arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۲ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۹

هواپیمایی امارات پروازهای مسافربری را متوقف می‌کند

شرکت هواپیمایی امارات متحده عربی روز یکشنبه اعلام کرد که از روز چهارشنبه همه پروازهای مسافربری خود را به حالت تعلیق درمی‌آورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری رویترز، احمد بن سعید آل مکتوم رییس هیات مدیره شرکت هواپیمایی امارات متحده عربی اعلام کرد که پروازهای مسافربری این شرکت به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی در شرایط کنونی به دلیل شیوع کرونا به صورت موقت از روز چهارشنبه به حالت تعلیق در می آید.

بر اساس این گزارش، همچنین این شرکت هواپیمایی دولتی امارات از کارمندان خود خواسته که به مرخصی بدون حقوق بروند و حدود ۲۵ تا ۵۰ درصد حقوق شمار زیادی از کارکنان این شرکت هواپیمایی کاهش یافته است.

هواپیمایی امارات افزوده است که پروازهای تجاری این شرکت در شرایط حساس کنونی ادامه خواهد داشت.

وزارت بهداشت امارات متحده عربی روز شنبه از ثبت نخستین مورد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد.

همچنین امارات متحده عربی محدودیت‌های گسترده‌ای را با هدف مهار شیوع کرونا وضع کرده از جمله بازگشت افراد مقیم امارات را که اکنون در خارج از این کشور بسر می‌برند، برای حداقل دو هفته ممنوع و صدور مجوزهای جدید کار و صدور روادید هنگام ورود را تعلیق کرده است.

امارات متحده عربی یکی از قطب های مهم حمل و نقل و تجارت در منطقه، سفر شهروندان خود به خارج از کشور را ممنوع کرده است و هر شخصی که به امارات می گردند باید به مدت دوهفته در قرنطینه قرار گیرد.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافته، بسرعت به کشورهای مختلف در سراسر جهان سرایت کرده و اکنون بیش از ۱۴۰ کشور را درگیر کرده است.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان