arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۹ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۹

استاندار سیستان و بلوچستان: سیلاب در روزهای آینده ادامه دارد؛ سیلاب جنوب بلوچستان مخرب بود

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سیلاب در روزهای آینده ادامه دارد گفت: سیلاب دیشب کل استان را درگیر کرد اما در جنوب بلوچستان مخرب بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احمدعلی موهبتی دقایقی پس از گزارش تلفنی سیلاب سیستان و بلوچستان به معاون اول رئیس جمهور در چابهار اظهار داشت: هر چند کل استان درگیر سیلاب بود اما خسارت سیلاب در جنوب بلوچستان از بزمان و ایرانشهر رو به جنوب و شهرستان‌های جنوبی آن مخرب بوده است.

وی افزود: بارندگی‌ها در شهر و بخش‌های مرکزی چابهار و کنارک خسارت‌های جدی به زیرساخت‌ها و منازل وارد کرده، هم‌چنین جاده‌های ایرانشهر به بم، دلگان به زهکلوت، فنوج به قصرقند و چندین جاده دیگر در جنوب بلوچستان مسدود شده و تلاش‌ها برای بازگشایی آن ادامه دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: خوشبختانه با مدیریت قبلی و خالی کردن بخش مهمی از دو سد بزرگ زیردان و پیشین در بلوچستان خسارت سیل کاهش چشمگیر داشته و تا این لحظه این دو سد سرریز نشده اما با توجه به ادامه‌دار بودن سیلاب در بالادست امکان سرریز وجود دارد.

موهبتی خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی از جمله هلال احمر و اکیب‌های راهداری در مناطق سیل‌زده حضور دارند و مشغول امدادرسانی هستند، نیروهای مسلح هم به منطقه‌های درگیر سیلاب وارد شده‌اند.

 معاون اول رئیس جمهور امروز در مکالمه با استاندار سیستان و بلوچستان در جریان آخرین وضعیت بارش‌ها، خسارات وارده و تمهیدات اتخاذ شده برای کاستن از آسیب‌های وارده به مردم و زیرساخت‌ها قرار گرفت.

جهانگیری با اشاره به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی درباره میزان بارندگی در دهه اول فروردین سال نو، بر مدیریت سیلاب‌ها و بسیج همه امکانات به منظور جلوگیری از آسیب به مردم و زیر‌ساخت‌ها تاکید کرد. وی همکاری دقیق و مستمر همه دستگاه‌ها برای کمک به شهروندان در معرض خطر را ضروری دانست.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مکالمه تلفنی گزارشی از آخرین وضعیت بارندگی و خسارات ناشی از سیلاب‌ها به تاسیسات و زیرساخت‌ها ارایه کرد و از آمادگی همه دستگاه‌های استان برای امدادرسانی و حفاظت و ترمیم زیرساخت‌ها خبر داد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان