arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۸ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۹

پیش بینی کارشناس روس از ضعیف تر شدن کرونا در فروردین و اردیبهشت

نیکولای برایکو (Nikolay Briko) رئیس اداره دارو و همه گیرشناسی (اپیدمولوژی) دانشگاه دولتی مسکو پیش بینی کرده، ویروس کرونا در فروردین و اردیبهشت ضعیف تر شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیش بینی کارشناس روس از ضعیف تر شدن کرونا در فروردین و اردیبهشتبه گزارش روز دوشنبه خبرگزاری تاس، برایکو که همچنین متخصص بیماری های همه گیر غیرمقیم در وزارت بهداشت روسیه است، گفت: تغییرات فصلی می تواند روی فعالیت این ویروس تاثیر بگذارد.

وی در یک نشست خبری زنده از راه دور به برنامه آینده روسیه و پروژه های ملی خبرگزاری تاس گفت: فکر می کنم فعالیت ویروس کرونا با تغییر فصل کاهش می یابد. در ماه های آوریل و مه فعالیت این ویروس به طرز قابل توجهی کاهش می یابد.

برایکو خاطرنشان کرد، تحقق پیش بینی هایی که در آنها ادعا می شود این عفونت جدید بیشتر جمعیت جهان را درگیر خواهد کرد، بعید است. هنگامی که این ویروس از کنترل خارج شد، ما فقط شاهد بروز آن در افراد میانسال بوده ایم. اکنون اقداماتی که همه کشورها بکار بسته اند می تواند به مهار آن کمک کند..

آذرماه (دسامبر ۲۰۱۹) شیوع ذات الریه در نتیجه ویروس کرونا در شهر ووهان چین اعلام شد. مواردی از ابتلا به این ویروس در بیش از ۱۵۰ کشور رویت شده است که روسیه نیز جزو آنهاست و تاکنون ۴۳۸ مورد مبتلا داشته است.

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، این ویروس تاکنون در جهان جان بیش از ۱۴ هزار نفر را گرفته افزون بر ۳۲۰ هزار مبتلا داشته است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان