arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۹

ابتلای ۶۳نفر از کادر درمانی آذربایجان‌شرقی به کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تاکنون ۶۳ نفر از کادر بهداشتی و درمانی آذربایجان‌شرقی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدحسین صومی روز دوشنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان اهر با بیان اینکه این شهرستان جزو ۶ شهرستان با آمار بالای ابتلا به کرونا است افزود: برخی شهرستان های استان به دلیل واقع شدن در مسیر تردد، در معرض خطر ابتلای بیشتر قرار دارند از این رو، ترددها باید کنترل و محدود شود در غیر این صورت احتمال افزایش افراد مبتلا وجود دارد.

وی همچنین از پیش بینی برای دایر کردن پنج هزار تخت در سالن ها و مکان های عمومی استان خبرداد و گفت: در صورت شیوع این ویروس، امکانات، پرسنل و کادر درمانی پاسخگوی مراجعه کنندگان و بیماران نخواهد بود.

صومی افزود: سیستم بهداشت و درمان آذربایجان شرقی در مقابله با ویروس کرونا کار خود را به درستی انجام می دهد و تلاش آنها در این زمینه ستودنی است.

فرماندار اهر نیز از افزایش کنترل محور اهر مشکین شهر خبر داد.

زاهد محمودی گفت: با هماهنگی و توافقات انجام شده بین دو فرمانداری اهر و مشگین شهر، از فردا صبح محور اهر - مشگین شهر محدودیت هایی شدیدی اعمال می شود و کامیون ها و خودروهای عمومی از این امر مستثنی هستند.

وی یادآور شد: این محدودیت با همکاری بسیج، پلیس، هلال احمر و حمل و نقل جاده ای اعمال می شود و عبور و مرور در این محور ممنوع است.

این مقام مسوول از مردم خواست تا به توصیه ها و آموزش های بهداشت و درمان شهرستان توجه و عمل کرده و از مراجعه بی مورد به مراکز بهداشتی و درمانی خودداری کنند.

تا پایان روز سوم فروردین ماه، ۸۶۷ نفر در آذربایجان شرقی به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۸۲ نفر جان باخته اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان