arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۰ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۹

وزیر خزانه داری دولت ترامپ: تعطیلی‌های کرونا در آمریکا ۱۰ تا ۱۲ هفته طول می‌کشد

وزیر خزانه‌داری آمریکا یکشنبه گفته تعطیلی آمریکا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بین ۱۰ تا ۱۲ هفته ادامه خواهد داشت. خبرگزاری رویترز نوشته آمریکایی‌ها در حال تجربه بزرگترین تغییر در سبک زندگی‌شان از زمان جنگ جهانی دوم هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«استیون منوشین»، وزیر امور خزانه‌داری آمریکا یکشنبه گفته تعطیلی‌ها در این کشور که با هدف جلوگیری از شیوع ویروس «کرونا» به اجرا گذشته شده‌اند احتمالاً بین ۱۰ تا ۱۲ هفته ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری رویترز نوشته آمریکایی‌ها در حال تجربه بزرگترین تغییر در سبک زندگی‌شان از زمان جنگ جهانی دوم هستند. مدارس در این کشور تعطیل، رویدادهای ورزشی لغو و بسیاری از کسب و کارها معلق شده‌اند.

بیمارستان‌ها با توجه به افزایش مراجعه بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در تلاش برای تأمین تجهیزات ایمنی برای کارکنان بخش سلامت و دستگاه تنفس مصنوعی هستند.

منوشین در مصاحبه با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت امیدوار است کنگره آمریکا طرح کمک ۱ تریلیون دلاری به اقتصاد آمریکا برای جلوگیری از اثرات زیان‌بار ویروس کرونا را تصویب کند.

او گفت قرار است به هر خانواده آمریکایی با جمعیت متوسط ۴ نفر ۳۰۰۰ دلار پرداخت شود. پرداخت این پول فعلاً فقط محدود به یکبار خواهد بود.

پیش از این روزنامه ایندیپندنت گزارش داده کسب وکار خانوادگی دونالد ترامپ هم از این تعطیلی‌ها آسیب دیده و سازمان او فعالیت هتل‌ها را کاهش داده، زمین‌های گلف و رستوران‌ها را تعطیل و ده‌ها نفر از کارکنانش را کاهش داده است.

سازمان ترامپ همچنین مجموعه تفریحی «مارالاگو» در فلوریدا را هم تعطیل کرده که طبق روال معمول باید شاهد اوج فعالیتش در این بازه زمانی بود.

دونالد ترامپ در یک کنفرانس خبری شامگاه شنبه احتمال دریافت کمک‌های دولتی برای کسب و کار خانوادگی خودش را رد نکرد.

او در پاسخ به سئوال یک خبرنگار در این خصوص گفت: «نمی‌دانم. البته نمی‌دانم کمک دولت برای کسب و کاری که من دارم چه خواهد بود. من هتل دارم.»

او در ادامه گفت: «وقتی من [به عنوان رئیس‌جمهور] انتخاب شدم همه می‌دانستند که هتل داشتم. همه می‌دانستند که وقتی انتخاب شدم آدم موفقی بودم.»

ترامپ همچنین گفت: «درباره هتل‌ها و همه چیزهای دیگر من هم باید کارهایی را انجام دهم که دیگران انجام می‌دهند. شاید تصمیم بگیرم بعضی جاها را تعطیل کنم چون آدم نمی‌خواهد مردم تجمع کنند... من هم کلی از کسب و کارهایی را دارم- مثل هتل، باشگاه و چیزهایی از این قبیل- که محل تجمع مردم است.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان