arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۲ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۹

هواشناسی قم: بارندگی شدیدتر می‌شود، مراقب باشید/ بستر رودخانه قمرود بسته شد

اداره کل هواشناسی قم با صدور اخطاریه نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و بارش برف و باران در ساعت‌های پیش رو هشدار داد و مردم را به فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها توصیه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اداره کل هواشناسی قم با صدور اخطاریه نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و بارش برف و باران در ساعت‌های پیش رو هشدار داد و مردم را به فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها توصیه کرد.

در اخطاریه شماره ۲ اداره کل هواشناسی استان قم آمده است: بارش باران گاهی با رعدوبرق، بارش برف در ارتفاعات، کاهش دما و دید افقی، وزش باد شدید موقت عصر امروز قم را درخواهد نوردید.

این اخطاریه با اشاره به منطقه اثر سامانه بارشی فعال در قم، اضافه کرده است: فعالیت این سامانه بارش حداکثر۳۰ تا ۵۰ میلی‌متری باران در شهر قم و بارش حداکثر۵۰ تا ۷۰ میلی‌متری در سایر مناطق، به‌ویژه جنوب و غرب استان خواهد بود.

در ادامه اخطاریه اداره کل هواشناسی قم بیان‌شده است: بارش حداکثر ۱۰ تا ۲۰ سانتی‌متری برف در ارتفاعات، افزایش سرعت وزش باد لحظه ایی به بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت نیز از ویژگی‌های این سامانه است.

اداره کل هواشناسی قم بابیان اثر مخاطره این سامانه بارشی، آورده است: آب‌گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید، سرمازدگی باغات و آسیب به سازهای غیر مقاوم در برابر باد از مخاطرات احتمالی این سامانه خواهد بود.

اداره کل هواشناسی قم در پایان تاکید کرده است: مدیریت سدها و آب‌بندها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری و حفاظت از سازه‌های آسیب‌پذیر در برابر باد در این شرایط ضروری است.

گفتنی است با توجه به تشدید بارندگی در ساعات اخیر مسیر بستر رودخانه قمرود نیز با پیش بینی بروز سیلاب بسته شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان