بوده و حتی چند شهروند چینی مبتلا به کرونا را در استرالیا با همین دارو درمان کرده‌اند.

امکان لغو بخشی از تحریم‌ها آمریکا علیه ایران: شبکه تلویزیونی «المیادین» لبنان چهارشنبه شب مدعی شد که آمریکا به سازمان بهداشت جهانی وعده داده است که تحریم‌های ایران را لغو می‌کند. تدروس آدهانوم" رییس سازمان بهداشت جهانی به این شبکه خبری اعلام کرده است که واشنگتن به این سازمان وعده داده بخشی از تحریم‌های تهران را لغو کند.

آخرین آمار جان‌باختگان کرونا در کشور: علیرضا رئیسی در توضیح جدیدترین وضعیت بیماری کروناویروس جدید گفت: بر اساس یافته های آزمایشگاهی از ظهر روز (سه‌شنبه) گذشته تا ظهر امروز (چهارشنبه)، 1192 مورد جدید ابتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به 17361 نفر رسید. وی افزود: خوشبختانه 5710 نفر از بیماران کووید19 در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است. رئیسی خاطرنشان کرد: متاسفانه با جان باختن 147 نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به 1135 نفر رسید.

افزایش حقوق کارمندان در سال آینده: غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ نحوه افزایش حقوق‌ها در بودجه سال آینده را تشریح کرد.  وی یادآور شد: مهمترین بخش برای مردم و کارمندان بحث حقوق بود. خیلی ساده این‌طور شد؛ اول به همه پانزده درصد رشد ضریب داده می‌شود (بازنشسته و غیر بازنشسته) بعد آنهایی که حکم‌شان زیر بیست و هشت میلیون ریال می‌شود آن‌قدر افزایش می‌یابد تا به این عدد برسند. نماینده مردم گچساران در مجلس در پایان گفت: برای فرهنگیان عزیز هم اعتباری گذاشته شد تا رتبه بندی ترمیم شود تا کمتر از رشد دیگر سازمان‌ها نشوند.

تایید بودجه سال ۹۹ از سوی شورای نگهبان: سخنگوی شورای نگهبان از تایید لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور از سوی این شورا خبر داد. عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در توئیتر از تایید لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور از سوی این شورا خبر داد.

رکوردشکنی کرونایی مجدد ایتالیا: ایتالیا دیروز، چهارشنبه رکورد جدیدی در میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» ثبت کرد. این کشور تنها در دیروز اعلام کرد ۴۷۵ نفر بر اثر ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» جانشان را از دست داده‌اند.  با این آمار تعداد کسانی که در این کشور بر اثر این بیماری جان باخته‌اند به ۲۹۸۷ نفر رسید. تعداد کل مبتلایان در این کشور در حال حاضر ۳۵۷۱۳ نفر است. امروز ۴۲۰۷ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند. این آمار مرگ و میر بالاترین آماری است که در یک کشور طی یک روز بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ ثبت شده است. ایتالیا با آمار امروز رکورد مرگ ۳۶۸ نفری قبلی خودش در یک روز را شکست.

تلاش پشت پرده انگلیس برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران: نشریه گاردین دیروز، چهارشنبه در گزارشی از تلاش پشت پرده دولت انگلیس برای کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ایران در بحبوحه شیوع ویروس کرونا خبر داد. این نشریه انگلیسی افزود: دولت دونالد ترامپ ادعا می‌کند که مواد دارویی از طریق سازوکار مالی سوئیس قابل دسترسی است اما مقام‌های دولت انگلیس نگران هستند که این فرایند به حدی پیچیده و مشروط باشد که در عمل ناکارآمد است.

تولید بومی کیت تشخیص ویروس کرونا: با تلاش پژوهشگران جهاددانشگاهی، کیت تشخیص مولکولی کووید ـ ۱۹ با نام تجاری COVIMED با استفاده از فناوری‌های روزآمد، طراحی و تولید شد. به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، با همت و تلاش پژوهشگران مرکز نوآوری و شتاب‌دهی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، کیت تشخیص مولکولی کووید ـ ۱۹ با نام تجاری COVIMED با استفاده از فناوری‌های روزآمد، طراحی و تولید شد.

تحریم مجدد آمریکا علیه ایران: وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد که به طور رسمی علیه چند شرکت در رابطه با محصولات پتروشیمی ایران تحریم وضع کرده است. وزارت امورخارجه آمریکا دیروز (چهارشنبه) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که ۹ شرکت را در رابطه با بخش پتروشیمی ایران در فهرست تحریم های خود قرار داده است.

نظرات بینندگان