arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱ فروردین ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار قم: احتمال افزایش موج دوم شیوع بیماری کرونا به‌واسطه سفرهای نوروزی
۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۲۳:۲۷

استاندار قم با ابراز نگرانی از احتمال افزایش موج دوم شیوع بیماری کرونا به‌واسطه سفرهای نوروزی تا ۱۵ فروردین ۹۹, گفت: لازمه موفقیت قطعی در مبارزه با کرونا همرامی و مشارکت مردم است.

پیام روحانی خطاب به مردم آمریکا: دولت خود را آگاه کنید که گفتار و رفتار انسانی است که جواب خواهد داد نه تحریم؛ مردم ایران به احترام، پاسخ مثبت خواهند داد / باوجود بحران کرونا، دولت آمریکا همچنان حاضر نیست دست از تحریم های خود علیه ایران بردارد / اتحاد ویروس و تحریم رمز عملیات جدید علیه ایران شده / در شرایط یک «همه گیری» خطرناک جهانی، تهران و پاریس و لندن و واشنگتن فاصله چندانی ندارند / ایران همیشه اهل گفتگو بوده و هرگز از آن هراس ندارد
۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۲۲:۲۴

رئیس جمهور در پیامی خطاب به مردم آمریکا: هر سیاست کوته بینانه و خصمانه‌ای که موجب تضعیف نظام پزشکی و محدویت منابع مالی در مدیریت بحران در ایران شود، تاثیر مستقیم بر روند مبارزه با ویروس کرونا دارد.

فرمانده ستاد مدیریت کرونای تهران: بسیاری از مردم با جدی نگرفتن این ویروس مرگ‌بار و رفتن به سفرهای نوروزی خود و اطرافیانشان را در آستانه مرگ قرار می‌دهند / در بیماری کووید ۱۹ دوره نهفتگی از روز سوم تا چهاردهم است / روزهای پنجم تا هفتم بیشترین میزان بروز علائم بالینی را شاهد هستیم
۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۲۱:۱۷

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا ضمن ابراز نگرانی از بازگشت مسافران نوروزی به تهران، گفت: در بیماری کووید ۱۹ دوره نهفتگی از روز سوم تا چهاردهم است و به طور متوسط روزهای پنجم تا هفتم بیشترین میزان بروز علائم بالینی را شاهد هستیم.

تعطیلی های سال 99 / طبق تقویم، کدام روزها تعطیل هستند؟
۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۲۱:۱۶

سال ۹۹ در ماه‌های فروردین و خرداد بیشترین تعطیل رسمی را خواهیم داشت و تیرماه و آذرماه بدون تعطیل رسمی خواهند بود.

ماجرای آسیب‌پذیری گروه خونی A در برابر کروناویروس چیست؟
۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۲۰:۲۰

یک متخصص ویروس‌شناسی با بیان اینکه ادعای محققان چینی مبنی بر آسیب‌پذیری برخی گروه‌های خونی در برابر کرونا، از لحاظ ویروس‌شناسی فعلاً منطقی نیست، گفت: برای رسیدن به واقعیت‌ علمی باید اجازه بدهیم زمان بگذرد تا اطلاعات کاملی درباره ویروس پیدا شود.

معاون وزیر بهداشت: ۲۸ میلیون ایرانی برای کرونا غربالگری شدند
۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۱۹:۰۰

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارزیابی ۲۸ میلیون ایرانی در طرح بیماریابی و غربالگری ویروس کرونا خبر داد.

آمار قربانیان جهانی کرونا از مرز ۱۰ هزار نفر گذشت + فهرست کشورها
۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۱۸:۵۹

شمار مبتلایان و قربانیان مبتلا به کرونا ویروس جدید که هم اکنون در ۱۸۲ کشور و منطقه در سراسر جهان شیوع یافته همچنان رو به افزایش است.

