arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۹

آمریکا پایگاه‌های «کرکوک» و «القیاره» عراق را تخلیه می‌کند

منبع نظامی عالی‌رتبه عراقی فاش کرد که آمریکا تصمیم دارد پایگاه‌های خود در کرکوک و القیاره واقع در شمال عراق را تخلیه کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک منبع نظامی عالی‌رتبه عراقی امروز شنبه گفت که آمریکا تصمیم دارد پس از تخلیه اردوگاه القائم واقع در منطقه مرزی سوریه، اردوگاه‌های کرکوک و القیاره را نیز تخلیه کند.

روزنامه لبنانی «الأخبار» به نقل از این منبع نوشت که «دومین خروج آمریکا شامل دو اردوگاه K1 در استان کرکوک و القیاره در استان نینوا خواهد بود».

این منبع عراقی تخلیه این دو اردوگاه را گامی مثبت در جهت اجرای مصوبه پارلمان در تاریخ ۵ ژانویه گذشته مبنی بر اخراج نیروهای بیگانه از کشور توصیف کرد.

این منبع همچنین گفت که ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا، طرف عراقی را در جریان تصمیم خود برای تخلیه پایگاه‌ها‌ و تأسیساتی که اکنون در اختیار دارد، قرار داده است.

الأخبار همچنین به نقل از برخی منابع امنیتی دیگر نوشت که «خروج نیروها یا اقدام کنونی آمریکا در راستای بازاستقرار بسیار محدود نیروها صورت می‌گیرد؛ واشنگتن به دنبال خروج آبرومندانه است و به همین دلیل آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برخی اقدامات خود اعم از تعلیق آموزش نیروهای نظامی عراق و خروج از این کشور را با ترس از شیوع کرونا توجیه می‌کنند».

منبع: فارس
نظرات بینندگان