arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / اعمال سطح سوم قرنطینه در ایران / تعویق المپیک 2020 توکیو / ناکام ماندن وزیر امور خارجه آمریکا در حمله نظامی به نیروهای ایران / آخرین تحقیقات پیرامون ابتلای حیوانات خانگی به کرونا چه می‌گویند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / اعمال سطح سوم قرنطینه در ایران / تعویق المپیک 2020 توکیو / ناکام ماندن وزیر امور خارجه آمریکا در حمله نظامی به نیروهای ایران / آخرین تحقیقات پیرامون ابتلای حیوانات خانگی به کرونا چه می‌گویند؟ 

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اعمال سطح سوم قرنطینه در ایران: کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، دیروز در ارتباطی ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره چرایی عدم اعمال قرنطینه کامل و اعمال محدودیت‌های بیشتر در رفت و آمد مردم به منظور کنترل سریع‌تر بیماری، گفت: همه اقداماتی که در هفته‌های اخیر انجام شده، از جنس قرنطینه بوده که ادامه نیز خواهد داشت. در همین راستا محدودیت هایی اعمال شده که تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد و در صورت نیاز و با مصوبه ستاد و تایید رییس جمهور، تمدید خواهد شد. جهانپور افزود: سطح سوم قرنطینه اعمال همین محدودیت های داوطلبانه و اعلامی از سوی دستگاه‌ها و تعطیلی‌های این چنینی است.

تعویق بازی‌های المپیک توکیو 2020: دیروز -یک‌شنبه- نشریه اسپانیایی آ.اس مدعی شد رقابت های المپیک 2020 به تعویق افتاده و طی یک ماه آتی تاریخ جدید برگزاری بازی‌ها مشخص خواهد شد. در روزهای اخیر نهادهایی مانند کمیته ملی المپیک و البته فدراسیون های جهانی شنا و وزنه رداری خواهان لغو مسابقات بودند. سناریوهای پیش رو اینگونه است که یا المپیک تا پاییز 2020 به تاخیر افتد، یا اینکه رقابت ها در تابستان سال 2021 یا 2022 برگزار شود.

آخرین وضعیت بیماری کووید 19 در کشور: سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار مبتلایان، جانباختگان و بهبودیافتگان بیماری کووید۱۹ را در کشور اعلام کرد. کیانوش جهانپور گفت: از ظهر دیروز (شنبه) تا امروز (یک‌شنبه) و بر اساس یافته های آزمایشگاهی، ۱۰۲۸ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و تا امروز ۲۱۶۳۸ بیمار مبتلا به این بیماری در کشور گزارش شده است. وی افزود: خوشبختانه ۷۹۱۳ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند. به گفته وی، متاسفانه با جان باختن ۱۲۹ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۶۸۵ نفر رسید.

ورود رسمی متخصصان طب ایرانی به حوزه درمان کرونا: با دستور وزیر بهداشت به دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، متخصصان طب ایرانی، رسما به حوزه پیشگیری و درمان کرونا در کشور وارد می‌شوند.

قرنطینه کرونایی صدراعظم آلمان: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به دلیل احتمال آلودگی به ویروس کرونا خود را در خانه قرنطینه می‌کند. پزشکی که چندی پیش به او داروی واکسن تزریق کرده بود، مورد تست کرونا قرار گرفته و نتیجه آزمایش او مثبت بوده است. در پی این رخداد صدراعظم آلمان تصمیم گرفته است خود را در خانه قرنطینه کند و آزمایش کوید۱۹ روی او صورت گیرد.

رد شواهد ابتلای حیوانات خانگی به کرونا: معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که هنوز شواهدی مبنی بر ابتلای حیوانات خانگی به ویروس کرونا وجود ندارد. محسن فرهادی دیروز، یکشنبه درباره مباحث مطروحه مبنی بر ابتلای چند سگ در هنگ کنگ به ویروس کرونا و جمع آوری چند سگ در اطراف بیمارستان مسیح دانشوری که علائم سرفه داشتند، بیان کرد: مرجع رسیدگی به این موضوع سازمان دامپزشکی است و بر اساس استعلامی که از این سازمان گرفتیم، اعلام کردند که تاکنون شواهدی مبنی بر ابتلای این حیوانات به ویروس کرونا وجود ندارد.

ناکام ماندن وزیر امور خارجه آمریکا برای حمله نظامی به نیروهای ایران: روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از چند مقام آمریکایی که نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود گزارش کرده مایک پومپئو، وزیر خارجه، هفته گذشته تلاش کرده بوده دونالد ترامپ را برای حمله به نیروهای نظامی ایران ترغیب کند اما در نهایت آقای ترامپ تنها به حمله به چند پایگاه شبه‌نظامیان شیعه عراقی مورد حمایت ایران بسنده کرده است.

اعلام قرنطینه سراسری در استرالیا: استرالیا با افزایش تعداد موارد ابتلا به کروناویروس در این کشور، قرنطینه سراسری اعلام کرده است. از روز دوشنبه کلوپ‌ها، سالن‌های ورزشی، سینماها و اماکن مذهبی و... در استرالیا تعطیل خواهند شد، این در حالی است که رستوران‌ها و کافه‌ها فقط می‌توانند به صورت بیرون‌بر آماده ارائه‌ی خدمات به مردم باشند. دولت استرالیا 66/4 میلیارد دلار را به منظور مقابله با شیوع بی‌سابقه‌ ویروس کرونا اختصاص داد.

راهی شدن کمک‌های« پزشکان بدون مرز» به ایران: سفیر ایران در فرانسه، اعلام کرد‏: بامداد یکشنبه اولین هواپیمای چارتر "پزشکان بدون مرز" از فرانسه راهی تهران شد. بهرام قاسمی، صبح دیروز در توییتی در این ارتباط نوشت :« بامداد یکشنبه اولین هواپیمای چارتر "پزشکان بدون مرز" شامل یک بیمارستان صحرایی، دارو، ماسک، لباس های مخصوص کادر پزشکی و دیگر اقلام مورد نیاز از شهر بوردو فرانسه راهی تهران شد.»

ورود ارتش روسیه به ایتالیا: وزارت دفاع روسیه از کمک رسانی ارتش این کشور به ایتالیا برای مهار کرونا و ارسال انواع اقلام دارو و خودروهای ضد عفونی کننده به این کشور خبر داد. ارتش روسیه اعلام کرد که قصد دارد در زمینه مهار ویروس کرونا به ایتالیا کمک کند.

نظرات بینندگان