ساعت رسمی کشور امشب یک ساعت جلو کشیده می‌شود
۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۱۸:۲۹

مطابق قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب مجلس شورای اسلامی، ساعت رسمی کشور در ساعت ۲۴ امشب یک ساعت به جلو کشیده خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی اهواز: پیش‌بینی افزایش پیک ابتلا به کرونا تا ده‌ها هزار نفر / به دید و بازدید نروید
۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۱۷:۱۷

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر عدم انجام دید و بازدید عید هشدار داد: پیش بینی می شود در صورت عدم رعایت این مورد مهم، مجددا افزایش شدیدی در تعداد مبتلایان در هفته آینده داشته باشیم که پیک آن بسیار بیشتر از پیک قبلی است و تا ده ها هزار نفر مبتلا هم برسد و بر همین اساس در هفته سوم فروردین ماه در صورت عدم رعایت، با موارد فوت شدیدی برخورد کنیم.

نامه نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس به روحانی: طرح قرنطینه مدت‌دار اجرا شود
۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۱۶:۲۵

جمعی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس طی نامه‌ای از رئیس‌جمهور خواسته‌اند طرح قرنطینه مدت‌دار اجرا شود.

خروج ۹۷ هزار خودرو با ۳ میلیون سرنشین از ۱۳ استان درگیر کرونا
۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۱۵:۱۲

سرپرست جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از روز ۲۷ اسفند نزدیک به ۹۷ هزار خودرو با ۳ میلیون سرنشین از ۱۳ استان درگیر کرونا برای سفر خارج شدند، تصریح کرد: ۲۴۰۰ نفر از آن‌ها علائم مثبت داشتند. همتی خاطرنشان کرد: اشخاصی که از ابتدای بحران به قرنطینه نکردن قم خرده می‌گرفتند، چرا الان بار سفر بسته اند؟

فوتی های کرونا به ۱۴۳۳ نفر رسید
۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۱۵:۱۱

معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۹ هزار و ۶۴۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار و ۴۳۳ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۶ هزار و ۷۴۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند. علیرضا رئیسی گفت: خوشبختانه ۶۷۴۵ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

مصرف الکل صنعتی در بناب سه قربانی گرفت
۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۱۱:۴۷

مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب گفت: متاسفانه ۶ نفر در این شهرستان به دلیل مصرف الکل صنعتی مسموم شدند که سه نفر از آن‌ها جان باختند.به این ترتیب تعداد کل فوتی های الکل صنعتی یا تقلبی در کشور به 194 نفر رسید.

روحانی: سال ٩٩ سالِ تحول در زندگی مردم و روابط اقتصادی با جهان خواهد بود
۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۱۱:۱۶

روحانی رئیس‌جمهور در پیام نوروزی به مناسبت حلول سال 1399 هجری شمسی، با بیان اینکه "وحدت، اتحاد و اخلاق است که می‌تواند آینده خوبی را برای ما بسازد"، تاکید کرد: سال 99 سالِ افتتاح طرح‌های بزرگ، سال رونق با کمک همه مردم در بخش اقتصاد و سال تحول در زندگی مردم و روابط اقتصادی ما با جهان و تعاملات ما با همسایگان ما خواهد بود.

ورود ۵۹ هزار خودرو به مشهد
۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۱۱:۱۶

رییس شورای شهر مشهد گفت: به رغم تلاش فداکارانه سبزپوشان ناجا و پلیس راهور، دیروز ۲۹ اسفندماه ۵۹ هزار خودرو وارد مشهد شدند عددی که اگرچه کاهش ۴۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد اما باز هم رقم بسیار بالایی است.

رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند
۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۱۱:۱۵

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ هجری شمسی، با اشاره به تقارن روز اول سال با سالروز شهادت حضرت موسی‌بن‌جعفر (علیه‌السلام) به پیشگاه مقدس آن حضرت سلام و درود فرستادند و با تبریک عید سعید مبعث و عید پر طراوت نوروز به همه ملت بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و جانبازان، جهادگران عرصه سلامت و همه خدمتگزاران سختکوش، سال جدید را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۱۱:۱۴

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان