arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آیا ابررایانه آمریکایی گسترش کرونا ویروس را متوقف خواهد کرد؟ / ابلاغ رسمی تعطیلی همه مراکز تجاری تهران بجز فروشگاه‌های بزرگ / نسخه پیچیدن ترامپ برای درمان کرونا! / تست کرونای اسطوره باشگاه میلان مثبت شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آیا ابررایانه آمریکایی گسترش کرونا ویروس را متوقف خواهد کرد؟ / ابلاغ رسمی تعطیلی همه مراکز تجاری تهران بجز فروشگاه‌های بزرگ / نسخه پیچیدن ترامپ برای درمان کرونا! / تست کرونای اسطوره باشگاه میلان مثبت شد

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ابررایانه آمریکایی در جستجوی توقف گسترش کروناویروس: دانشمندان آمریکایی برای شناسایی ترکیباتی که می‌توانند از گسترش کروناویروس پیشگیری کنند، از سریع‌ترین ابررایانه جهان استفاده کردند. دانشمندان "آزمایشگاه ملی اوک ریج" (ORNL) آمریکا تصمیم گرفتند تا برای ارزیابی بهتر کروناویروس، از ابررایانه شرکت "آی‌بی‌ام" (IBM) استفاده کنند که می‌تواند برای تحلیل ترکیبات دارو و این‌که چه داروهایی می‌توانند جلوی رسیدن عفونت ویروسی به سلول‌های میزبان را بگیرند، هزاران شبیه‌سازی انجام دهد. این ابررایانه موسوم به "سامیت" (Summit) که سریع‌ترین ابررایانه جهان به شمار می‌رود، می‌تواند گام موثری برای ابداع موثرترین روش درمان باشد.

ابلاغ تعطیلی مراکزتجاری به فرمانداران تهران: حمیدرضا گودرزی، معاون استاندار تهران گفت: موضوع تعطیلی مراکز تجاری استان تهران به فرمانداران ابلاغ شده است وی افزود: امروز (یکشنبه، سوم فروردین ۱۳۹۹) موارد تخلف یعنی مراکز تجاری‌ای که باز بوده‌اند بررسی خواهد شد تا توسط مراجع ذی‌صلاح با آن‌ها برخورد لازم انجام شود. وی تاکید کرد: بجز فروشگاه‌های بزرگ تامین‌کننده مایحتاج ضروری شهروندان همانند شهروند، رفاه و داروخانه‌ها، سایر اماکن تجاری باید تعطیل باشند.

عبور جان باختگان کرونا از مرز 1500 نفر در کشور: سخنگوی وزارت بهداشت کشورمان دیروز اعلام کرد:  بر اساس نتایج و یافته های آزمایشگاهی، از ظهر دیروز (جمعه) تا امروز (شنبه) دوم فروردین ۹۶۶ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۰ هزار و ۶۱۰ نفر افزایش یافت. کیانوش جهانپور، با بیان اینکه خوشبختانه ۷۶۳۵ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است، اظهارکرد: متاسفانه با جان باختن ۱۲۳ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۵۵۶ نفر رسید.

نسخه پیچیدن ترامپ برای درمان کرونا: رییس جمهوری آمریکا در اقدامی بی سابقه نسخه‌ای برای درمان کرونا تجویز کرد که ترکیبی از داروی ضد مالاریا است. دونالد ترامپ دیروز، شنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت مخلوط هیدروکسی کلروکوئین و آزیترومایسین فرصت واقعی برای یک تغییر دهنده بزرگ بازی در تاریخ پزشکی است. اظهارات ترامپ در شرایطی صورت می‌گیرد که تا کنون سازمان غذا و دارو آمریکا این ترکیب را تایید نکرده است.

اعلام مثبت بودن کرونای اسطوره باشگاه میلان: باشگاه میلان تایید کرد تست کرونای پائولو مالدینی، اسطوره این باشگاه و پسرش، دنیل مثبت شده است. دیروز، باشگاه میلان به شکل رسمی اعلام کرد که اسطوره و مدیر فنی حال حاضر این باشگاه یعنی پائولو مالدینی به ویروس کرونا مبتلا شده است. همچنین تست کرونای پسر او یعنی دنیل مالدینی نیز مثبت شده تا بدشانسی های این اسطوره باشگاه میلان و فوتبال ایتالیا تکمیل شود.

مرگ ۷۹۳ بیمار مبتلا به کرونا در ایتالیا طی ۲۴ ساعت گذشته: با مرگ ۷۹۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در ایتالیا طی ۲۴ ساعت گذشته، این کشور یک بار دیگر رکورد بیشترین قربانیان ویروس کرونا در یک کشور طی یک روز را شکست و البته تعداد تلفات این بیماری به بیش از 4800 نفر رسیده است. آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا شمار متبلایان به ویروس کرونا در این کشور را نیز حدود 53600 نفر اعلام کرده است که این رقم در مقایسه با آمار روز گذشته بیش از 6500 نفر افزایش نشان می‌دهد.

افزایش فروش تسلیحات در پی شیوع کرونا: در فروشگاه‌های سلاح و مهمات از کالیفرنیا تا نیویورک، مردم آمریکا از ترس تبعات شیوع کروناویروس در حال خرید حجم زیادی لوازم و تجهیزات جنگی هستند. به گزارش ایسنا، به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، مردم آمریکا در حال مسلح کردن خودشان هستند. آن‌ها مقابل فروشگاه‌های سلاح و مهمات صف کشیده‌اند یا خرید آنلاین می‌کنند.

تست کرونای ستاره جهان فوتبال مثبت شد: دیروز، شنبه مشخص شد که شایعات روزهای گذشته پیرامون کرونای پائو دیبالا تبدیل به واقعیت شده و تست کرونای این ستاره آرژانتینی مثبت است. علاوه بر دیبالا تست نامزد او‌ نیز مثبت شده تا بدشانسی ها برای این ستاره ۲۶ ساله تکمیل شود.

آماده‌باش ارتش آمریکا برای مقابله با «اغتشاشات مدنی»: در پی تسریع شیوع «کرونا» در ایالات متحده آمریکا، ارتش این کشور در حال آماده‌سازی ده‌ها هزار تن از نیروهای مسلح آمریکا برای مقابله با هرگونه اغتشاشات مدنی است. در حالیکه دولت آمریکا تحرکات خود برای مقابله با شیوع کرونا را افزایش داده، ارتش این کشور در حال آماده‌سازی هزاران عضو نیروهای مسلح برای ایفای نقش بیشتر در مواجهه با این ویروس است تا در صورت بروز هرگونه اغتشاش و اخلال در نظم عمومی وارد عمل شود.

نظرات بینندگان