arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۷۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۹

ورود مسافران غیربومی به استان یزد ممنوع شد

استاندار یزد گفت: با وجود برنامه‌ریزی‌ و آمادگی مسوولان استان از ماه‌ها قبل برای استقبال از مسافران نوروزی ،امسال شیوع بیماری کرونا مانع میزبانی از گردشگران در تعطیلات آغازین سال ۹۹ شد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار یزد گفت: با وجود برنامه‌ریزی‌ و آمادگی مسوولان استان از ماه‌ها قبل برای استقبال از مسافران نوروزی ،امسال شیوع بیماری کرونا مانع میزبانی از گردشگران در تعطیلات آغازین سال ۹۹ شد .

به گزارش روز یکشنبه اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی طالبی شنبه شب در برنامه زنده شبکه خبر تاکید کرد: در شرایط کنونی نمی‌توانیم میزبان هموطنانمان باشیم و بعد از کنترل بیماری به بهترین شکل در خدمت عزیزان برای سفر به یزد هستیم.

وی به تاثیر منفی شیوع کرونا بر سفرهای درون و برون استان ها و نیز شهرها اشاره کرد و افزود: یزد وضعیت خوبی از لحاظ شیوع کرونا ندارد، هرچند اقدام‌هایی برای مدیریت موضوع شد.

وی ادامه داد: در بدو شیوع بیماری ۴۰۰ تخت برای پذیرش و درمان مبتلایان به کرونا در استان پیش‌بینی شد که هم اکنون این تعداد به ۶۰۰ تخت افزایش یافت.

رییس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۵۰۰ نفر در مراکز بهداشتی و درمانی استان بستری هستند که تاکنون ۶۴۱ مورد آمار افراد به کرونا مثبت اعلام شد که از این تعداد ۶۱ نفر فوت کردند.

به گفته وی برای مدیریت بیشتر و مقابله با شیوع این ویروس محدودیت‌هایی در استان اعلام شد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: یزد ۱۰ روز قبل از جمله معدود استان‌هایی بود، که اقدام به محدود کردن فعالیت اصناف کرد و با همکاری صاحبان صنوف ، ترددها در شهر به حداقل رسید.

به گفته طالبی ، ۶ ایستگاه غربالگری بیماران مشکوک به کرونا در ورودی های استان مستقر شد و در حال قرنطینه افرادی که قصد ورود و عبور از استان را دارند، انجام می دهد.

وی یادآور شد: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد کاهش ورودی به استان به نسبت مدت مشابه سال ۹۸ را شاهد هستیم و با مجموعه اقدام ها و فعالیت‌ها، امیدواریم به ثباتی در زمینه آمار افراد مبتلا به کرونا برسیم.

همچنین سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد شنبه شب گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۴۱ نفر در استان مبتلا به این ویروس شدند که از این تعداد ۵۲ مورد مربوط به ۲۴ ساعت گذشته است .

ابراهیم سلمانی با بیان اینکه در این مدت ۲ هزار و ٨٤ نفر با علایم تنفسی در بیمارستان های استان بستری شدند، از جان باختن ٦١ نفر از مبتلایان به کرونا خبر داد که ۲ نفر مربوط به شبانه روز گذشته است .

به گفته وی همچنین هزار و ١٧٠ (۵۶ درصد) نفر از بیماران از زمان شیوع ویروس کرونا در استان بهبود یافتند و از بیمارستان ها ترخیص شدند.

تعداد بهبود یافتگان تا ساعت ۱۴ دیروز (شنبه) نسبت به ۲۴ ساعت گذشته قبل ۲ درصد افزایش دارد.

سلمانی از از مردم استان خواست برای قطع زنجیره انتقال این بیماری، از دید و بازدیدهای عید و سفرهای نوروزی خودداری کنند و در خانه ها بمانند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
0
1
این چینی های آشغال خور با این .... خوری هاشون دنیا را به هم ریختند باید غرامت همه را بدند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
0
0
امید است با تلاش مسئولین و کادر درمانی و کمک خداوند هرچه زودتر این بلا رفع گردد همگی دعا کنید بهترین کار قرنطینه و دعا جهت رفع بلا است مطمئن باشید سریع رفع میشود خواهشا در خانه بمانید جدی بگیرید و دعا کنید خداوند به تمام فداکاران و زحمتکشان و پرهیز کنندگان و صابران اجر بدهد
نظرات بینندگان