arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۸ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲ فروردین ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ابلاغ تعطیلی مراکز تجاری به فرمانداران استان تهران / تنها فروشگاههای زنجیره‌ای و داروخانه‌ها باز باشند
۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۲۳:۳۱

حمیدرضا گودرزی، معاون استاندار تهران گفت: موضوع تعطیلی مراکز تجاری استان تهران به فرمانداران ابلاغ شده است و اصناف تکلیف دارند نسبت به این کار اقدام کنند و با موارد تخلف نیز برخورد قانونی داشته باشند.

مرگ ۷۹۳ بیمار مبتلا به کرونا در ایتالیا طی ۲۴ ساعت گذشته
۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۲۱:۴۵

با مرگ ۷۹۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در ایتالیا طی ۲۴ ساعت گذشته، این کشور یک بار دیگر رکورد بیشترین قربانیان ویروس کرونا در یک کشور طی یک روز را شکست.

آکادمی علوم نظامی چین: واکسن کرونا با موفقیت روی حیوانات آزمایش شده است
۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۲۱:۴۴

به دنبال اعلام برخی کشورها مبنی بر آزمایش واکسن کرونا روی داوطلبان، چین هم اعلام کرد واکسن ساخت داخل را روی چند داوطلب آزمایش کرده است.

مدیریت بحران گیلان: مردم در خانه بمانند/ احتمال کرونا، سیل و رانش
۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۱۹:۵۳

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به رسی بودن خاک مناطق کوهستانی گیلان، یادآور شد: بارش شدید باران طی امروز و فردا احتمال وقوع رانش و سیل را افزایش می دهد.

وزارت بهداشت: داروی ضد ویروس جدید برای درمان کرونا در ایران تولید می شود/ این دارو قبلا در چین آزمایش شده و ممکن است برای بیماران کشور ما جواب دهد
۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۱۸:۳۹

مسئول توزیع داروهای کرونا سازمان غذا و دارو گفت: مواد اولیه یک داروی ضد ویروس جدید که در چین مورد استفاده قرار گرفته طی روزهای آینده وارد می شود و این دارو در کشور تولید می شود.

هشدار سخنگوی وزارت بهداشت: اگر مردم قرنطینه را بشکنند، بین یک تا دو هفته شاهد شیوع مجدد پیک بیماری خواهیم بود
۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۱۷:۳۱

کیانوش جهانپور با اشاره به آمار کاهش ۵۰ درصدی سفرهای نوروزی، ضمن تشکر از افرادی که به توصیه ها عمل کرده اند، تصریح کرد: در عین حال این میزان کاهش در سفرها کافی نیست. بی تردید در صورت ادامه کاهش سفرها و دید و بازدیدها و درخانه ماندن مردم در روزهای آتی، طی یکی دو هفته آینده کاهش موارد بروز بیماری را شاهد خواهیم بود. اما اگر مردم موضوع را ساده بگیرند و تصور کنند که کرونا تمام شده و به هر دلیلی ترددهای شهری و بین شهری و تجمعات در تفرجگاه‌ها و طبیعت و ... افزایش یابد و به نوعی این حصار را بشکنند، قاعدتا بین ۷ تا ۱۴ روز آینده نتیجه آن را با بازگشت و پیک مجدد بیماری مشاهده خواهیم کرد.

فوتی های کرونا هزار و ۵۵۶ نفر شدند
۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۱۳:۵۸

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۲۰ هزار و ۶۱۰ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و ۵۵۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۷ هزار و ۶۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

استاندار: رشد مبتلایان به کرونا در استان تهران متوقف شده
۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۱۳:۱۰

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اقدامات پیشگیرانه و غربالگری صورت گرفته رشد مبتلایان به بیماری کرونا در استان تهران متوقف شده است و دیروز نسبت به پریروز رشد ۴.۹ درصدی را در خصوص ابتلا به بیماری کرونا داشته‌ایم و به لحاظ بهبودیافتگان از میانگین کشور استان تهران بالاتر است.

روحانی: محدودیت‌های اعمال شده تا ۱۳ فروردین است
۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۱۱:۵۳

رئیس‌جمهور گفت: محدودیت‌های اعمال شده تا ۱۳ فرودین است. از مردم می‌خواهیم تا جایی که امکان دارند از خانه بیرون نروند.

نظر رهبر معظم انقلاب دربارۀ صله رحم در عید نوروز همزمان با شیوع کرونا
۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۰۹:۱۳

رهبر معظم انقلاب در پاسخ به استفتائی درباره موضوع صلۀ رحم در ایام عید نوروز با توجه به بیماری کرونا و اینکه «آیا برای انجام صلۀ رحم حتماً باید دید و بازدید انجام گیرد؟» پاسخ دادند: «صلۀ رحم منحصر در رفت و آمد و دید و بازدید حضوری نیست، با احوال‌پرسی و پیغام فرستادن از طریق تلفن و مانند آن هم محقق می‌شود.»

تورم سال گذشته ۳۴.۸ درصد اعلام شد
۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۰۹:۰۲

مرکز آمار ایران اعلام کرد: تورم سالانه در ماه اسفند به ۳۴.۸ درصد رسید که روند کاهشی نشان می‌دهد. پژوهشکده مرکز آمار نیز ۲۵ اسفند ۹۸ در گزارش تحلیلی خود، روند نرخ تورم در سه ماهه اول سال آینده را کاهشی پیش بینی کرده بود. 

آمار کرونا برای سومین روز متوالی در چین صفر شد
۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۰۸:۵۳

کمیسیون ملی بهداشت چین امروز شنبه اعلام کرد برای سومین روز پیاپی هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا در خاک این کشور گزارش نشده است. با این حال در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ مورد جدید در چین شناسایی شده که به گفته کمیسیون سلامت این کشور، همگی افرادی بوده‌اند که از کشورهای دیگر وارد چین شده‌اند همچنین مرگ ۷ نفر نیز ثبت شده است که همگی آنها در استان هوبی، کانون اصلی شیوع کرونا بوده است. بر اساس این گزارش آمار مبتلایان به کرونا در چین ۸۱ هزار و هشت نفر باقی مانده است در حالی که شمار جان باختگان به سه هزار و ۲۵۵ نفر افزایش یافته است.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۰۸:۳۷

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان