arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۱ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

بدرود سیاه سال!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: تا ساعاتی دیگر سال نود و هشت به پایان خواهد رسید. سالی که از همان آغاز ،‌ بهاری نا میمون و مرگبار را به همراه داشت.

سیلاب بخش های زیادی از این سرزمین را در بر گرفت و ناکارآمدی مدیران در مدیریت بحران فجایع بی شماری را رقم زد، تلخ ترین قسمت ماجرا پس از کشته شدن مردم و بی خانمانی ده ها هزار خانوار‌، آنجا بود که برخی مسوولین تعطیلات نوروز را خارج از کشور به سر می بردند!

سیل و زلزله و آلودگی هوا از یک سو ، گرانی بنزین و سیر صعودی نرخ ارز و طلا و فشار های اقتصادی مضاعفی که بر مردم وارد شده و اتفاقات آبانماه را بوجود آورد نیز مزید بر علت شد تا نود و هشت٬ مردم ایران شوم و پر ماجرا دنبال شود اما تا همینجا هم روزهای خوشی ملت بود چرا که زمستان نه چندان سرد ایران زمین آبستن حوادثی تلخ تر از همیشه بود.

شهادت سردار سلیمانی در عملیات تروریستی سیزده دیماه و متعاقب آن جان باختن دهها نفر از تشییع کنندگان در کرمان و ماجرای هواپیمای مسافر بری اوکراینی که ۱۷۶ نفر را به کام مرگ فرستاد هم شومی سیاهسال نود و هشت را پایان نبخشید.

آخرین روزهای بهمن نود و هشت نه تنها ایران که بسیاری از کشور های دنیا با میهمان ناخوانده و شروری به اسم کرونا مواجه شدند. این ویروس مرگبار قواعد زندگی بشر را به کلی با تغییرات عمده روبرو کرد. تا همین امشب که آخرین لحظات سال را سپری می کنیم دهها هزار هموطن تحت عنوان بیمار ، پزشک ، پرستار و ... درگیر مبارزه با این بلای مرگ آفرین هستند خیلی‌ها در عزای سکوت عزیزانشان سوگوار و سیاه پوش شده اند. نوروز بی هیچ شباهتی با سال‌های دور و نزدیکش آمده و بهار پیام امید به ساختن روز های بهتر را آورده است. امید به گذشتن از سختی ها و غلبه بر مشکلات. این وعده خداست که پس از هر سختی آسانی ست.

نظرات بینندگان