arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۹

استقبال ۷۶ درصد مردم فرانسه از تصمیمات مکرون برای مبارزه با کرونا

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها استقبال ۷۶ درصد مردم فرانسه از تصمیمات «امانوئل مکرون» رییس جمهوری این کشور در مبارزه با کرونا در روزهای اخیر را نشان می‌دهد، این درحالی است که بر اساس آمار جهانی تاکنون ۱۲هزار و ۶۱۲ نفر در فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۵۰ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها استقبال ۷۶ درصد مردم فرانسه از تصمیمات «امانوئل مکرون» رییس جمهوری این کشور در مبارزه با کرونا در روزهای اخیر را نشان می‌دهد، این درحالی است که بر اساس آمار جهانی تاکنون ۱۲هزار و ۶۱۲ نفر در فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۵۰ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش تارنمای شبکه خبر فرانسه، طبق نطرسنجی موسسه افکار سنجی «هریس انترکتیو» که برای این شبکه انجام شده، ۵۱درصد مردم این کشور به رییس دولت کشورشان اعتماد دارند. طبق این نظرسنجی محبوبیت مکرون در مقایسه با ماه گذشته جهش ۱۳ امتیازی داشت و به ۵۱ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، مدیریت مکرون در مورد بحران سلامت باعث افزایش محبوبیت او و افزایش میزان آن به بیش از ۵۰ درصد شده است. طبق این نظرسنجی که در روز جمعه ۲۰ مارس (اول فروردین) انجام شده، اظهارات مختلف و تصمیم‌گیری‌های مکرون در روزهای اخیر افزایش محبوبیت او را به دنبال داشت.

«ژان دانیل لوی» (Jean-Daniel Lévy) مدیر بخش سیاسی و افکار موسسه هریس می‌گوید به ندرت چنین پیشرفتی دیده شده است. آخرین میزان افزایش محبوبیت رییس دولت فرانسه در ژانویه سال ۲۰۱۵ و پس از حملات اندازه‌گیری شده بود اما این افزایش محبوبیت برای «فرانسوا اولاند» تنها ۶ امتیاز در ماه بود.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه‌ که در روزهای اخیر از تدابیر وتصمیمات ویژه دولت در مقابله با کرونا رو نمایی کرده بود، روز پنجشنبه با انتقاد از رفتار برخی شهروندان که هنوز «به پارک و ساحل و سوپرمارکت‌ها هجوم می‌برند» اعلام کرد که گویا بعضی‌ها ضرورت مساله را «نفهمیده‌اند.»

مکرون همچنین از شرکت‌ها و ادارات کشورش خواست تا «با رعایت مقررات بهداشتی» به کار خود ادامه دهند.

او همچنین از برنامه پشتیبانی اقتصادی که توسط بانک مرکزی اروپا آغاز شده است، استقبال کرد و از کشورهای منطقه یورو خواست تا با «همبستگی مالی» و «تدابیر موازی» این کمک های استثنایی را برآورده کنند.

احتمال تمدید قرنطینه در فرانسه

مقامات فرانسه اعلام کرده‌اند که قرنطینه ۱۴ روزه در این کشور به احتمال زیاد تمدید می‌شود. «کریستف کاستانر» وزیر کشور فرانسه روز پنجشنبه گذشته از واژه «احمق‌» برای کسانی که مقررات قرنطینه خانگی را نقض می‌کنند استفاده کرد.

او در گفت و گو با کانال یک رادیو فرانسه گفت: بیشتر شهروندان این کشور در جریان قرنطینه چند روز گذشته، «مسوولانه» رفتار کرده‌اند و فقط «اقلیتی» هستند که «به‌شکلی خطرناک» رفتار می‌کنند.

برخی دیگر از مقامات فرانسه خواستار اجرای مقررات قرنطیه سفت ‌و ‌سخت‌تری شده‌اند. «ژانوی‌یِو شِن» مدیر آژانس بهداشت فرانسه اعلام کرد که دو تا چهار هفته قرنطینه برای پیشگیری از شیوع بیماری ضروری است.

او تصریح کرد که لازم است قرنطینه تمدید شود. نقطه اوج بیماری در فرانسه احتمالا از اواسط تا اواخر ماه می یعنی ۶ تا ۸ هفته بعد خواهد بود.

با آنکه بیش از پنج روز از آغاز قرنطینه جدی در فرانسه نمی‌گذرد اما پلیس این کشور اعلام کرد که تا کنون ۴۰۹۵ نفر را به صورت نقدی جریمه کرده است، این جدا از کسانی است که فقط تذکر شفاهی یا اخطار دریافت کرده‌اند.

مبلغ پایه جریمه ۳۵ یورو تعیین شده بود که حالا به ۱۳۵ یورو رسیده و به گفته وزیر کشور فرانسه احتمال دارد تا ۳۷۵ یورو هم بالا برود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان